Rangų sistema ir darbas komandoje
5 (100%) 1 vote

Rangų sistema ir darbas komandoje

Į ž a n g a

Žmonių elgesys tarnyboje atliekant savo tiesiogines pareigas ir bendraujant su kolegomis, formuoja nuomonę apie mus. Tinkamą elgesį sudarytų darbštumas, sąžiningumas, sumanumas, komunikabilumas, kuris palengvintų bendravimą su įmonės vadovu ar kolegomis darbe. Kiekvienas pripažintų, jog darbe mes praleidžiame didesnę savo laiko dalį, palyginus su tuo laiku, kurį praleidžiame namuose su šeima ar draugais. Todėl darbo vieta įmonėje, organizacijoje kartais vadinama antraisiais namais, tai lyg atskira bendruomenė ir kaip, kitos bendruomenės funkcionuoja tada, kaip nariai darbštūs, pakantūs vieni kitiems. Kiekvienas praleisdamas tiek daug laiko kolegų tarpe turi išmokti valdyti savo emocijas, niekada neprarasti pareigos jausmo, atsakomybės ir reikėtų vadovautis visų moralių morale: elgis su kitais taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi. ( Pirmieji šaltiniai rodo, kad tai Jėzaus Kristaus žodžiai pasakyti ant upės kranto).

Mes dažnai susiduriame su įvairiomis situacijomis kai turime prieš pasakydami pagalvoti, ką reikia pasakyti, kaip elgtis, ką reikia rašyti, ar kaip apsirengti. Žmonės, kurie vadovaujasi etikos kodeksu, daug pasiekia. Šios žinios perduodamos iš kartos į kartą, jos turėtų būti instinktyvios, išugdytos tėvams padedant.

Kiekvienas iš mūsų norime dirbti ramioje atmosferoje, kad galėtume pasikliauti kolega, taip pat ir mes turime būti pasitikėjimo vertais, siekti tobulėjimo, gerbti savo kolegas, nes mus tai įpareigoja moralė, nepriklausomai nuo to ar mes jiems simpatizuojame ar jaučiame antipatiją. Mes juk žinome, kad kolega kalbėdamas šiurkščiai ir tuo labiau su kalbos klaidomis ar naudodamas nepriimtinus išsireiškimus, aplaidžiai atlikdamas savo tiesiogines pareigas, vėluodamas į tarnybą, būdamas neiškalbus ir nekreipdamas dėmesio į savo elgesį bei išvaizdą, mažai tikėtina, kad būtų paaukštintas pareigose.

Taktiškumas mūsų bendravime su vadovu ir su kolegomis daro tikrai didelę įtaką. Taktiškai atsisakydami kažko, ar taktiškai įspėdami kolegą, mes jo neužgausime ir neįskaudinsime.

Nepriklausomai nuo padėties įstaigoje ar organizacijoje kiekvienas mūsų turi elgtis tinkamai ir vadovautis profesiniu etiketu, visa tai tik kelia įstaigos įvaizdį.

Trumpa literatūros apžvalga

Vadovo elgesys su pavaldiniais

Kaip sėkmės garantas firmai yra nepriekaištingi santykiai firmos viduje, taip pat su užsakovais, vartotojais, visuomene. Kiekvienas organizacijos, firmos vadovas rūpinasi savo firmos įvaizdžiu, todėl kelia tiek sau, tiek firmoje dirbantiesiems profesinio etiketo reikalavimus. Padorumas – verslininkystės etikos pagrindas. Būtų puiku,jeigu verslininkas savo veikoje vadovautųsi principu: firmos pelnas visų svarbiausia, bet jos garbė dar svarbiau. Ką tai reiškia? Tai laikymasis konkrečioje visuomenėje nustatytų padorumo normų, kurios nustato, ką galima daryti, o ko negalima daryti , kurios remiasi kultūrinėmis, dvasinėmis vertybėmis. Tačiau šiandieninėje Lietuvoje mūsų verslininkams reikia nueiti dar ilgą kelią, kad galėtų įsilieti į civilizuoto pasaulio verslininkystę. Gero elgesio pavyzdį turi rodyti vadovas ir tuo pavyzdžiu sekti kiti firmos darbuotojai.

Ką reiškia būti vadovu?

Būti vadovu reiškia, kad privalai prisiimti pilnai atsakomybę už firmą ir verslą, versle lydinčias sėkmes ir nesėkmes, taip pat už firmoje dirbančius žmones, tų žmonių gerovę ir visapusį aprūpinimą. Jeigu atmestume profesinę kvalifikaciją, ar vadovui reikalingas talentas? Ar galima tai išmokti?

Pasvarsčius galima pasakyti, kad iš dalies būti geru vadovu reikia kažkiek ir talento, bet visumoje būti geru vadovu galima ir išmokti. Juk kiekvienam iš mūsų jau vaikystėje yra įdiegiama moralės normos, vėliau su patirtimi, darbštumu, geranoriškumu, įvairiapusiškai tobulinantis mes įgauname naujų įgūdžių ir patirties.

Nuo vadovo asmeninių sugebėjimu iš esmės priklauso, kaip bus pradedamas bendravimas su darbuotojais. Vadovai privalėtų pelnyti darbuotojų pagarbą. Įžvalgus vadovas sugeba tiksliai ir visapusiškai įvertinti kolektyvo pajėgumą ir tiksliai sudaryti darbo planus. Vadovas prieš priimdamas į darbą naują darbuotoją turėtų apgalvoti kokį darbuotoją priimti į konkrečias pareigas, kad šis galėtų visapusiškai realizuoti save ir pasiekti geriausių rezultatų.

