Siuolaikinės technologijos komunikacijos procese
5 (100%) 1 vote

Siuolaikinės technologijos komunikacijos procese

TURINYS

Įvadas 2

1. Informacinių technologijų plėtra 4

2. Šiuolaikinės bendravimo technologijos. 6

2.1. Rašytinio bendravimo informacinės technologijos 6

2.1.1. Personaliniai kompiuteriai 6

2.1.2. Internetas 7

2.1.3. Elektroninis paštas – (electronic mail) 8

2.1.4. WWW (world wide web) 8

2.1.5. Elektroniniai biuleteniai (USENET) 9

2.1.6. IRC (internet relay chat) 9

2.1.7. IPhone – balsinio pasikalbėjimo per Internetą priemonė 9

2.2. Žodinio bendravimo informacinės technologijos 10

2.2.1. Telefonas komunikacijos procese 10

2.2.2. Garsinis paštas 10

2.2.3. Elektroniniai susirinkimai: telekonferencijos ir vaizdo konferencijos 11

Išvados 13

Literatūros sąrašas 14

ĮVADAS

Temos aktualumas: Dvidešimtame amžiuje visuomenė vystosi labai sparčiai: vis greičiau atnaujinama technika ir technologijos, naudojamos vis tobulesnės ryšio ir susiekimo priemonės. Vis labiau ryškėja tendencija, kai tiesioginį žmonių bendravimą tiek asmeniniuose, tiek darbiniuose santykiuose keičia bendravimas naujausiomis technologinėmis priemonėmis, pradedant mobiliaisiais telefonais ir baigiant kompiuteriniais tinklais. Ne mažesniu tempu gausėja ir informacijos. Didelės apimties informacijos apdorojimas neįsivaizduojamas be kompiuterio pagalbos. Todėl pastaruoju metu iškilo kompiuterinio bei kitų techninių įrenginių raštingumo problema. Ypač tai svarbu šiuolaikiniame versle, kur geriau išmanantis įvairias dabartines komunikacijos technologijas verslininkas turi daugiau pranašumų ir galimybių aplenkti savo konkurentus.

Naujausios bendravimo technologijos smarkiai pakeitė patį komunikacijos procesą. Jau dabar nereikia rašyti verslo laiškų ar dokumentų ranka ir po to kelias dienas laukti atsakymo. Dabartiniame versle tekstas greitai įvedamas į kompiuterį, jeigu reikia apdorojamas, o po to siunčiamas faksu ar elektroniniu paštu. Šiandien jau nereikia visuomet būti biure ir laukti svarbaus skambučio. Su mobiliuoju telefonu galima keliauti, užsiimti kita veikla ir nebijoti prarasti ryšio su pasauliu. Keliaujant praverčia ir įvairūs nešiojamieji kompiuteriai. Šiuolaikinės komunikacijos technologijos leidžia dalyvauti įvairiose tele- ir vaizdo konferencijose, taip sumažinant kelionių skaičių, taupant laiką ir pinigus.

Noriu pabrėžti, kad šiuolaikinės informacijos technologijos yra ypač aktualios šiuolaikiniam Lietuvos verslui. Kiekvienas būsimasis Lietuvos verslininkas turi įgyti žinių ar bent turėti supratimą apie šiuolaikines informacijos perdavimo priemones. Jei tai jam nepavyks, jis tikriausiai pralaimės sunkioje konkurencijos kovoje. Todėl norėčiau savo darbe kaip galima išsamiau apibrėžti šiuolaikines informacines technologijas ir parodyti jų nepaprastai svarbų vaidmenį verslo komunikacijų procese. Siūlyčiau perskaityti mano darbą kitiems mūsų fakulteto studentams, kadangi nagrinėjama tema yra aktuali kiekvienam su verslu susijusiam žmogui.

Šios ir kitos informacinės technologijos pakeitė daugumos verslininkų gyvenimą bei leido supaprastinti komunikacijos procesą.

Tyrimo objektas: komunikacijos procesas

Tyrimo dalykas: šiuolaikinės technologijos komunikacijos procese

Darbo tikslas: parodyti, kokį vaidmenį atlieka šiuolaikinės technologijos komunikacijos procese.

Darbo uždaviniai:

1. Parodyti įvairių technologijų plėtrą komunikacijos procese.

2. Apibrėžti rašytinio bendravimo technologijas komunikacijos procese.

3. Apibrėžti žodinio bendravimo technologijas komunikacijos procese.

4. Parodyti, kaip šiuolaikinės technologijos gali padidinti komunikacijos proceso efektyvumą.

Darbo metodas: mokslinės literatūros ir Interneto informacijos analizė.

1. INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PLĖTRA

Komunikacijos procesas atsirado vienam žmogui sutikus kitą. Greičiausiai žmonės tada bendravo tarpusavyje garsų, mimikų ir gestų pagalba. Tais laikais dar nebuvo kalbų ir rašto, tačiau tada egzistavo ženklai ir simboliai, kurie ir sudaro sąlygas komunikacijos procesui atsirasti. Net ir tada žmonės stengėsi įamžinti savo gyvenimą, tapydami paveikslus olose. Egiptiečiai pirmi sukūrė simbolių kalbą – hieroglifus. Pirmasis raidynas buvo atrastas Sirijoje apie 1500 metų prieš Kristaus gimimą.

