Seimos pedagoginis Svietimas
5 (100%) 1 vote

Seimos pedagoginis Svietimas

Turinys

1. Šeimos pedagoginis švietimas 2

2. Mokyklos „N“ tėvų pedagoginis švietimas 5

2.1 Kokia mokykloje tėvų pedagoginio švietimo sistema? Kas daroma tėvams klasėse? 5

2.2 Kokios prevencinės priemonės alkoholiui, narkotikams, necenzūriniams žodžiams, smurtui? 6

3. Tėvų pedagoginis švietimas kultūros kėlimui ( laikraštis „Lietuvos Rytas“) 8

Išvados 10

Naudota literatūra 11

1. Šeimos pedagoginis švietimas

Šeima – visuomenės institucija, konkreti sutuoktinių, vaikų ir tėvų tarpusavio santykių visuma, maža socialinė grupė, kurios narius sieja santuokos giminystės ryšiai, dorovinė atsakomybė.

Švietimas – veikla, kuria siekiama suteikti asmeniui visaverčio savarankiško gyvenimo pagrindus ir padėti jam nuolat tobulinti savo gebėjimus.

Šeima – mažiausia visuomenės ląstelė, būtent dėl šios priežasties jai turėtų padėti visos socialinės institucijos.

Šeimos pedagogine kultūra reikėtų laikyti gebėjimą pačiam, laikantis elgesio kultūros dėsningumų , ugdyti tas pačias vertybes savo vaikuose.

Pedagoginei kultūrai būdingi 3 komponentai:

1. sąmoningas socialistinio ugdymo tikslų bei uždavinių žinojimas;

2. teigiamas emocinis santykis su savo vaikais, artimaisiais ir kitais žmonėmis, kitaip tariant meilė savo vaikams ir kitiems žmonėms;

3. mokėjimas auklėti žmones, neignoruojant jų siekių ir interesų.

Vaiko, kaip būsimosios asmenybės, formavimosi procesas vyksta stichiškai, veikiamas objektyvių jo gyvenimo sąlygų ar aplinkybių, taip pat ir dėl subjektyvaus faktoriaus – sąmoningos, kryptingos suaugusiųjų veiklos. Pasak M. Kalinino ši suaugusiųjų visuomenės narių veikla turi tikslą skiepyti tam tikrą pasaulėžiūrą, moralę, žmonių gyvenimo būdą, charakterį, valią, įpročius, fizines ypatybes ir t.t.

Sąmoninga suaugusiųjų veikia būsimai asmenybei labai reikalinga. Ji aktyvina visuomeninių elgesio normų suvokimo procesą, įtakoja vaiko sugebėjimą suvokti šeimos aplinką, stimuliuoja jį sekti teigiamu pavyzdžiu.

Nuo suaugusiųjų veiklos daug kas priklauso, net tai, ar bus sukurtas pedagogiškai tikslingų sąlygų kompleksas, kuris leistų keisti šeimos ,,mikroklimatą“ pagal užsibrėžtus vaiko auklėjimo tikslus. Vaiko tikslingas auklėjimas skatina ir paties auklėtojo saviauklą. Dėl to pastaruoju metu yra iškilęs svarbus uždavinys – kaip organizuoti tikslingą būsimojo visuomenės nario auklėjimą. Kadangi bet koks neapsižiūrėjimas, nepakankamas įvertinimas arba pervertinimas vienokio ar kitokio faktoriaus gali turėti nepageidautinų padarinių.

Norint, kad auklėjimo procesas būtų produktyvus, šeimoje turi vyrauti tėvų darbų ir žodžių vienybė, realaus jų gyvenimo poveikis ir pan. Šeimoje turi būti harmoningas auklėjimo tikslų ir auklėjimo būdų ryšys, tada auklėjimo procesas bus efektyvus.

