Sveika mityba5
5 (100%) 1 vote

Sveika mityba5

SVEIKA MITYBA

Sveikos mitybos rekomendacijos

Kasdien naudokitės sveikos mitybos piramide – lengviau pasirinksite maistą

Mitybos principai vyresnio ir senyvo amžiaus žmonėms

Keletas patarimų:

1. Vartokite įvairų maistą, jis suteiks pakankamai energijos, baltymų, vitaminų, mineralinių medžiagų ir skaidulų. Nei vienas maisto produktas neturi visų organizmui reikalingų medžiagų. Maisto produktai suskirstyti į penkias pagrindines grupes: grūdai, vaisiai, daržovės, pienas ir mėsa. Todėl kasdien valgykite visų 5 pagrindinių grupių maisto produktus ir pasirinkite kuo įvairesnį maistą.

Lentelė produktams pasirinkti

Produktų grupės Kiek suvalgyti Vienos porcijos sudėtis

Grūdų ir duonos gaminiai 5-11 porcijų duona – 1 riekutė

dribsniai – 30 g

makaronai – ½ stiklinės

ryžiai – ½ stiklinės

košės – ½ stiklinės

Daržovės 3 -5 porcijos daržovių sultys – ¾ stiklinės

šviežios daržovės – ½ stiklinės

šviežios lapinės daržovės – 1 stiklinė

virtos daržovės – ½ stiklinės

bulvės – 1 vnt. (vidutinio dydžio)

Vaisiai 2-4 porcijos vaisių sultys – ¾ stiklinės

žali, konservuoti ar virti vaisiai – ½ stiklinės

obuolys – 1 vnt.

persikas – 1 vnt.

greipfrutas – ½ vnt.

Pienas ir jo produktai 2-3 porcijos pienas – 1 stiklinė

jogurtas – 1 stiklinė

fermentinis sūris – 60 gr

ledai – ½ stiklinės

Mėsa ir mėsos produktai 2-3 porcijos liesa mėsa – 60-100 gr

liesa vištiena – 60-100 gr

Kiti produktai 1-2 porcijos žuvis – 60-100 gr

kiaušinis – 1 vnt.

virtos pupelės – ½ stiklinės

2. Išsaugokite normalų kūno svorį. Nutukimas didina riziką susirgti hipertenzija, širdies ligomis, insultu, cukriniu diabetu, kai kuriomis vėžio rūšimis. Antsvorį ir nutukimą galima nustatyti apskaičiavus kūno masės indeksą (KMI).

KMI = svoris (kg) : ūgis² (m² ).

Pavyzdžiui žmogaus svoris 70 kg, o ūgis 1,7 m,

tai KMI bus 70 : 1,72 = 24,22.

KMI Svorio kategorija

mažiau 18,5 I – nepakankamas svoris

18,5 – 24,99 II – normalus svoris

25 – 29,99 III – antsvoris

daugiau 30 IV – nutukimas

Jeigu Jūsų svoris didėja, valgykite mažiau, ypač riebalų, ir daugiau judėkite.

3. Valgykite produktus, turinčius mažiau riebalų, ypač sočiųjų ,t.y. gyvulinės kilmės ir cholesterolio. Taip sumažinsite riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis bei kai kuriomis vėžio formomis.

4. Vartokite kuo daugiau vaisių, daržovių bei rupių grūdų produktų. Juose yra daugiausia reikalingų vitaminų, mineralinių medžiagų, skaidulų bei sudėtingų angliavandenių.

5. Saikingai vartokite cukrų – ne daugiau 6-10 arbatinių šaukštelių be kaupo per dieną. Į šią normą įeina uogienė, medus, ledinukai. Atminkite, kad didelis cukraus kiekis padaro maistą kaloringą, bet nepagausina organizmui reikalingų maisto medžiagų.

6. Saikingai vartokite riebalus. Per dieną pakanka 1 šaukšto aliejaus ir 2-3 arbatinių šaukštelių sviesto ar margarino.

7. Įsidėmėkite, kad nėra gero ar blogo maisto – yra sveika arba nesveika mityba.Todėl valgykite savo mėgstamus produktus, bet laiku ir saikingai.

8. Nedelsdami pakeiskite mitybos ir gyvenimo būdą ir tai darykite palaipsniui. Taip bus lengviau.

9. Daugiau judėkite. Fizinė veikla padeda sueikvoti nereikalingas kalorijas, gerina širdies darbą, medžiagų apykaitą, grūdina sveikatą ir kelia nuotaiką. Tad kiekvieną dieną daugiau judėkite, į darbą eikite pėsčiomis, užuot važiavę liftu, lipkite laiptais, per pietų pertrauką pasivaikščiokite.

Kasdien naudokitės sveikos mitybos piramide – lengviau pasirinksite maistą

• Daugiausia valgykite neriebių ir nesaldžių maisto produktų – duonos, grūdų, kruopų gaminių.

• Antroje vietoje – daržoves ir vaisius.

• Trečioje – pieno ir mėsos patiekalus, žuvį, paukštieną, kiaušinius, riešutus, taip pat ankštinius produktus.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 545 žodžiai iš 1061 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.