Trenerio ugdomosios veiklos ypatumai dirbant su vyresniojo mokyklinio amžiaus vaikais
5 (100%) 1 vote

Trenerio ugdomosios veiklos ypatumai dirbant su vyresniojo mokyklinio amžiaus vaikais

Planas

Planas 2

Įžanga 4

Treneris ir jo veikla 4

Trenerio veiklos sudėtingumas 5

Trenerio ugdomosios veiklos ypatumai, dirbant su 13 – 16 metų amžiaus paaugliais 5

Trenerio ugdomosios veiklos ypatumai, dirbant su 17 – 20 metų amžiaus jaunuoliais 7

Mano trenerė 8

Pagrindiniai sporto pedagogo sugebėjimai 8

Išvados 9

Naudota literatūra 10

Iš studento S. Šalkauskio laiško kunigui J. Tumui:

„Pasakysiu ir apie tikriausią mūsų būsimojo darbo įrankį. Jis galima išreikšti dviem žodžiais: tautinis protinimasis. Tautinėje mūsų kultūroje esama net tam tikro pamato: yra tai rūtų darželis. Čia turime ieškoti tikro mūsų prisikėlimo pradžios. Jei išlikome kiek gyvi per paskutiniuosius amžius, tai vien todėl, kad turėjome savo rūtų darželį. Ir ateityje ne žemės platumu, ne tvirtovių stiprumu ir ne turtų gausumu gyvi būsime. Mes būsime gyvi, tvirti ir turtingi, kol turėsime savo rūtų darželį, nes čia tikros gyvybės šaltinis – doros brangumynas. Jis mums apsako, jog dora ir dailė – tai viena. Juk ir mūsų atgimimui auštant:

Iš rūtų darželio O iš vainikėlio

Saulelė užtekėjo Spindulėliai ėjo.

Taigi pritaikyti visą mūsų auklėjimą prie šito aukšto tautos idealo, prisodinti visur, kur galima, rūtų darželių ir ugdyti juose geriausias tautines gėles – štai tinkamas naujiems mūsų pedagogams uždavinys. Nuo jo vykdymo pareina visa mūsų ateitis”.

Tai žodžiai, atspindintys ir nusakantys pedagogo veiklos esmę. Jie tinka pagrindu, norint suprasti pedagoginės veiklos reikšmę jauno žmogaus asmenybės vystymesi ir charakterio formavimesi, kuriant žmonių bendravimą, sąveika su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis.

Įžanga

Kiekvienas žmogus yra unikalus ir nepakartojamas, turi savitą charakterį, gebėjimus patirtį, įsitikinimus ir kitus savitumus.

Treneris turi padėti suprasti savo auklėtiniui, kas jis yra, pažinti save. Visada reikia įžvelgti jo potencines galias, o ne trūkumus.

Treneriui kyla daug įvairių sunkumų dėl to, jog bendraujama neatsižvelgiant į įvairius žmogaus ypatumus: amžiaus, lyties, išsilavinimo, temperamento, charakterio, sportinio meistriškumo, šeimos ir kt. Kiekvienas žmogus turi jam vienam būdingų ypatumų, kiekvienas reikalauja savito priėjimo, dėmesio. Todėl, norėdamas sėkmingai bendrauti, treneris turi į juos atsižvelgti ir dirbdamas.

Šiandien visuotinai yra pripažįstama, kad jauno žmogaus ugdymo sėkmė priklauso ne tik nuo jo įgytų asmenybės savybių, bet ir nuo aktyvios bei kryptingos jų pačių ir pedagogų veiklos. Toks požiūris į jauno žmogaus ugdymą leidžia pedagoginę trenerio veiklą traktuoti kaip labai sudėtingą.

Treneris ir jo veikla

Tarp įvairių pedagoginės veiklos rūšių trenerio profesija yra viena sunkiausių ir garbingiausių. Sunki todėl, kad parengti didelio meistriškumo sportininką ar komandą reikia daug žinių, pastangų, begalinio pasiaukojimo, o garbinga – kad sėkmės atveju treneris tampa žinomu ir visuomenėje labai gerbiamu žmogumi.

Treneris – tai kvalifikuotas sporto pedagogas, kurios nors sporto šakos specialistas, turintis teisę rengti ir rengiantis sportininkus arba komandą varžyboms. Pagrindinis trenerio veiklos tikslas – siekti sportinių rezultatų ir stiprinti sportininko sveikatą, ugdyti visapusišką asmenybę.

Pagrindinės trenerio pareigos:

• Turėti aukštąjį pedagoginį išsilavinimą arba nustatyta tvarka išduotą licenziją, suteikiančią teisę dirbti su sportininkais;

• Tinkamai organizuoti ir vykdyti mokomąjį treniruotės vyksmą;

• Laikytis darbo sutarties ir sutarties reikalavimų;

• Garantuoti sportininkų saugumą per pratybas, laikytis darbo saugos instrukcijų ir taisyklių;

• Reikalauti iš sportininko tinkamo sporto inventoriaus saugojimo ir naudojimo;

• Nepažeisti profesinės ir pedagoginės etikos reikalavimų;

• Tobulinti savo profesinę kvalifikaciją.

Trenerio vaidmuo sporto treniruotės vyksme yra didelis, galima sakyti, lemiamas. Be mąstančio trenerio nei geriausi metodai, nei tinkamos rekomendacijos neduos puikių rezultatų. Dabartiniame visuomenės raidos etape treneris turi ypač daug lavintis, skaityti, nes gyvenimo pulsas gerokai spartėja, daugėja informacijos. Treneris turi vadovauti ne tik pratyboms, bet ir sudaryti sportininkų rengimo individualias perspektyvines programas, kiekvienos treniruotės planus, netgi keletą jų variantų, kad atsižvelgdamas į konkrečią situaciją, galėtų dirbti kuo kūrybiškiau. „trenerio darbas – šventas, pats rimčiausias darbas pasaulyje“, – teigia žymus treneris J. Gadovičius.

Trenerio veiklos sudėtingumas

Trenerio veikla yra gana sudėtinga. Sportininkai skiriasi vienas nuo kito gebėjimais, išsivystymu, protu, valia, išvaizda, išsiauklėjimu, dorovinėmis nuostatomis ir daugeliu kitų dalykų.

Treneris bendrauja ne tik su atskiru auklėtiniu, bet ir su kolektyvu. Kolektyvas taip pat yra poveikio subjektas, kitų jo narių poveikio priemonė. Todėl trenerio veikla apima ir kolektyvo telkimo problemas, nes tvirtesniame, vieningesniame kolektyve yra palankesnės sąlygos atskirai asmenybei ugdyti. Treneris turi daug dirbti su auklėtinių tėvais, klasių vadovais, mokytojais, mokyklų vadovais, kai reikia, net ir su auklėtinių draugais. Sportininką veikia šeima, draugai, mokytojai,
giminaičiai, sirgaliai… Jie dažnai daro gaivališką, socialiai nekryptingą poveikį.

Trenerio uždavinys – pedagogiškai koreguoti visas auklėtinį veikiančias įtakas, siekti, kad visi padėtų įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, veiktų pedagogiškai tikslingai.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 820 žodžiai iš 2727 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.