Rinka rinkų tipai
5 (100%) 1 vote

Rinka rinkų tipai

RINKA. RINKŲ TIPAI

Kiekvienos šalies ekonominiai ištekliai yra riboti, todėl ekonominei

veiklai būdinga specializacija ir mainai.

Specializacija – ekonominės veiklos apribojimas gaminti tam tikrus gaminius

ar teikti paslaugas, kurį sąlygoja visuomeninio darbo pasidalijimas.

Ekonomikoje veikia tam tikri mechanizmai, padedantys atsakyti į tris

svarbiausius jos kūrimo klausimus :

1. ką gaminti ?

2. kaip gaminti ?

3. kam gaminti ?

Žinomi du svarbiausi mechanizmai, kuriais remiantis galima nagrinėti šiuos

klausimus: laisvosios rinkos mechanizmas bei valstybės mechanizmas.

Rinka – ekonominė mainų sistema, kuri garantuoja prekių bei paslaugų

pirkimą ir pardavimą; tai vieta, kurioje vyksta mainai. Rinka vadinama

laisvąja, kada sandoriai tarp pardavėjų ir pirkėjų sudaromi nesikišant

valstybei arba jai kišantis nežymiai.

Rinkoje pardavėjai ir pirkėjai gali susidurti tiesiogiai ir

netiesiogiai ( per tarpininkus). Rinkos dalyvių skaičius lemia rinkos tipą.

Rinkų tipai

|Vartotojų |sudaro visumą pavienių asmenų, kurie perka sau |

|rinka |prekes, naudojasi paslaugomis |

|Pramoninių |sudaro visumą organizacijų ir asmenų, kurie superka|

|prekių |medžiagas, gaminius kitoms prekėms gaminti ir |

|rinka |tiekti paslaugas |

|Prekybininkų – |visuma organizacijų ar asmenų, kurie įsigyja prekes|

|tarpininkų |parduoti ar naudoti kitiems vartotojams |

|rinka | |

|Valstybinė |tai valstybinės ir savivaldybių įstaigos, |

|rinka |organizacijos, kurios perka bei nuomoja prekes, |

| |reikalingas joms funkcionuoti |

|Tarptautinė |tai užsieniovalstybių, kurios nori įsigyti mūsų |

|rinka |gaminius, rinka |

| | |

RINKOS TYRIMAS. SEGMENTAVIMAS

Rinkodaros efektyvumas priklauso nuo rinkos tyrimų. Rinka tiriama

įvairias aspektais ir požymiais. Pirmiausia reikia išsiaiškinti , ar rinka

funkcionuojanti , ar ne.

Pagal tai, ar rinka funkcionuoja yra skiriama potenciali ir esama.

Potenciali – kuri nefunkcionuoja dėl kokių nors priežasčių, pavyzdžiui,

kai negalima į šalį įvežti kokių nors prekių. Esama rinka – kurioje

realiai vyksta pirkimo – pardavimo procesas.

Bet kurioje rinkoje pardavėjas susiduria su daugeliu pirkėjų. Vieni

nuo kitų jie skiriasi poreikiais, pajamomis, įpročiais, charakterio

savybėmis ir kt. Todėl kiekvieno iš jų reakcija į prekę yra individuali ir

juos tenka grupuoti pagal kokius nors požymius. Galimi du grupavimo

variantai:

1. Rinkos agregavimas;

2. Rinkos segmentavimas.

Rinkos agregavimas – tiriama rinka yra vienalytė, jo sudėtinės dalys turi

pakankamai bendrų bruožų, todėl į skirtumus galima neatsižvelgti. Tai

supaprastina rinkodaros veiksmus ir firma vykdo universalią rinkodarą.

Rinkos segmentavimas – vienalytės yra tik tam tikros rinkos dalys (pirkėjų

grupės).

Rinkos segmentas – tai rinkos dalis, išskirta pagal tam tikrą požymį.

