Susipažinimas su turbo paskalio aplinka labaratorinis
5 (100%) 1 vote

Susipažinimas su turbo paskalio aplinka labaratorinis

Laboratorinis darbas Nr.1

SUSIPAŽINIMAS SU TURBO PASKALIO APLINKA

TIKSLAS

Išmokti įeiti į Turbo Paskalio aplinką iš WINDOWS’95.

Įsisąvinti integruotos Paskalio aplinkos:

1)Redaktorių;2)Kompiliatorių;3)Komponuotoją.

Susipažinti su Paskalio algoritminės kalbos sintakse, programos

forma, struktūra.

UŽDUOTIS

1.Įeikite į D:\DARBINE

1. Iškviekite darbui (užleiskite) programą

Išnagrinėkite kaip ji parašyta (žiūr.”Info-2-teo” 67pusl.). Tam tikslui:

2.Įeikite į Turbo-Paskalį.

2.1. Įėjimui naudojama Windows’95 ikona „TURBO PASCAL7“.

Šiuo atveju Jus iš karto atsirasite direktorijoje DARBINE ir

galėsite suvedinėti (redaguoti) programas, jas kompiliuoti ir iškviesti

darbui.

Turbo Paskalio aplinka charakteringa „užuolaidėle“ visam ekranui ir

pagrindinio meniu eilute ekrano viršuje.Pagrindiniame meniu yra tokie

skyriai:

File Edit Search Run Compile Debug Tools Options Windows Help

2.2. Aplinka turi būti sukonfigūruota taip, kad Turbo Paskalis

kompiliuotų ir iškviestų darbui failus <*.pas> iš katalogo D:\DARBINE.

Jeigu taip nėra,tai:

2.3. Pagrindiniame meniu išrinkti skyrių .

Atsidariusiame kabanančiame lange išrinkti opciją

ir pasirodžiusiame katalogų sąraše išrinkti ,

tai patvirtinti pelytes spragtelėjimu dešinėje

esančiame langelyje

, o vėliau ir langelyje .

Dabar, jeigu Jus vėl išrinksite pagrindinio meniu skyrelį

ir toliau opciją ,

tai ekrane matysite, kurie <*.pas> failai yra kataloge

ir kuriuos Paskalio kompiliatorius gali pasiimti apdorojimui

(pvz. ).

2.4.Nusiuskite į redaktoriaus buferį ir paredaguokite

išvedamą į ekraną tekstą(pagal savo skonį).

3. Susipažinimas su TP7 kompiliatoriumi.

3.1. Sukompiliuokite programą bendroji.pas. Tam tikslui naudokitės

pagrindinio meniu Compile skyrelį.

4. Susipažinimas su TP7 komponuotoju (vadinamuoju „linkeriu“).

4.1. Sukomponuokite programą bendroji.pas (tuo pačiu iškviesite ją

darbui). Čia naudokitės pagrindinio meniu Run skyreliu.

5.Įeikite į D:\DARBINE ir “užleiskite” programą

6.Sudarykite sprendimo algoritmą uždaviniui:” Nustatyti, ar galima

įkišti plytą su matmenimis a, b, c į stačiakampę angą, kurios kraštinės x

ir y ”. Parašyti šiam uždaviniui sręsti Paskalio programą vardu

(žiūr.”Info-2-teo” 3pusl.).

7. Susipažinimas su TP7 redaktoriumi.

7.1. Pagrindiniame „meniu“ išrinkite skyrių .

Pasirodžiusiame „submeniu“ išrinkite opciją (tai reiškia naujo

failo sukūrimą) ir suvęskite į kompiuterį programą .

8.Sukompiliuokite įvesta programą ir ištaisykite klaidas.

9.Sukomponuokite programą .

10. Ataskaitai pateikti programos algoritmo blokinę

schemą ir paskalinį failą.

Laboratorinis darbas Nr. 2.

B E N D R A S D I D Ž I A U S I A S D A L I K L I S

TIKSLAS

Susipažinti su uždavinio sprendimo algoritmo sudarymu.Pagal algoritmo

blokschemą parašyti programą Paskalio algoritmine kalba.Algoritmą ir

programą „suderinti“ taip, kad uždavinys turėtų atsakymą prie bet kokių

pradinių reikšmių.

UŽDUOTIS

A lygis.(0.8 balo)

Pagal Euklido algoritmą parašyti programą dviejū sveikų skaičių

bendram didžiausiam dalikliui rasti, ją suvęsti į kompiuterį, sukompiliuoti

ir iškviesti darbui.

