Sveika mityba3
5 (100%) 1 vote

Sveika mityba3

Kiek , kaip ir ką valgyti ?

Kad pasipildytų energetinės organizmo atsargos, galėtų augti ir regeneruotis jo kūno audiniai, jis turi gauti maisto medžiagų: baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių druskų, vitaminų ir vandens. Šių medžiagų organizmas gauna su maisto produktais ( mėsa, pienu, duona, daržovėmis, kruopomis).

Žinant maisto produktuose esamą baltymų, riebalų ir angliavandenių energetinę vertę, galima apskaičiuoti žmogaus maisto normos kaloringumą. Tai labai svarbu, nustatant pilnavertį jo maitinimo rėžimą.

Organizmas nepilnai įsisavina gaunamus maisto produktus. Kai kurie iš jų praeis pro žarnas, nepakitę ir bus pašalinamas, nepanaudojus juose esančios energetinės vertės. Augalinės kilmės maisto produktus,organizmas įsisavina blogiau, negu gyvulinės kilmės produktus. Mišrų maistą įsisaviną geriau, negu atskirus maisto produktus.

Organizmas sugeba įsisavinti 95% gyvulinės kilmės maisto sąvybių, baltymų 85%, augalinės kilmės 95% ir net 97% mišraus maisto sąvybių. Kuo blogiau maistas apdorotas, tuo blogiau jo maistines savybes įsisavina organizmas.

Maiste yra vairių naudingų medžiagų. Bet ne visos suteikia vienodą energijos kiekį. Tai priklauso nuo maisto rūšies ir joje esančių medžiagų.

Beveik visus pasaulio žmones galima suskirstyti į 4 kategorijas:

Pirmajai grupei priklauso žmonės, kurie per parą išeikvoja apie 2500-3000 kcal energijos. Tai

dirbantieji protinį arba lengvą sėdimą fizinį darbą.

Antrajai grupei priskiriami žmonės, kurie išeikvoja per parą 3000-3500 kcal. Jie dirba mechanizuotą darbą.

Trečiajai grupei priklauso žmonės, išeikvojantieji per parą 4000 kcal. Jie dažniausiai dirba vidutinio sunkumo nemechanizuotą fizinį darbą.

Ketvirtajai grupei priklauso žmonės, dirbantys sunkų fizinį darbą: jie išeikvoja apie 4500-5000 kcal energijos.

Pensininkai iki 65 metų amžiaus išeikvoja per parą 2400-2700 kcal, o vyresni mažiau-2100-2300 kcal.

Maitinimosi rėžimas: Maitintis reikia 4-3 kartus per dieną. Mokiniams labiausiai tinka valgyti 4 kartus per dieną. Nustačius tokį maitinimosi rėžimą, pertraukos tarp valgymų nebūna ilgesnės nei 6 valandos. Per tą laiką didžioji suvalgyto maisto dalis suspėja pereiti iš skrandžio į žarnyną ir skrandis yra pasiruošęs priimti sekančią maisto porciją.

Šiuo metu Jūs matote 52% šio straipsnio.
Matomi 343 žodžiai iš 661 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.