Auklėjant gali kilti problemų dėl to, kad vaikystės ir jaunystės laikotarpis pailgėjo, o akceleracija ir kiti veiksniai paspartėjo. Atsiranda atotrūkis tarp fiziologinio ir psichologinio bei socialinio subrendimo. Be to, labai padidėja reikalavimai kiekvienam būsimajam visuomenės piliečiui. Kartu su idėjinio – politinio, dorovinio auklėjimo problemomis išauga ir estetinio, lytinio elgesio kultūros, profesinės orientacijos auklėjamoji reikšmė. Atsiranda būtinas reikalas efektyviau panaudoti žmonių sugebėjimus (taip pat ir intelekto), kuriuos turi kūdikis pirmaisiais gyvenimo metais ir kurių apie tai net neįtariantys tėvai kaip reikiant nepanaudoja, nes nežino, kokios sąlygos ar stimulai tam reikalingi.

Gal būt svarbiausia auklėjimui aplinkybė, kad masinės komunikacijos amžiuje žmogus ne taip jau dažnai tiesiogiai bendrauja su kitu žmogumi: kinas, radijas, televizija – čia vaikas girdi, mato veikiant įvairius žmones, vaikų ir suaugusių pasaulio herojus, numylėtinius, bet tai nėra „tikri“ žmonės, tikras gyvenimas, jausmai, likimai, charakteriai.

Praktika rodo, kad pakankamai aukšta pedagoginė kultūra yra patikima garantija, kad auklėjimas duos pageidaujamų rezultatų. Tačiau tėvų pedagoginis bejėgiškumas dažniausiai būna susijęs su labai didelėm vaikų auklėjimo nesėkmėm. Žinoma, pedagoginė nuovoka ir net aukšta kvalifikacija negali garantuoti šimtaprocentinės sėkmės auklėjimo procese, jeigu buityje arba šeimos narių, sutuoktinių santykiuose nebus to turinio, kuris deklaruojamas specialiai auklėjant jaunąją kartą. Joks pedagoginis virtuoziškumas neišgelbės, jeigu bendras šeimos gyvenimo fonas yra blogas, prieštarauja skelbiamiems principams ir idealams, vertybėms.

Net ir darni šeima negali apsisaugoti nuo netinkamos pedagoginės kultūros. Vien tik tėvų sutarimo, švelnumo ir meilės vaikams, noro matyti savo vaikus laimingus ir gerus žmones dar nepakanka pageidaujamam rezultatui pasiekti. Neturėdami pedagoginės patirties, reikalingų žinių, tėvai kartais nesugeba efektyviai perteikti tuos puikius savo charakterio, pasaulėžiūros bruožus, kurie jiems, kaip asmenybėms, būdingi. Būtent dėl šios priežasties darbštuolei motinai užauga dykaduonis sūnus, o jautriems tėvams – šiurkštus savimyla.

Tai gi, nepakankama pedagoginė kultūra neleidžia tėvams optimaliai išnaudoti šeimos auklėjamąjį potencialą. Tokia situacija primygtinai reikalauja gerinti tėvų pedagoginę kultūrą. Tai
neatidėliotinas, gyvenimo keliamas reikalavimas. Norint iš esmės pagerinti tėvų pedagoginį pasiruošimą auklėjant vaikus, būtina paaiškinti kas yra pedagoginis švietimas. Tai gi pedagoginis švietimas – tai psichologijos, pedagogikos, fiziologijos, higienos bei teisės žinių visuma, taip pat vaikų auklėjimo įgūdžiai, kurie įgyjami praktikoje.

Pedagoginę kvalifikaciją atspindi intelektualinis tėvų lygis, jų išsilavinimas. Intelektualinį lygį rodo ne tik domėjimasis auklėjimo problemomis, tėvų atsakingumo jausmas, jautrumas, mąstymas, sugebėjimas teisingai suprasti ir apgalvoti visa, kas vyksta sudėtingame jų vaikų augimo procese. Tėvai, turintys aukštą išsilavinimą, sugeba geriau kontroliuoti patį auklėjimo procesą, valdyti vaikų norus, troškimus, juos nukreipti pageidaujama linkme, visapusiškiau panaudoti valkų smalsumą, pažinimo aistrą ir t. t. Tokie tėvai efektyviau vadovauja vaikų doroviniam brendimui, kvalifikuočiau vaikus auklėja darbu.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 943 žodžiai iš 3002 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.