Viena iš pagrindinių vadovo funkcijų ar kitaip tariant darbo sudedamųjų dalių –yra bendravimas. Tai bendravimas su pavaldiniais, interesantais, užsakovais, tiekėjais ir t.t. Bendravimo instrumentas yra pokalbis, kurio metu yra svarbūs žodžiai pasakyti pašnekovui, pokalbio tonas ir tikslus minties išreiškimas.

Įstaigose bei organizacijose vyksta įvairūs susirinkimai ,kurių metu yra trumpai aptarimai darbo rezultatai, jų trūkumai ir perspektyvos. Šių susirinkimų metu vadovas išdėsto savo mintis apie atliktą darbą, nurodymas trūkumus ir atlikimo kokybę, nustato darbo atlikimo terminus, bet , kad gerai ir kokybiškai būtų atlikti darbai, vadovas turėtų:

● nustatyti realius darbo atlikimo terminus

● visuomet pagirti tuos, kurie gerai atlieka užduotis arba stengiasi tobulėti

● visus vertinti pagal nuopelnus ir nesisavinti svetimos šlovės

● kritikuoti reikėtų tik tuomet, jei tai būtina ir pateisinama

tuo tarpu vadovo nurodymai
turėtų būti:

● įvykdomi

● suprantami

● pagrįsti

● kontroliuojami

Išvadoje galime teigti, kad vadovo elgesys, manieros turi tiesioginės įtakos

kolektyve dirbančių žmonių produktyviam darbui, taip pat geros ar blogos atmosferos susiformavimui.

Santykiai su viršininkais

Kiekvienoje įstaigoje ar įmonėje viršininko žodis yra lemiantis. Kiekvienas nori gerai sutarti ne tik su kolegomis, bet ir su viršininkais. Žinoma bendrauti su viršininku yra sudėtingiau, nes niekada negalima pamiršti, kad jis viršininkas, kad ir kokie tie santykiai šilti būtų. Viena iš taisyklių, palengvinančių bendravimą su viršininkais galėtų būti – kuo labiau skiriasi charakteriai, tuo daugiau privalote prisiminti elgesio taisyklių ir mandagių frazių, kad sutartume nepaisant skirtumų tarp Jūsų. Bendravimas tai menas. Bendravimo meno pritaikymas, kaip ir visi kiti įgūdžiai reikalauja daug praktikos.Mokydamiesi bendrauti patiriate didelį malonumą, nes kasdien išmokstat naujų dalykų ir gilinat senus įgūdžius. Kuo geriau įsisavinama bendravimo menas, tuo labiau įvertinama jo nauda.

Bendraujant su viršininkais svarbiausia – nuolat draugiškas tonas. Neužtenka tik žinoti elgesio taisykles, svarbu jas taikyti atsižvelgiant į niuansus.

· niekada nepamiškite “prašau”, bei “ačiū”. Jie signalizuoja kitam asmeniui, kad jis yra gerbiamas, kad jo darbas vertinamas ir viršininkui malonu, kai jo mandagiai kažko prašo ir kai jam dėkoja.

· Pagyrimas. Ir viršininkui kartais reikia “Grįžtamojo ryšio”, todėl tokios pastabėlės, kaip “ O, tai buvo nuostabi idėja”…kartais daro stebuklus.

· Draugiški santykiai į pilką pasaulį įneša žmogiškumo. Tai neturi nieko bendro su nusižeminimu ar įsiteikimu.

· Mandagios banalybės, kai “Ar galiu užeiti?” arba “Galiu Jus sutrukdyti?” – tinka tik tuomet, darbuotojas nori pasikalbėti iš anksto apie tai nepranešęs.

· Geriau “Jūs norėjote mane matyti” – tai duoda daugiau pasitikėjimo savimi.

· Su nepažįstamais būtina kalbėti mandagiai, tačiau bendravimas namuose ar darbe su artimais žmonėmis darosi labiausia komplikuotas, nes Jūs vadovaujatės emocijomis

Nepriklausomi santykiai galimi tik ramioje aplinkoje, kuomet yra pasitikima viršininku, o ne jaučiama baime jam. Baimę viršininkams galima būtų išdėstyti sekančiuose punktuose:

· priklausomybės jausmas – tai jausmas, kurį atsinešame iš mokyklos laikų.

· Autoriteto baimė- ją turi daug žmonių. Bendravimas taptų šiltesnis, jei pats autoritetas pasistengtų sumažinti įtampą ir panaikinti barjerą.

Šiandien, geros elgesio normos darosi vis svarbesnės. Kokią vietą Jūsų kolektyve užima mandagus bendravimo tonas, labiausiai priklauso nuo viršininko pozicijos šiuo klausimu. Jis duoda toną tiesiogine to žodžio prasme. Sveikinkitės su viršininku ir visuomet jį pastebėkite.Galimybei esant. pasikeiskite keletu mandagių frazių. Viršininkui esant uždaro charakterio, gerbkite jo distancijos poreikį. Bendraujant su viršininkais neužtenka elgesio taisyklių, nes santykiai tarp darbuotojo ir viršininko yra per daug subtilūs ir juos negalima įsprausti į bendras taisykle.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1283 žodžiai iš 4246 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.