Studentų kūno kultūra
5 (100%) 1 vote

Studentų kūno kultūra

ĮVADAS

Gyvename tokiu metu, kai mokslinis – techninis progresas labai įsiveržė ir į buitį, padarė mūsų gyvenimą komfortišku. Žmogus greit pripranta prie komforto ir laiko jį dideliu gėriu. Tačiau su šiuo gėriu glaudžiai susiję judėjimo abdas, hipodinamija (neveikla).

Dėl hipodinamijos sumažėja žmogaus organizmo tonusas, atrofuojasi raumenys, sutrinka vidaus organų veikla bei medžiagų paykaitos procesai, pablogėja organizmo prisitaikymo prie įvairių stresinių situacijų galimybės. Apskritai, sumažėja viso organizmo darbingumas, jo atsparumas įvairioms ligoms.

Įvairūs judesiai, kitoks raumenų aktyvumas yra ne tik energijos iškrova, bet ir jos kaupimas. Kai žmogus eina, bėga, šokinėja, atlieka pratimus su svarmenimis (hanteliais), treniruokliais, kitomis priemonėmis, jo kvėpavimas tampa dažnesnis, energingiau pradeda dirbti širdis, suintensyvėja kraujo apytaka, organizmas kur kas daugiau įsisavina deguonies ir maisto medžiagų. Kitaip sakant, organizmas net su kaupu susigrąžina prarastą energiją. Judėdamas žmogus tarsi pats užsuka savo gyvenimo laikotarpį.

Žmonės, intensyviai užsiiminėjantys kūno kultūra, yra labiau atsparesni įvairioms ligoms. Vadinasi, yra ir žymiai geresnė jų organizmo bendra funkcinė būklė, kuri lemia aukštą funkcinį darbingumą. Aktyviai ir intiansyviai sportuojantys žmonės daug rečiau serga, todėl jų darbo nuostoliai 3 – 4 kartus mažesni negu nesportuojančių. O jei ir suserga, tai serga 2,5 karto trumpiau, tai yra organizmas žymiai greičiau atsikuria negu tų, kurie nesportuoja.

Kiekvienas, kuris turi noro aktyviai sportuoti užsiiminėti kūno kultūra, visada ras laiko, nes kalbama apie gyvybinius interesus – sveikatą. Kad ir kuo žmogus taptų, kad ir kokias tobulumo viršūnes pasiektų, jis niekada nesijaus laimingas, jeigu neturės pačio brangiausio – sveikatos. Išsaugoti gerą sveikatą, padaryti kūną gražų padeda kūno kultūra ir sportas. Sportuojantis geriau sugeba valdyti savo kūną, todėl sėkmingiau prisitaiko prie gyvenimo aplinkybių.

Kūno kultūra yra sudėtinė bendros kultūros dalis. Pilanverčiam žmogaus gyvenimui reikia ir knygų, teatro, filmų, muzikos, ir įvairaus judėjimo, pratimų, kasdienės mankštos. Techninė revoliucija ir pažanga išvadavo žmoniją nuo sunkaus fizinio darbo, bet kūno kultūros reikšmė nesumažėjo priešingai, dėl hipodinamijos grėsmės jis dar labiau padidėjo. Moderniausia šių dienų technika iš žmogaus reikalauja ypač intensyvios protinės veiklos, greitos reakcijos ir greitų judesių

STUDENTŲ KŪNO KULTŪROS ASPEKTAI

STUDENTŲ KŪNO KULTŪROS FORMOS

Pagrindinė studentų fizinio rengimo forma yra mokomosios pratybos. Mokymo planuose visą studentų teorinio mokymo laikotarpį joms skiriama po keturias valandas per savaitę. Pratybas galima organizuoti ir egzaminų sesijos metu, taip pat mokomosiose praktikose ir sveikatingumo stovyklose (Genevičius, 1991).

Savarankiškos pratybos padeda geriau išmokti mokomąją medžiagą, gerina fizinį parengtumą, stiprina sveikatą ir yra viena iš priemonių diegiant kūno kultūrą ir sportą į studentų buitį.

Tinkamai organizuotos pratybos užtikrina fizinio parengtumo nenutrūkstamumą. Pagal dėstytojo užduotis jas galima rengti po paskaitų, sporto šakų sekcijose arba sportinio tobulinimosi grupėse.

Fiziniai pratimai dienos režime stiprina sveikatą, gerina protinį ir fizinį darbingumą, praturtina studentų poilsį, padeda racionaliau išnaudoti laisvalaikį.

