Sveika gyvensena ir antsvoris
5 (100%) 1 vote

Sveika gyvensena ir antsvoris

Sveika gyvensena ir antsvoris

Viena didžiausių antsvorio priežasčių yra …nemėgiamas darbas. Jeigu darbas sunkus ir nemalonus, papildomi kilogramai gali būti būdas pasislėpti nuo darbo problemų ar kankinančių klientų ir bendradarbių. Užkandžiavimas darbo metu – būdas nuo jų tarsi pabėgti, o gausus valgymas namuose – tarsi kompensacija už nemalonius išgyvenimus. Jeigu taip yra, iš pradžių meskite darbą, susiraskite mėgstamą veiklą, išspręskite bendravimo su artimais žmonėmis problemas ir būkite ramus bei patenkintas gyvenimu. Tada matysite, ar reikia specialiai mesti antsvorį. Po darbo sparčiai skuoskite namo pėstute arba dar geriau – parbėkite, kad spėtumėte dar ką nors gera nuveikti su šeima. Aktyvus judėjimas šalina „pykčio hormonus“, gerina nuotaiką, o galimybes atitinkantis fizinis krūvis stiprina širdies ir kraujagyslių, raumenų bei kvėpavimo sistemas. Ėjimas ir lengvas bėgimas yra universalūs pratimai. Be to, ėjimas – vaistas Nr. 1 nuo osteoporozės. Einant sparčiai – 6 km/val., per valandą išeikvojama 300–600 kcal (priklauso nuo kūno masės ir ėjimo tempo). Riebalai (ir nereikalingi kilogramai!) ima „degti“ po pusvalandžio. Iki tol naudojami angliavandenių resursai. Kad nereikėtų sukti galvos, ar pakankamai buvote aktyvus, įsigykite žingsniamatį, jis suskaičiuos visus žingsnius ir įvertins, kiek sunaudota kalorijų. Kasdien apsiliekite šaltu vandeniu, miegokite vėsiame kambaryje. Grūdinantis tikrai nebūtinos maudynės eketėje. Jų poveikis labiau psichologinis, ne fiziologinis.

Taigi reikia viso komplekso priemonių, bet svarbiausia – ramybės ir santarvės su savimi, šeima, kolektyvu, visa aplinka bei Visata. To ir linkiu VISIEMS!

Pirma, mitybos patarimai, kurie skiriami visiems, negali būti visiems veiksmingi. Kartais jie net žalingi. Nes kiekvienas žmogus yra individualus, ir reikia patarti skirtingai. Antra, daugiausiai lemia saikas. Vieno valgymo metu skrandyje nereikėtų stengtis sutalpinti daugiau kaip 0,5 l maisto. Bet tai nėra absoliuti taisyklė: skirtingiems žmonėms – skirtingai. Valgyti galima viską, tačiau – tik sveikiems. O tokių žmonių tėra 2–3 iš šimto. Tie, kuriems viskas galima, valgo toli gražu ne viską, ir atvirkščiai. Be to, neapgausi prigimties. Todėl neretai, atsikratęs, atrodytų, nereikalingų kilogramų ir pagaliau atitinkantis visus optimalios kūno masės standartus žmogus jaučiasi blogai.

Vaisiai ir daržovės kasdieniame meniu gali gerokai sumažinti insulto riziką.

Jau trys penkios porcijos per dieną šią riziką sumažina 11 proc., rašo mokslininkai britų medicinos žurnale „The Lancet“. Kas obuolių, kriaušių ar morkų skanauja daugiau nei penkis kartus per dieną, būti ištiktam insulto rizikuoja 26 proc. mažiau.

Feng Hi (Feng He) vadovaujami Londono universiteto mokslininkai atitinkamas išvadas padarė apibendrinę aštuonių studijų, kuriose dalyvavo 260 tūkst. žmonių, rezultatus.

Pramoninių šalių gyventojai šiuo metu vidutiniškai per dieną suvalgo maždaug tris porcijas vaisių ir daržovių. Keli papildomi bananai ar ridikėliai, anot mokslininkų, gali padėti užkirsti kelią daugybei mirčių ir invalidumų.

Insultas daugelyje išsivysčiusių valstybių yra trečia pagal dažnumą mirties priežastis ir dažniausiai sukelia invalidumą. „Tokia mityba sumažintų ir kitų širdies ligų bei kai kurių vėžio rūšių skaičių“, – mano F. Hi.

Pirmiausiai vaikai turi būti laiku pratinami sveikai maitintis, kad ateityje išvengtų chroniškų ligų, rašo „The Lancet“. Pagal dpa-ELTA

Bėgimas sveikata

Technikos pažanga, informacinių technologijų diegimas bei ekonominio-socialinio lygio kilimas šiuolaikinį žmogų stumte stumia į fiziškai neaktyvią gyvenseną. Deja, mažas fizinis aktyvumas prieštarauja biologinei žmogaus prigimčiai, nes daug tūkstantmečių žmogus sunkiai dirbo. Šiandien fizinį krūvį vis labiau pakeičia psichinis. Jį valdyti žmonija dar tik mokosi – kaip ir naudotis materialinių gėrybių gausa (nors jų trūkumą ne kartą sėkmingai įveikė). Daugelis mūsų, peržengę 40 metų slenkstį, turime antsvorio, didėja šalies gyventojų mirštamumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų, skaudžios psichikos ligų ir kitų sveikatos sutrikimų pasekmės.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 644 žodžiai iš 1260 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.