TURINYS
1. Įvadas.
2. Mano amžiaus tarpsniai.
2.1. Tarpsnis 18 – 34 metų.
2.2. Tarpsnis 35 – 59 metų.
2.3. Vėlyvasis amžius – per 60 metų.
3. Išvados.
4. Literatūra.
ĮVADAS
Kiekvienas žmogus gyvena kažkokioje aplinkoje, kuri vienaip ar kitaip veikia jo raidą. Aktyviausiai raidos psichologiją nagrinėjo Gesellis, Piaget, Frendas, Eriksonas, Harighurotas ir Levinsonas. Jie sukūrė taip vadinamą „pakopų teoriją“.
Kodėl reikia nagrinėti suaugusiųjų raidą?
Barboros Hansen Lemme nuomone, suaugusiųjų raidos tyrimas gali būti vertingas keliais požiūriais. Pirmiausia, daugėja senyvo amžiaus žmonių skaičius, todėl itin svarbu suprasti jų poreikius ir sugebėjimus, kad visuomenė galėtų ne tik jais pasirūpinti, bet ir panaudoti jų patirtį. Mokslas apie suaugusiųjų raidą kiekvienam iš mūsų gali padėti pasinaudoti turimomis galimybėmis ir išvengti mums nenaudingų situacijų bei netinkamo gyvenimo būdo. Galbūt tai mums padėtų bendrauti ir suprasti ne tik kitus žmones, bet ir save. Bet kuriuo atveju atsiveria naujos galimybės gyventi visavertiškesnį gyvenimą.
Tai ką gi reiškia būti suaugusiu? Kas svarbiausia suaugusio žmogaus gyvenime? Kaip mes keičiamės bėgant metams ir kas lieka nepakitę? Ar mes senstame taip pat kaip visi, ar jaučiamės taip, kokio amžiaus esame? Šie ir kiti klausimai iškyla žmonėms jų gyvenimo eigoje.
18 – 34 METŲ TARPSNIS
Imu amžiaus tarpsnį nuo 18 – 34 metų, kadangi iki 18 metų amžiaus žmonių raida yra daugiau ar mažiau panaši. Pagal Robertą Harighurstą – tai ankstyvas brandus amžius.
Harighurstas Aš
1. Rasti partnerį. 1. Mokytis.
2. Išmokti gyventi su sutuoktiniu 2. Pradėti profesinę karjerą.
3. Sukurti šeimą. 3. Rasti partnerį.
4. Auginti vaikus. 4. Imtis pilietinės atsakomybės.