Transporto ekonomika
5 (100%) 1 vote

Transporto ekonomika

1. ĮVADAS

Transporto vaidmuo ekonominiame šalies vystymesi smarkiai pasikeitė. Praeityje transportas tiktai padėdavo gamybinių šalies ūkio šakų veikloje, o dabar jis tapo pagrindiniu jų vystymosi ir augimo veiksniu. Tai yra visiškai nauja transporto funkcija visų išsivysčiusių šalių ekonominiame gyvenime. Transportas yra gyvybiškai svarbus visuomenei. Jis formuoja erdvę ir mūsų erdvės sampratą, formuoja bei atspindi mūsų gyvenimo būdą ir mūsų kultūrą, prisideda prie ekonominio vystymosi, nes ekonomika priklauso nuo gero transporto. Visuomenės funkcionavimas, būtent pati jos prigimtis, labai priklauso nuo transporto kokybės ir planavimo. Bloga transporto sistema smarkiai veikia visuomenę. Transportas – ūkio šaka, apimanti krovinių ir keleivių gabenimą įvairiomis transporto priemonėmis. Transportui tenka svarbus vaidmuo kuriant materialines vertybes, racionaliai išdėstant respublikos teritorijoje gamybines jėgas, įsisavinant gamtos turtus, tenkinant gyventojų susisiekimo poreikius, keliant žmonių materialinio ir kultūrinio gyvenimo lygį, stiprinant gamybą. Transportas būtinas norint pervežti krovinius tarp įmonių, rajonų, šalių, taip pat įmonių viduje. Įvairiomis transporto priemonėmis prekės vežamos iš vienos firmos į kitą, iš vieno regiono į kitą ir pagaliau iš vienos šalies į kitą, kol pasiekia adresatą, todėl tarptautinių gabenimų apimtis ir jų reikšmė nuolatos auga. Šiuo metu labiausiai pasaulyje yra paplitę krovinių pervežimo būdai: automobilių keliai, geležinkeliai, jūrų transportas ir oro transportas.

Transporto įmonės vežamas krovinys yra pieno produktai.

Pieno produktai – įvairūs maisto produktai, gaminami iš pieno, dažniausiai karvės, bet kartais ir kitų žinduolių. Pagrindiniai pieno produktai:

Pienas, dažnai homogenizuotas, pasterizuotas, skirtingo riebumo;

Jogurtas – pienas, fermentuotas Streptococcus thermophiles bakterija

Rūgpienis – pienas, raugintas tik su pieno rūgšties bakterijų raugu;

Kefyras – pienas, raugintas su kefyro grybelio raugu, kurį sudaro pieno rūgšties bakterijos, pieno mielės ir polisacharidai;

Kondensuotas pienas, garintas pienas, dažnai su priedais (pavyzdžiui, cukrumi);

Grietinė, nuo paviršiaus nugriebta riebiausia pieno dalis (arba atskirta specialiais prietaisais);

Grietinėlė, bakterijomis Streptococcus lactis ir Leuconostoc citrovorum fermentuota grietinė;

Sviestas – pieno riebalai, gaunami išsukant grietinę arba grietinėlę ir atskiriant vandenį;

Sūris – gaminamas iš karvių, ožkų ir avių pieno varškės;

Varškė – pieno produktas, gaunamas iš nugriebto pieno, jį kaitinant;

Varškės sūris – presuota varškė;

Ledai – šaldytas pienas, grietinė ar grietinėlė su priedais.

Automobilio charakteristika. Automobilio modelis pasirinktas pervežimams – MAN 10.163 Šaldytuvas.

Tai refrežeratorius, kuriame įrengtas 16 l, 510 Ag dyzelinis variklis. Automobilio įkrovumas – 4,5 t. 100 km sunaudojama 35 l dyzelinio kuro, techninis greitis – 42 km/h. Tokių automobilių įmonė turi 13.

2. AUTOMOBILIŲ EKSPLOATAVIMO GAMYBINĖ PROGRAMA

1.Sąrašinis automobilių skaičius:

2.Automobilių skaičius eksploatacijoje:

3. Automobilių darbo dienos:

4. Automobilių darbo valandos:

5. Automobilių dienos važiuočių skaičius:

6. Metinis važiuočių skaičius:

7. Automobilio paros rida su kroviniu:

8. Automobilio paros rida:

9. Bendra automobilių rida:

10. Bendra automobilių rida su kroviniu:

11. Krovinių apyvarta tonkilometrais:

12. Krovinių apyvarta tonomis:



Automobilių eksploatavimo gamybinė programa

Lentelė Nr1

Rodiklis Santykinis žymėjimas Matavimo vienetai Reikšmė

Sąrašinis automobilių skaičius As vnt 13

Automobilių skaičius eksploatacijoje Ae vnt 10,4

Automobilių darbo dienos ADe ad 3796

Automobilių darbo valandos AVe ah 30368

Automobilių dienos važiuočių skaičius Zv važ 1,13

Metinis važiuočių skaičius Z važ 4289,48

Automobilio paros rida su kroviniu lk km 226

Automobilio paros rida lp km 251,11

Bendra automobilių rida L km 953213,56

Bendra automobilių rida su kroviniu Lk km 857892,2

Krovinių apyvarta tonkilometrais Ptkm tkm 3474463,41

Krovinių apyvarta tonomis Qt t 17372,317

3. VAIRUOTOJŲ SKAIČIUS IR JŲ DARBO UŽMOKĖSTIS

1. Darbo laiko balansas:

Darbo laiko balansas yra sudaromas tam, kad būtų galoima apskaičiuoti laiko fondą.

Darbo laiko balansas

Lentelė Nr1

Rodiklis Reikšmė

Dienomis Procentais

Kalendorinės dienos 365 100

Poilsio dienos 96 26,3

Švenčių dienos 13 3,56

Darbo laiko nuostoliai: 35 9,59

Atostogos 28 7,67

Neatvykimas į darbą dėl ligos 5 1,37

Valstybinių ir visuomeninių pareigų vykdymas 2 0,6

Darbo dienų skaičius įvertinant nuostolius 221 60,55

Darbo dienos trukmė (val) 8 *

Vidutinis metinis darbo valandų skaičius 1768 *

Darbo laiko sutrumpinimas prieš šventines dienas (val) 7 *

Darbo laiko fondas (val) 1761 *

2. Vairuotojų skaičiaus nustatymas:


Vairuotojų skaičius

Lentelė Nr2

Rodiklis Santykinis žymėjimas Matavimo vienetai Reikšmė

Autovalandos
žbaigiamųjų darbų laikas Vp-u h 1138,8

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 668 žodžiai iš 2214 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.