Turinys
1. Įvadas……………………………………………………………………………………………….4
2. Automobilių eksploatavimo gamybinė programa…………………………………..5
3. Automobilių techninio aptarnavimo ir remontų gamybinė programa………..7
4. Įmonės personalas ir darbo apmokėjimas…………………………………………….10
5. Išlaidos medžiagoms ir atsarginėms dalims………………………………………….14
6. Bendros gamybinės išlaidos……………………………………………………………….14
7. Techninių aptarnavimų ir remonto išlaidos…………………………………………..15
8. Išlaidų sąmata ir savikainos kalkuliacija………………………………………………15
9. Paslaugos kainos nustatymas………………………………………………………………22
10. Finansiniai rodikliai…………………………………………………………………………22
11. Techniniai ekonominiai rodikliai……………………………………………………….24
12. Išvados ir trumpas kursinio projekto turinys……………………………………….25
13. Literatūros sąrašas……………………………………………………………………………26
Grafiniai darbai (brėžiniai)
1. Techninių aptarnavimų ir remonto išlaidų struktūra.
2. Savikainos kalkuliacija. ( TA – 1 ; TA – 2 ; ER; ).
3. Finansiniai rodikliai.
1. Įvadas
Transportas – būtina šalies vystymosi sąlyga. Pagal transporto išsivystymą galima spręsti apie visos šalies ekonominį išsivystymą, nes transportas – tai viena iš pagrindinių infrastruktūros dalių, be kurios neįmanoma jokia normali gamyba.
Transportas perveža žaliavas, kurą, statybines medžiagas, pusfabrikačius bei kitką ir tokiu būdu užtikrina įmonių, organizacijų gamybinę veiklą, bei pateikia jų produkciją vartotojams. Taigi vienų produkcija gali tapti kitų žaliava. Taip tarp atskirų įmonių ir netgi šakų atsiranda nuoseklūs ekonominiai ir gamybiniai ryšiai, realizuojami būtinai dalyvaujant transportui.
Pagrindinis automobilių transporto uždavinys – laiku ir gerai patenkinti ūkio ir gyventojų poreikius pervežimams, mažinti neproduktyvias prastovas ir neracionalius pervežimus, aktyviai naudoti transporto priemones, plėtoti visą transporto sistemą.
Norint išspręsti šiuos uždavinius reikia plėtoti visą transporto sistemą, užtikrinti jos sąveiką su kitomis ūkio šakomis, sparčiau naujinti riedmenis ir kitas technines priemones, gerinti remonto darbų kompleksinio mechanizavimo lygį, geriau koordinuoti visų transporto rūšių darbą, stiprinti materialinę-techninę ir remonto darbų bazę, mažinti neigiamą poveikį aplinkai, didinti eismo saugumą.
Norint laiku ir gerai patenkinti ūkio poreikius, krovinių pervežimus, reikia išspręsti kai kurias ekonomines ir organizacines problemas.
Automobilių transporto priemonių darbo kokybės gerinimui reikia tobulinti techninio eksploatavimo, aptarnavimo, bei remonto organizavimą ir technologiją.
Kursiniame projekte vežamo krovinio rušis yra pienas cisternoje. Pienas pervežamas kaip skystis, automobilio cisternoje automobiliu Maz 5337 (4X2).
Pagrindiniai duomenys: cisternos talpa 8000 l (7,2 t), bendra masė 8000 kg, pilna masė 16000 kg, greitis max. 86 km/h. Pieno išpilimas 15/30 l/s.
