Teatras ir ugdymas
5 (100%) 1 vote

Teatras ir ugdymas

T U R I N Y S

ĮVADAS 3

I. Teatras mano gyvenime 4

1.1. Pirmoji mano pažintis su teatru 4

1.2. Mano meninis ugdymas per dailę, muziką, šokį 4

II. Teatro svarba mano darbe 5

2.1. Teatro pažinimas ikimokyklinėje įstaigoje 5

2.2. Teatro įtaka vaikų meniniam ugdymui 6

2.3. Teatras Saugaus eismo mokykloje 7

2.4. Saugaus eismo pažinimas per vaidybą 7

2.5. Vaikas ir kolektyvas 8

2.6. Meninės veiklos įgūdžių tobulinimas 9

2.7. Ar mano įgytas išsilavinimas padeda man praktiniame darbe 10

IŠVADOS 11

LITERATŪRA 12

Į V A D A S

Spektaklis – teatro meno kūrinys. Spektaklį kuria daug žmonių. Kiekvienas jų atlieka tiksliai nustatytą darbą: dramaturgas rašo pjesę, dekoratorius kuria dekoracijas, kompozitorius – muziką, režisierius – pastatymo planą, o aktoriai – atskirus sceninius vaizdus. Kiekvieno šių autorių kūrybinio darbo rezultatas yra sudėtinė spektaklio dalis, tačiau nė vienas šių darbų atskirai nesudaro spektaklio visumos. Nei pjesė, nei dekoracijos, nei muzika, nei režisieriaus planas atskirai nėra meno kūrinys. Jie tampa meno kūriniu tik sujungus viską į visumą. Todėl galima sakyti, kad spektaklio autoriai yra visas kūrybinis kolektyvas.

Teatre labai svarbus yra kolektyvo vaidmuo. Tikras teatro kolektyvas yra tada, kai visus vienija tas pats tikslas, kai jie vienodai supranta meno uždavinius ir paskirtį.

Dramatizacija ir inscenizavimas yra tinkamai sutvarkytas ir mokymo darbui pritaikytas vaikų žaidimų tęsinys, labai tinkantis auklėjimui ir meniniam ugdymui, turintis didelę reikšmę vaiko visuomeniškai raidai. Labai svarbus ir kolektyvinės veiklos momentas – tai funkcijų pasidalijimas.

Pedagogas vaikui turi padėti tik techniškai spręsti vaizdavimo klausimus. Nereikėtų siūlyti gatavų šablonų, nes šitaip galima nuslopinti vaiko kūrybiškumą. Reikia suteikti kuo daugiau laisvės ir erdvės vaizduotei. Vaikų tarpusavio elgesio pagrindai – viena svarbiausių vaiko tobulėjimo savybių. Tai sugebėjimas bendraujant išreikšti savo norus, nuomonę, įvertinti draugą bei geriau jį suprasti.

Gabumų ir interesų ugdymas – svarbi asmenybės formavimosi sąlyga.

I. Teatras mano gyvenime

1.1. Pirmoji mano pažintis su teatru

Gerai neprisimenu, kiek man buvo metų, kai mama mane nusivedė į „Lėlės” teatrą, bet iki dabar išliko pirmųjų įspūdžių prisiminimai.

Mama mane aprengė gražia suknele, supynė kasas (tada buvau ilgaplaukė, baltapūkė mergaičiukė), įrišo gražius kaspinus. Iki „Lėlės” teatro važiavome ilgai, o dar ilgiau ėjome. Man buvo tiek įdomu, kad nekantravau visą kelią.

Ilgai netrukus priėjome „Lėlės” teatrą. Nusirengti nereikėjo, nes buvo vasara, tad patraukėme salės link. Įėjusi tikriausiai kelioms minutėms netekau žado, nes neprisimenu, kaip atsisėdau. Gerai prisimenu salę, kuri man tada pasirodė labai didelė, tas aukštai pakabintas lempas, kurios iš lėto geso, tą be galo tylią tamsą, kuri net kvapą gniaužė, ir tyliai grojančią muziką, kuri reiškė spektaklio pradžią.

