Trifazės kintamosios srovės asinchroniniai elektros varikliai
5 (100%) 1 vote

Trifazės kintamosios srovės asinchroniniai elektros varikliai

§ 17. Trifazės kintamosios srovės asinchroniniai elektros varikliai

Unifikuotos serijos A asinchroniniai varikliai būna įvairių modifikacijų ir įvairios konstrukcijos.

Apipučiamasis trifazės kintamosios srovės serijos A02 asinchroninis variklis, parodytas 33 paveiksle, a, susideda iš lieto ketinio stovo’, šerdies, apvijos, trumpai sujungto rotoriaus ir guolių skydų. Stove 10 yra šerdis 12, kuri užfiksuota sraigtais 13. Šerdis surinkta iš štampuotų ir iš vienos pusės izoliuotų elektrotechninio plieno lakštų. Šerdies grioveliuose sudėtos apvijos ritės 11. Šerdis su apvija vadinama elektros variklio statoriumi. Statoriuje yra rotorius, susidedantis iš veleno ir ant jo užmautos šerdies.

Rotoriaus velenas 3 ištekintas iš plieninio cilindrinio ruošinio ir turi nedaug pakopų, kurių skersmenys mažai skiriasi, todėl velenas ištekinamas gana greitai ir yra stipresnis.

Ant veleno uždėta rotoriaus šerdis 14 su grioveliais, kurie pripildyti aliuminio. Užliejant griovelius aliuminiu, tuo pačiu metu padaromas „voveraitės narvelis“, aliumininių strypų galų jungiamieji žiedai 15 ir ventiliatoriaus mentės 16 ant jungiamųjų žiedų. Nedidelės galios (1—3 gabarito) elektros variklių rotorių šerdys užpresuojamos ant veleno rievėtos (valcuotos) dalies, o galingesnių elektros variklių rotorių šerdys, be to, dar papildomai pritvirtinamos pleištu 23. Kad šerdis nepasislinktų rotoriaus velenu, iš vienos pusės uždedamas plieninis fiksavimo žiedas 7, kuris perpus įleidžiamas į veleno žiedinį griovelį, o kitoje pusėje yra plieninė briaunelė. Ant didelių asinchroninių variklių rotoriaus veleno sumontuojami specialūs ventiliatoriai 18 ir 20: vienas (18) varinėja orą stove ir šalina šilumą iš vidinių jo dalių, kitas (20) ima aušinimui orą iš aplinkos ir pučia jį į išorinius variklio paviršius. Ventiliatorius 20 uždengtas gaubtu 19 su skylėmis, pro kurias aušinantysis oras patenka ant išorinių elektros variklio paviršių. Ant rotoriaus veleno kakliukų uždėti riedėjimo guoliai 4 ir 22. Guolių atramos yra guolių skydai 8 ir 21, priveržti prie stovo varžtais, kurie skydų apskritime išdėstyti vienodais atstumais vienas nuo kito.

Asinchroninis variklis su faziniu rotoriumi (33 pav., b) skiriasi nuo variklio su trumpai sujungtu rotoriumi tuo, kad turi rotoriaus apviją ir kontaktinius žiedus 25, prie kurių prijungti rotoriaus apvijos 24 galai. Kontaktiniai žiedai izoliuoti nuo veleno ir vienas nuo kito. Rotoriaus apvijos galai išvesti į kontaktinius žiedus pro rotoriaus veleno skylę. Prie kontaktinių žiedų paviršių prispausti šepečiai, kuriuos laiko šepečių laikikliai. Šepečiais ir kontaktiniais žiedais prijungiamas prie rotoriaus apvijos paleidimo reostatas, kuriuo sklandžiai paleidžiamas elektros variklis.

Kitos elektros variklių su faziniu rotoriumi dalys panašios į atitinkamas elektros variklių su trumpai sujungtu rotoriumi dalis.

Serijos 4A (pagrindinės konstrukcijos) elektros varikliai gaminami su trumpai sujungtu rotoriumi ir skirti bendrajam naudojimui pramonėje vidutinėje klimato juostoje. Variklių galios skalė standartinė nuo 0,12 iki 400 kW. Pagal apsaugos nuo aplinkos poveikio laipsnį šie varikliai būna dviejų variantų: apsaugotieji (IP23) ir uždarieji apipučiamieji (IP44).

Serijos 4A variklių tipų žymėjimai iššifruojami šitaip: 4 — serijos eilės numeris; A — variklio rūšies pavadinimas — asinchroninis; H — apsaugotojo variklio žymėjimas; A (antroji raidė) — stovas ir skydai aliumininiai; X — stovas aliumininis, skydai ketiniai; 50— 355 — sukimosi ašies aukštis; S, L, M — montavimo matmenys išilgai korpuso; A, B— magnetolaidžio ilgis, kai vieną montavimo matmenį išilgai korpuso atitinka dvi galios; 2, 4, 6, 8, 10, 12 — polių skaičius; Y — variklio klimatinis variantas; 3 — išdėstymo kategorija.

Pavyzdžiui, 4AA80A2Y3 rodo, kad tai 4 serijos variklis, asinchroninis uždarasis, stovas ir guolių skydai aliumininiai, sukimosi ašies aukštis 80 mm, magnetolaidis pirmojo ilgio, dvipolis, skirtas vidutinio klimato juostai, išdėstymo kategorija trečia.

§ 18. Nuolatinės srovės elektros mašinos

Nuolatinės srovės elektros mašinų konstrukcija sudėtingesnė negu asinchroninių variklių, nes nuolatinės srovės mašinose yra kolektorius, šepečių mechanizmas, papildomieji poliai ir inkaro apvija. Pramonės įmonėse daugiausia naudojamos unifikuotos serijos n nuolatinės srovės elektros mašinos.

Apsaugotoji prapučiamoji nuolatinės srovės mašina n-41 parodyta 34 paveiksle, a. Svarbiausios jos dalys yra stovas, poliai su apvijomis ir inkaras. Prie lieto ketinio stovo varžtais priveržti pagrindiniai poliai 17 su žadinimo apvija (jie sukuria pagrindinį mašinos magnetinį lauką) ir papildomieji poliai 16 su apvija (jie apsaugo, kad kolektoriaus šepečiai nekibirkščiuotų). Papildomieji poliai yra tarp pagrindinių polių, jų apvijos sujungtos nuosekliai su inkaro apvija 4.

Šiuo metu Jūs matote 55% šio straipsnio.
Matomi 693 žodžiai iš 1269 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.