Vieną iš dviejų skaičių paimti lygų nuliui. Nustatyti, kas šiuo

atveju įvyks. Pataisyti algoritmą taip, kad procesorius patikrinęs

pradinius duomenys

ir radęs vieną iš įvestųjų skaičių lygu nuliui, nesiūstų tokių duomenų

Euklido blokui, o BDD priskirtų skaičių, kuris nelygus nuliui ir baigtų

programą.

Vieną iš dviejų skaičių įvęsti neigiamą. Nustatyti, kas ir kodėl

atsitinka šiuo atveju. Pataisyti algoritmą taip, kad įvęstieji neigiami

skaičiai nesutrikdytų programos darbo.

Įdėti dar vieną „saugiklį“ tam atvejui, jeigu nepatyręs vartotojas

įvęstų abu nulinius skaičius. Šiuo atveju reikia išvęsti pranešimą, kad BDD

ieškojimas dabar neturi prasmės.

B lygis.(0.9 balo)

Įvęsti į algoritmą papildomą skaitiklį, rodantį kiek ciklų

„prasisuka“ iki surandamas BDD.

Pasiūlyti efektyvesnį BDD radimo algoritmą (pvz., naudojant dalybos

veiksmą).

C lygis.(1.0 balo)

Papildomai parašyti REKURSINĘ BDD radimo programą.

ATASKAITAI pateikti naudotų algoritmų blok-schemas ir veikiančias

programas.

L aboratorinis darbas Nr.3

M A X – M I N

TIKSLAS

Pagal paskaitose išnagrinėtus atsitiktinių skaičių masyvo sudarymo

ir maksimalaus bei minimalaus masyvo elementų radimo algoritmus, parašyti

programą ir įsisąvinti masyvo tipo duomenų aprašymą bei selektorius

atskiriems masyvo nariams.

UŽDUOTIS

A lygis.(0.8 balo)

1.Parašyti vienmačio

atsitiktinių sveikų skaičių masyvo

(su atsitiktiniais ženklais) generavimo ir išvedimo į ekraną programą.

Programos aprašomojoje dalyje aprašyti dvi procedūras: GENER ir

PRINT.

Procedūroje GENER užtikrinti minėto masyvo (elemento reikšmės ribos

nuo 0 iki 10, o elementų skaičius N=10) generavimą, naudojant procedūrą

RANDOMIZE ir funkciją RANDOM(X).

Procedûroje PRINT aprašyti sugeneruoto masyvo išvedimą į ekraną

eilute, nurodant masyvo elemento selektorių ir elemento reikšmę, pvz.

A[1]=6;A[2]=-2;A[3]=…

Programos vykdomojoje dalyje numatyti jos kartojimo ir stabdymo

galimybes. Programą sukomoiliuoti ir iškviesti darbui, peržiūrėti keletą

masyvo realizacijų su RANDOMIZE ir be jos.

2.Papildyti jau veikiančią programą dar viena procedūra MAXMIN,

kurioje užprogramuoti nuoseklią visų masyvo narių peržiūrą tikslu rasti

maksimalią ir minimalią reikšmes, jas išvęsti į ekraną.

Užprogramuoti ekstremalių elementų vietų nustatymą ir jų išvedimą į

ekraną.

B lygis.(0.9 balo)

Pasiūlyti ir įgyvendinti naujus skaičiaus ženklo generavimo

algoritmus.

ATASKAITAI pateikti naudotų algoritmų blok-schemas ir veikiančias

programas.

Laboratorinis darbas Nr. 4

MASYVO ELEMENTŲ RIKIAVIMAS

TIKSLAS

Susipažinti su masyvo elementų rikiavimo algoritmais.

UŽDUOTIS

A lygis.(0.8 balo)

Laboratorinio darbo Nr. 3 užduotyje esamą procedūrą MAXMIN pakeisti

procedura MARIKI, kurioje užprogramuoti sugeneruoto masyvo rikiavimą

didėjimo (arba mažėjimo) tvarka (vienas iš rikiavimo algoritmų nagrinėtas

per paskaitas). Užtikrinti surikiuoto ir nesurikiuoto masyvų išvedimą į

ekraną. Numatyti programos kartojimo galimybę, tikslu gauti nau-

jas masyvų realizacijas.

B lygis.(0.9 balo)

Pasiūlyti kitokių rikiavimo algoritmų.

ATASKAITAI pateikti naudotų algoritmų blok-schemas ir veikiančias

programas.

Laboratorinis darbas Nr.5

M A T R I C A

TIKSLAS

Susipažinti su matricomis, jų formavimu,užpildymu,išvedimu.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 947 žodžiai iš 1881 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.