Prisimenu, kad sėdėjau visai netoli scenos, nes galvą reikėjo net truputį pakelti. Man didžiulį įspūdį paliko didžiulės lėlės. Labai gėda, kad spektaklio pavadinimo neprisimenu, bet ir dabar ausyse skamba: „Ak, vija pinavija jau pražydo kaip lelija…”.

Vėliau, kai šiek tiek paaugau, su mama nuėjome į Lietuvos operos ir baleto teatrą. Tokių gražių rūmų dar nebuvau mačiusi. Didžiausią įspūdį paliko dideli stikliniai šviestuvai, kurių spindesys buvo kerintis. Labai neįprasta buvo sėdėti aukštai balkone ir iš viršaus matyti visą salę. Tada pirmą kartą žiūrėjau baletą.

Būdama vyresnio mokyklinio amžiaus spektaklius žiūrėdavau Valstybiniame jaunimo teatre ir Lietuvos valstybiniame akademiniame dramos teatre. Nepamiršdavau Operos ir baleto teatro, kur klausydavau operų ir operečių arijų.

1.2. Mano meninis ugdymas per dailę, muziką, šokį

Mama pasakojo, kad tik žengusi pirmuosius žingsnius pradėjau „šokti”. Kai tik išgirsdavau muziką, tuoj pat imdavau šokti, linguoti, straksėti. Šitas mano pomėgis ir paskatino mamą užrašyti mane į šokių būrelį. Taip aš tapau ritminių šokių šokėja. Šokti man labai patiko, bet ta laime džiaugtis galėjau neilgai. Buvau labai mažo ūgio ir po dvejų metų nebeturėjau šokių partnerio, nes visi berniukai gerokai ūgtelėjo ir mažo ūgio berniuko nebeliko nė vieno. Kurį laiką dar šokau, bet netrukus teko atsisveikinti su šiuo pomėgiu. Labai išgyvenau ir ilgai nesupratau, kodėl mažo ūgio berniukai nenori šokti. Kad nepatirčiau psichologinės traumos, mama mane užrašė į Balio Dvariono muzikos mokyklą. Sėkmingai išlaikiusi visus patikrinimus, pradėjau lankyti fortepiono klasę. Muzikuoti sekėsi gerai. Taip ketverius metus aš grojau, dainavau, solfedžiavau.

Groti fortepionu ir dainuoti chore man labai patiko, bet dažnai persišaldydavau gerklę ir dėl to tekdavo praleisti užsiėmimus. Dėl dažnai pasikartojančios anginos teko atsisveikinti ir su muzikos mokykla. Bet aš dėl to labai nesisielojau, nes man labai nepatikdavo solfedžio pamokos, o be to, vidurinėje mokykloje lankiau chorą.

Padariusi trumpą pertraukėlę pradėjau lankyti lengvąją atletiką. Sportuoti ir sekėsi, ir labai patiko.
Labai įdomus ir geras buvo mano treneris. Jis sugalvodavo įvairiausių sportinių pratimų, kuriuos atlikti buvo įdomu, malonu ir naudinga.

Sportinė karjera truko neilgai, nes keletą kartų pasitempusi čiurnos raiščius, visu krūviu sportuoti nebegalėjau. Teko pasiieškoti ramesnės veiklos. Draugė pasiūlė lankyti dailės studiją. Taip ir padariau. Piešti sekėsi neblogai.

Įstojusi į Vilniaus aukštesniąją pedagogikos mokyklą, dailės studijas nutraukiau. Paskaitos pasibaigdavo vėlai ir aš nebesuspėdavau, o ir laisvo laiko nebeliko. Pedagoginėje mokykloje vėl sugrįžau prie muzikos, nes buvo privalomas instrumentinis lavinimas. Be instrumentinio lavinimo, buvo dėstoma choreografija, meno istorija, muzikos istorija. Dar daug kitų dėstomų dalykų buvo susiję su menu. Ratas apsisuko vėl iš naujo. Be meninio ugdymo, įgyjau pedagoginių bei psichologinių žinių, kurių prireikė mano darbe su vaikais.

II. Teatro svarba mano darbe

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 964 žodžiai iš 3087 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.