Masinių kūno kultūros, sporto ir sveikatingumo renginių tikslas — skatinti studentus reguliariai sportuoti, gerinti fizinį pasirengimą. Jie organizuojami laisvu nuo pratybų metu, poilsio ir švenčių dienomis, sveikatos ir sporto stovyklose, mokomųjų praktikų metu.Tai turistiniai žygiai, krosai, sporto žaidimų turnyrai, sporto šventės ir t. t. (Genevičius, 1991)

Studentų pareigos:

1) sistemingai lankyti fizinio lavinimo pratybas tvarkaraštyje nurodytu laiku;

2) nustatytu laiku pasitikrinti sveikatą, sekti savo fizinį išsivystymą ir pasirengimą;

3) atsakyti į testus fiziniam ir funkciniam parengtumui nustatyti;

4) naudojantis specialia literatūra turtinti kūno kultūros teorijos ir metodikos žinias;

5) laikytis racionalaus mokymosi, poilsio ir mitybos režimo;

6) reguliariai daryti rytinę mankštą, savarankiškai sportuoti ir turistauti;

7) aktyviai dalyvauti kurso, fakulteto, aukštosios mokyklos rengiamuose masiniuose kūno kultūros, sporto ir sveikatinimo renginiuose.

Vedant praktines kūno kultūros pratybas kiekviename kurse sudaromi trys mokomieji skyriai: parengiamasis, sporto tobulinimosi ir specialusis. Studentai skiriami į juos remiantis medicininiu patikrinimu mokslo metų pradžioje. Tikrindamas studentus gydytojas kasmet nustato jų sveikatos būklę, fizinį išsivystymą ir paskiria vieną iš medicininių grupių: pagrindinę, paruošiamąją arba specialiąją.

Per pirmąsias kūno kultūros pratybas dėstytojai pagal specialius fizinio parengimo testus nustato studentų fizinį ir sportinį techninį parengtumą.

Pagrindinės ir paruošiamosios grupės studentų kūno kultūros pratybų tikslas — fizinis studentų rengimas ir atskirų sporto šakų technikos, taktikos ir varžybų taisyklių mokymas. Paruošiamosios grupės studentų pratybose mokantis judesių technikos ugdant fizines ypatybes ir
dozuojant fizinį krūvį svarbu laikytis laipsniškumo principo. Pratybos vykdomos nenukrypstant nuo programos turinio, sumažintos tik kontrolinių pratimų įskaitinės normos.Į sportinio tobulinimosi mokomąsias grupes priimami sportinius atskyrius turintys studentai. Jie turi išlaikyti kontrolinius pratimus, įvykdyti vienos ar kitos sporto šakos normas. Mokomųjų valandų skaičius per savaitę ir sportinio tobulinimosi grupės dydis priklauso nuo studentų sportinės klasifikacijos.

Fizinio lavinimosi procesas sportinio tobulinimosi skyriuje tobulina pasirinktos sporto šakos meistriškumą. Teorinių pratybų metu šio skyriaus studentai plačiau supažindinami su sportinės treniruotės pagrindais, įgyja profesinių žinių ir įgūdžių.

Į specialųjį mokomąjį skyrių priimami studentai, pagal medicininės kontrolės rezultatus paskirti į specialiąją medicininę grupę. Mokomosios grupės šiame skyriuje komplektuojamos atsižvelgiant į lytį, susirgimo pobūdį ir organizmo funkcines galimybes. Mokomąją grupę paprastai sudaro 8—15 studentų. Pratybos šios grupės studentai per savaitę vyksta po 4 val. visą mokymosi laiką aukštojoje mokykloje.

Specialiosios medicininės grupės kūno kultūros pratybos negali būti vien gydomosios. Dėstytojai turi stengtis, kad šios grupės studentai gerai fiziškai pasirengtų ir ateityje galėtų lankyti paruošiamąsias grupes.

Kūno kultūros mokomosios pratybos—fizinės treniruotės—yra specializuotas procesas, kurio tikslas — didinti organizmo fizinį pajėgumą, gerinti fizinį pasirengimą bei darbingumą, stiprinti sveikatą, siekti aukštų sportinių rezultatų (Tamošauskas, 2000).

Visų fizinių treniruočių metu aktyviai dirba raumenys. Jų darbą užtikrina centrinė nervų sistema (CNS) ir visos organizmo sistemos ir organai. Fizinis darbas—fizinės treniruotės atmaina. Treniruotė—tai organizmo nuvargimas. Fizinės treniruotės turinį sudaro:

a) Fizinis rengimas,

b) Techninis rengimas,

c) Taktinis rengimas,

d) Teorinis rengimas,

e) Psichologinis rengimas (Adamonis, 1996).

Fizinio rengimo uždaviniai:

a) Visapusiškai lavinti žmogaus organizmą,

b) Ugdyti fizines ypatybes,

c) Sudaryti funkcinę bazę kitoms rengimo grandims ir našiam darbui.

Pagal fizinių pratimų kryptingumą ir poveikį organizmui fizinis rengimas skirstomas į: bendrąjį ir specialųjį.

Pagrindiniai bendrojo fizinio rengimo uždaviniai:

a) Visapusiškas organizmo ir jo fizinių ypatybių ugdymas;

b) Fizinio išsivystymo trūkumų šalinimas;

c) Moralės ir valios savybių ugdymas.

Fizinio rengimo pagrindinės priemonės yra pasirinktos, pamėgtos sporto šakos ir kitų sporto šakų pratimai. Dažniausiai atliekami šie pratimai:

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1133 žodžiai iš 3723 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.