2. Automobilių eksploatavimo gamybinė programa
1. Dirbančiu automobilių skaičius:
;
As – sąrašinis automobilių skaičius
Λi – išleidimo į liniją koeficientas2. Automobilių darbo dienos:
;
Ae – dirbančių automobilių skaičius
Dk – kalendorinės dienos3. Automobilių darbo valandos:
;
ADe – automobilių darbo dienos
Tp – laikas paskiroje
4. Automobilių dienos važiuočių skaičius:
;
Tp – laikas paskiroje
Vt – techninis greitis
ß – ridos išnaudojimo koeficientas
lvk – važiavimo su kroviniu atstumas
tpi – pakrovimo iškrovimo laikas
5. Metinis važiuočių skaičius:
;
Zv – automobilių dienos važiuočių skaičius6. Automobilių dienos rida su kroviniu:
;7. Automobilių paros rida:
;
lk – automobilių dienos rida su kroviniu8. Automobilių bendroji rida:
;
lp – automobilių paros rida9. Automobilių rida su kroviniu:
;
L – automobilių bendroji rida10. Krovinių apyvarta tonkilometriais:
;
Lk – automobilių rida su kroviniu
q – automobilių įkrovumas
– įkrovumo išnaudojimo koeficientas11. Krovinių pervežimas tonomis:
;
Ptkm – krovinių apyvarta tonkilometriaisAutomobilių eksploatavimo gamybinė programa 1 lentelė
Rodiklių pavadinimas Sąlyginis žymėjimas Matavimo vienetas Rezultatai
Sąrašinis automobilių skaičius As vnt. 14
Dirbančių automobilių skaičius Ae vnt. 9.8
Automobilių darbo dienos ADe ad. 3577
Automobilių darbo valandos AVe ah. 28616
Automobilio dienos važiuočių skaičius zv vnt. 7.03
Metinis važiuočių skaičius Z vnt. 25159.83
Automobilio dienos rida su kroviniu lk km 126.54
Automobilio paros rida lp km 253.08
Automobilių bendroji rida L km 905267.16
Automobilių rida su kroviniu Lk km 452633.58
Krovinių apyvarta
tonkilometriais Ptkm tkm 6789503.7
Krovinių pervežimas tonomis Qt t 377194.65
3. Automobilių techninio aptarnavimo ir remontų gamybinė programa
1. Kasdieninių apžūrų skaičius:
;
2. Kapitalinių remontų skaičius:
;
LKR – tarpkapitalinė rida
;
L‘KR – normatyvinė tarpkapitalinė rida,km
k1 – koeficientas, įvertinantis eksploatacijos sąlygų kategoriją
k2 – koeficientas, įvertinantisriedmenų modifikaciją
k3 – koeficientas, įvertinantis gamtines klimatines sąlygas
3. TA – 2 skaičius:
;
LTA-2 – antro techninio aptarnavimo periodo rida, km
;
4. TA – 1 skaičius:
;
LTA-1 – pirmo techninio aptarnavimo periodo rida, km
;
5. Techninniame aptarnavime ir einamajame remonte prastovėtos dienos:
;
n – norma prastovėjimui TA-2 ir ER, pravažiavus 1000 km ridos, d
;
k‘4 – koeficientas, įvertinantis automobilio ridą nuo eksploatacijos pradžios
6. Kapitaliniame remonte prastovėtos dienos:
nKR – norma prastovėjimui KR,d
7. Automobilio techninio paruošimo koeficientas:
8. Kasdieninių apžiūrų darbų apimtis:
tKA – kasdieninės apžiūros laiko norma, žm.h
k5 – koeficientas, įvertinantis ATĮ dydį.
žm.h
žm.h
9. TA-1 darbų apimtis:
tTA-1 – TA-1 laiko norma žm.h.žm.h.
žm.h
10. TA-2 darbų apimtis:
tTA-2 – TA-2 laiko norma, žm.h.žm.h.
žm.h
11. Einamųjų remontų darbų apimtis:
tER – ER laiko norma, žm.h.
k4 – koeficientas, įvertinantis ridą nuo automobilio eksploatacijos pradžios.
žm.h.
žm.h.
Automobilių techninio aptarnavimo ir remontų gamybinė programa 2 lentelė
Rodiklių pavadinimas Sąlyginis žymėjimas Matavimo vienetas Reikšmė
Automobilių dienos darbe ADe ad 584
Bendroji rida L km 97411,2
Techninių aptarnavimų ir remontų skaičius:
KA NKA vnt 584
TA-1 NTA-1 vnt 44,28
TA-2 NTA-2 vnt 10,46
Kapitalinių remontų NKR vnt 0,64
Techninių aptarnavimų ir remontų darbo laiko normos:
KA tKA žm.h 0,79