Seimos ir mokyklos bendradarbiavimas
5 (100%) 1 vote

Seimos ir mokyklos bendradarbiavimas

ĮVADAS

„Žmogaus gyvenimas labai sudėtingas, kaip ir pats žmogus. Tenka sutikti daug įvairių skirtingų charakterių žmonių. Dažnai su jais tenka gyventi net po vienu stogu. Norint gražiai sugyventi, reikia didelės kantrybės, meilės, supratimo, savitvardos. Visa tai žmogui privalo įdiegti tėvai – jie visko pradžia vaiko gyvenime.“ (J. Vaitkevičius, 1995)

Norint, kad vaikas gimtų visaverčiu žmogumi, sveika siela ir kūnu, reikia iš anksto apie tai mąstyti, tam ruoštis. Juk vaiko gimimas – didelis įvykis jo ir tėvų gyvenime. Sąmoningai, su meile pradėtas, su meile laukiamas – jis ir ateis mylimas ir mylėdamas savo tėvus.

Klaidinga manyti, kad dar negimęs vaikas nejautrus. Dar motinos įsčiose jis jaučia, girdi. Jam malonu būti maloniai kalbinamam, glostomam.

Norint tinkamai išauklėti vaikus, reikia patiems tobulėti, būti atsakingiems. Pirmąsias gyvenimo pamokas vaikai gauna iš tėvų. Dar maži jie mėgdžioja tėvus, jų veiksmus, kalbą, darbą. Kartu ir mokosi būti suaugusiais. Tai, ką išmoks, kartais nesąmoningai vėliau pritaikys savo gyvenime. Yra daug pavyzdžių kaip bendravimas su vaikais, jų auklėjimas vėliau paveikia jų gyvenimo būdą, bendravimą su artimaisiais ir visuomene.

Individas asmenybe gali tapti tik visuomenėje, tik bendraudamas su kitais žmonėmis. Tik tip jis gali lygiuotis į kitus, pažinti kitus ir save. Žmogaus pažinimo kelias prasideda nuo savęs pažinimo, nes tik suvokęs save žmogus geriau sugebės ir kitus pažinti ir integruosis į grupę, į visuomenę, padės kitiem tobulėti.

„Mokykla – antroji vaiko bendruomenė, į kurią vaikas patenka po šeimos ir, kurioje socializuojasi, įgauna tam tikrus elgesio, bendravimo su bendraamžiais ir vyresniais žmonėmis įgūdžius. Mokyklos bendruomenė – dinamiška, santykinai savivaldi, priklausanti nuo greitai besikeičiančių principų grupė, kurios dinamiškumas sąlygojamas bendruomenės narių, jų tarpusavio santykių. Kiekvienam moksleiviui mokyklos bendruomenė dažniausiai yra artimiausia socialinė aplinka ( po šeimos ), kurioje pasireiškia jo gebėjimai, vyksta aktyvus socializacijos procesas. Jei mokykla kartu su šeima skiepija vaikui teisingumą, padorumą moralumą ir pilietines vertybes, tai vaikai, kurie ugdosi susitapatindami su suaugusiais, elgsis taip pat. Todėl vaiko socializacijai labai svarbus šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas.“ (G. Kvieskienė, 2003)

ŠEIMA – PIRMOJI VAIKO SOCIALIZACIJOS INSTITUCIJA

„Žmogus kaip individas ir kaip asmuo prasideda dar prieš kūdikio atėjimą į šį pasaulį. Taigi motina, šeima neša pagrindinę atsakomybę už vaiką. Motinos žvilgsnis, glamonės, jos širdies plakimas, kūno šiluma, visą šį pojūčių bei sąlygų kompleksą vaikas labai jaučia ir jis teigiamai veikia visą vaiko vystymąsi.“ (J. Vaitkevičius, 1995) Tyrimais nustatyta, kad kūdikis, augdamas šeimoje, 2-3 kartus dažniau kontaktuojasi su šeimos nariais negu auginamas lopšelyje. O tai kaip tik lemia vaiko vystymąsi (ne tik fizinį, bet ir protinį, emocinį, socialinį).

„Žmogaus vystymasis, jo auklėjimas ir socializavimas – integravimas į visuomenę – organiškai susiję procesai. Šeima užima dėkingą padėtį, kadangi būtent šeimoje pirmiausia ir atsispindi kasdieninis visuomenės gyvenimas, nes tėvai yra visuomeninio gyvenimo dalyviai. Šeima – atvira socialinė institucija, jautri Įvairiems išoriniams poveikiams.“ (G. Kvieskienė, 2003)

„Pasak K. Miškinio (1993), vaikų socializacija ir auklėjimas – viena šeimos funkcijų. Šeima daug sudėtingesnė ir įvairesnė žmonių ir ne tik dviejų sąjunga, vaidinanti nevienareikšmį, asmeninį ir visuomeninį vaidmenį. Todėl jos formos bei šeimos narių, šeimos ir visuomenės santykiai ir vieta bei struktūra ypač įvairi ir dinamiška žmonijos istorijoje.“ (I. Leliūgienė, 2003)

„Prioritetas socialiniame ugdyme atitenka šeimai, kur žmogus patiria pirmąją ir svarbiausią socializaciją. Kitose visuomeninėse struktūrose socializacija vyksta kiek vėliau. Šeima laikoma ne pagalbiniu institutu, siekiančiu sukurti ir išlaikyti egzistuojančias valstybėje struktūras ir santykius, o pagrindine sąlyga, realizuojant žmogaus galimybes, svarbiausia institucija, turinčia unikalias galimybes, didelę įtaką socialiniam asmenybės formavimuisi ir raidai. Normalūs tarpusavio santykiai, supratimo atmosfera šeimoje nulemia humaniškos asmenybės ugdymą.“ (I. Leliūgienė, 2003)

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 657 žodžiai iš 2147 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.