Iš šios grupės pirkėjų tikimasi vienodos reakcijos į marketingo veiksmus.

Segmentavimo kriterijus galima suskirstyti į dvi grupes:

1. Segmentavimas pagal pirkėjų išorinius požymius:

geografinius;

demografinius;

pajamų lygį ir kt.

2. Segmentavimas pagal pirkėjų elgesį prekės atžvilgiu:

prekės vartojimo lygis;

prekės vartojimo motyvai;

vartotojų prisitaikymo prie prekės greitis.

Segmentavimas remiantis geografiniu požymių – tai rinkos suskaidymas

pagal geografinius vienetus : valstybes, regionus, miestus, kaimus,

bendrijas. galima skirstyti pagal klimatą ( jūrinis), miestų dydį, reljefą

(žemumos, lygumos, kalnai).

Segmentavimas pagal demografinį principą remiasi rinkos skaidymu

pagal įvairius demografinius požymius: lytį, amžių, šeimos dydį,

išsilavinimą, pajamų dydį, religiją, rasę, tautybę ir kt. Pavyzdžiui JAV

firmos savo prekes projektuoja konkrečiai klasei :

1. laisvų profesijų;

2. verslo žmonės;

3. kvalifikuoti darbininkai;

4. nekvalifikuoti darbininkai;

5. tarnautojai ir t.t.

Segmentavimas remiantis prekės vartojimo lygiu ( nevartojantys, retkarčiais

vartojantys, nuolat vartojantys bei vartojantys dideliais kiekiais).

Prekės vartojimo motyvai gali būti įvairūs : prekės prestižas, prekės

praktinės savybės ir kt.

Vartotojų prisitaikymo prie prekės greitis priklauso nuo pačio vartotojų

charakterių ypatybių, gali būti: supernovatoriai, novatoriai, vidutiniškai

reaguojantys, konservatoriai, superkonservatoriai.

Rinkos segmentavimui keliami reikalavimai:

1. Rinkos segmentai turi būti lengvai identifikuojami;

2. Segmentas turi būti pakankamai didelis ir pelningas, kad pateisintų

atsiliepimą į jo poreikius;

3.
Segmentas turi būti lengvai pasiekiamas per rėmimo informacijos ir

produktų pasiskirstymo kanalus, kad įmonė galėtų informuoti ir įtikinti

pirkėją pirkti savo produktą bei padaryti jį lengvai prieinamą įsigyti.

Rinkos segmentavimo privalumas yra toks, kad didėja veiklos pelningumas.

Todėl,kad kuo tiksliau atsiliepiama į įvairių vartotojų poreikius, tuo

labiau didėja paklausa.

RINKOS TYRIMŲ BŪDAI

1. Rinkos dydžio nustatymas.

2. Realizacijos analizė.

3. Konkurentų veiklos analizė

Prekių rinkos tyrimo būdų yra daug. Tačiau surinkti gyvenimiškai

būtinos informacijos realizavimo problemoms spręsti gali pakakti

pagrindinių 5 būdų. Tai:

1. Rinkos dydžio nustatymas;

2. Realizacijos rezultatų analizė;

3. Realizacijos prognozavimas;

4. Pirkėjų pirkimo praktikos, motyvų, ir santykių analizė;

5. Konkurentų veiklos analizė.

1. Rinkos dydžio nustatymas

Tikslas – nustatyti, kokią jos dalį užima pačios firmos prekės. Tai

žymiai palengvina realizavimo programų planavimą, realizavimo teritorijų

nustatymą, taip pat ruošiant agentų, savų filialų ir didmenininkų veiklą,

ir jos įvertinimo kriterijus, įvertinant naujas prekes, organizuojant

reklamą ir t.t.

Nežinodami rinkos apimties įmonė gali pasitenkinti nežymiu

realizacijos padidinimu, tuo tarpu kai šakos realizacija auga kur kas

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 780 žodžiai iš 2598 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.