Daugelis istorikų mano, kad rašybos atsiradimas susijęs su šventikų ir žynių veikla. Jiems reikėjo išmanyti apeigas, ritualus ir gydimo paslaptis, ir jie bandė visa tai užrašyti. Raštas taip pat leido perduoti informaciją kitam žmogui, esant dideliems atstumams.

Senovės laikais rašto buvo mokomi tik šventikai. Tai buvo labai sunkus ir kruopštus darbas, reikalaujantis daug pastangų ir laiko. Todėl tais laikais buvo labai mažai žmonių, mokančių skaityti ir dar mažiau sugebančių rašyti. Net ir tada, kai išrado plunksną, labai retai buvo galima sutikti žmogų, mačiusį knygą. Knygos rašymas ranka užimdavo labai daug laiko.[4; 28]

XV amžiuje išrado knygų spausdinimą. O jau XIX amžiuje pasirodė mašinos, kurios paspartino spausdinimo procesą. 1875 metais JAV Christopher Scholes. išrado rašymo mašinėlę. Prieš tai verslo laiškai, kuriuos diktuodavo vadovas savo sekretorei, buvo užrašomi ranka. Ranka parašytas tekstas buvo siunčiamas paštu. Aišku, tai reikalavo daug darbo ir laiko sąnaudų. Rašymo mašinėlė tapo viena iš pagrindinių techninių įrenginių, patobulinusi komunikacijos procesą
tuo metu. Kai kuriose šalyse ji naudojama iki šiol. Rašymo mašinėlė pagreitino komunikacijos procesą ir leido siųsti laiškus su lengviau perskaitomu raštu. [7; 654]

Nuo tų laikų komunikacijos technologijos ir pats komunikacijos procesas žymiai pasikeitė ir tobulėja toliau. Mes praėjome ilgą kelią nuo uolinių piešinių iki šiuolaikinių mikroprocesorių. Mūsų amžiaus devintame dešimtmetyje šiuolaikinių technologijų plėtrai pasaulyje buvo išleista apie 100 milijardų dolerių. Tai liudija tai, kad šiuolaikinių technologijų vaidmuo komunikacijos procese yra nepaprastai svarbus.

Informacinėje visuomenėje strateginis resursas yra informacija. Informacinės visuomenės gimimo data galima laikyti 1950 metus. Tada pradėti kompleksiškai naudoti kompiuteriai ir ryšio priemonės informacijai perduoti. Pagrindinis informacijos perdavimo parametras yra informacijos perdavimo greitis. 1800 metais paštas iš Anglijos į Ameriką nukeliaudavo per kelias savaites. 1900 metais analogišką pranešimą buvo galima perduoti per 1 valandą. Naudojant dabartines technologijas, dabar įmanoma nusiųsti žodinę ir rašytinę informaciją į bet kurią pasaulio vietą per keletą sekundžių.

Kompiuteriai ir elektroninės komunikacijų priemonės pagerino ir pagreitino komunikacijos procesą ne tik versle, valstybės aparate, bet ir žmogiškųjų santykių sferoje. Buvo išrastos tokios ryšio priemonės kaip telefonas, kompiuteris, fakso aparatas, distancinis mokymas, Internetas, elektroninis paštas, palydovų komunikacijų technologijos, tele ir vaizdo-konferencijos ir kt.

Kelios įsimintinos datos iš ryšio sistemų raidos istorijos:

 1837 m. – telegrafas;

 1876 m. – telefonas;

 1947 m. – ryšio sistemose pradėti taikyti kompiuteriai;

 1962 m. – palydovinio ryšio priemonės;

 1982 m. – mobilios ryšio priemonės.

Kelios įsimintos datos iš informacinių sistemų raidos istorijos;

 1950 m. – failai, katalogai, failų sistema;

 1960 m. – darbas per nutolusį terminalą;

 1970 m. – duomenų bazės;

 1981 m. – personaliniai kompiuteriai.

Kituose mano darbo skyriuose išsamiau aptarsiu naujausias technologijas ir nurodysiu jų įtaką komunikacijos procesui. [1; 192]

2. ŠIUOLAIKINĖS BENDRAVIMO TECHNOLOGIJOS.

Šiuolaikiniai biurai vis labiau kompiuterizuojami, popierines žinutes keičia žinutės, kuriamos ir perduodamos kompiuteriais. Informacija spausdinama ir siunčiama faksu.

Technologija keičia ir biznio pokalbius. Mobilieji telefonai, telekonferencijos ir vaizdo konferencijos leidžia palaikyti ryšį bet kuriuo paros metu, bet kurioje pasaulio vietoje. Šios bendravimo technologijos suteikia biznio žmonėms laisvę išvykti iš biuro, nebijant praleisti svarbaus skambučio ar susirinkimo. [2;281]

Šiuolaikinės bendravimo technologijos yra 2 tipų: rašytinio ir žodinio bendravimo informacinės technologijos.

2.1. Rašytinio bendravimo informacinės technologijos

Šiuolaikinės bendravimo technologijos transformavo rašytines komunikacijas versle. Sunku būtų šiuo metu surasti solidžią save gerbiančią firmą, kurioje nebūtų naudojami kompiuteriniai teksto redaktoriai, negailestingai nukonkuravę rašomąsias mašinėles. [1; 88]

Teksto redaktoriai, Internetas ir duomenų bazės supaprastino ir pagreitino dokumentų kūrimą, apdorojimą ir persiuntimą. Taip pat be spausdintuvų, kopijavimo ir fakso aparatų bei skenerių dabar sunkiai galima įsivaizduoti dabartinį biurą.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1171 žodžiai iš 3873 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.