TurinysUAB „VP Market“ pristatymas………………………………………………………………..…7
1. UAB „VP Market“ įmonės darbo saugos reikalavimai įmonėje, vidaus
darbo tvarkos taisyklės bei darbo ir priešgaisrinės saugos
reikalavimai…………………………………………7
2. Įmonės vizija, misija, tikslas, strategija. Įmonės mikro- ir
makroaplinkos analizė, perspektyvus
tyrimas………………………………………………………………………..………10
3. Bendrovės įstatai, pareigybės
nuostatai………………………………..……………………13
4. Pagrindiniai 9000 serijos standartai, ISO 9001 kokybės vadybos
sistemų ir ISO 1400 aplinkosaugos vadybos sistemos įdiegimas įmonėje ir jų
sertifikavimas…………………………..19
5. Įmonės valdymo organizacinė struktūra, padaliniai, atliekamos
funkcijos. Logistikos padalinio ryšis su kitais įmonės
padaliniais…………………………………………………………19
5.1.UAB „VP Market“organizacinė valdymo
struktūra…………………………………………………….21
5.2.UAB „VP Market“ logistikos padalinio organizacinė valdymo
struktūra………………………22
6. Įmonės technologinis procesas, prekių pristatymo grandinės, jų
pasirinkimo sprendimai…23
7. Pirkimų organizavimo strategija, pagrindiniai tiekėjai, logistikos
padalinio veiksmai
įmonėje…………………………………………………………………………………………..….30
7.1.UAB „VP Market“ apyvarta per pastaruosius 4
metus…………..….………………………….31
8. Tarptautinės logistikos paslaugų sistema ir jos valdymo ypatumai,
tarptautinių krovinių
vežimas, dokumentai……………………………………………………………………………..…33
9. Mokestinių deklaracijų parengimas…………………………………………………………35
10. UAB „VP Market“ mokesčių įstatymai……………………………………………………35
11. UAB „VP Market“ sandėlių įranga, valdymas, veiklos organizavimas.
Sandėlių veiklos
efektyvumo analizė………………………………………………………………………………….38
12. Krovinių gabenimas ir kontrolė. Krovinių gabenimo būdai, vežėjų
paslaugos, klientų
poreikiai…………………………………………………………………………………………..…41
13. UAB „VP Market“ logistikos padalinio vadovo vadovavimo stilius.
Įmonės stipriosios ir
silpnosios pusės, plėtros galimybės………………………………………………………………….45
Išvados…………………………………………………………………………………………..46
Literatūra………………………………………………………………………………………..47
Priedai…………………………………………………………………………………………..48
UAB„VP MARKET“ PRISTATYMAS
UAB „VP MARKET“ – nuolat auganti privati Lietuvos įmonė, didžiausio
Baltijos šalyse mažmeninės maisto produktų ir pramoninių prekių prekybos
tinklo operatorė. Bendrovė „VP MARKET“ priklauso stambiausiai Lietuvoje
privačių įmonių grupei, kuri mažmenine prekyba užsiima nuo savo veiklos
pradžios 1992 m. Bendrovė „VP MARKET“ yra Lietuvos prekybos rinkos lyderė,
užimanti apie 34 proc. mažmeninės prekybos rinkos. Pagrindinė veikla –
maisto produktų ir pramoninių prekių prekyba. Lietuvos Respublikos
Konkurencijos tarybos 2003 m. atliktų tyrimų duomenimis, bendrovės užimta
rinkos dalis, lyginant su mažmenine prekių apyvarta įmonių, kurių
pagrindinė veikla yra mažmeninė prekyba, 2002 m. sudarė 22,4 proc., o
maisto prekių grupėje – 34,5 proc.(žr. 1 pav.)
[pic]
1 pav. Prekybos tinklų 2002 m. Lietuvoje užimamos rinkos dalys maisto
prekių grupėje1. UAB„VP MARKET“ ĮMONĖS DARBO SAUGOS REIKALAVIMAI ĮMONĖJE,
VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS BEI DARBO IR PREIŠGAISRINĖS SAUGOS
REIKALAVIMAI1. 1. VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS
Įmonė UAB „VP Market“ sudarydama vidaus tvarkos taisykles remiasi
Lietuvos Respublikos įstatymais. Pagal kuriuos buvo sudarytas: 2005 m.
darbo laiko kalendorius (1 lentelė), įmonėje taikoma 5 darbo dienų savaitė
(40 val.), kiekvienas padalinys į dieną turi dirbti nemažiau 8 val. Poilsio
ir darbo rėžimas (2 lentelė), kiekvienam padaliniui sudaromas bendras darbo
ir pietų grafikas, pietų pertrauka trunka 30 min., penktadienį įmonėje
dirbama 1 val. mažiau, tačiau pertraukų grafikas nesikeičia. ( žr. 1
priedas)1 lentelė
2005 m.
Darbo laiko kalendorius
|Mėnuo |Kalendorinių |Švenčių dienos|Darbo dienų|Poilsio ir |Darbo |
| |dienų skaičius | |skaičius |švenčių |valandų |
| | | | |dienų |skaičius |
| | | | |skaičius | |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |
|Sausis |31 |Sausio 1d. |21 |10 |168 |
|Vasaris |28 |Vasario 16 d. |19 |9 |153 |
|Kovas |31 |Kovo 11, 27, |21 |10 |168 |
| | |28 d. | | | |
|Balandis |30 |- |21 |9 |168 |
|Gegužė |31 |Gegužės 1 d. |22 |9 |176 |
|Birželis |30 |Birželio 24 d.|21 |9 |168 |
|Liepa |31 |Liepos 6 d. |20 |11 |160 |
|Rugpjūtis |31 |Rugpjūčio 15 |22 |9 |176 |
| | |d. | | | |
|Rugsėjis |30 |- |22 |8 |176 |
|Spalis |31 |- |21 |10 |168 |
|Lapkritis |30 |Lapkričio 1 d.|21 |9 |168 |
|Gruodis |31 |Gruodžio 25, |22 |9 |176 |
| | |26 d. | | | |
|Iš viso per |365 |- |253 |112 |2024 |
|metus: | | | | | |
|Vidutinis valandų skaičius per mėnesį |168,67 |
|Vidutinis darbo dienų skaičius per mėnesį |21,08 |2 lentelė
2005 m. Poilsio ir darbo grafikas
|Padaliniai |Darbo laikas, val. |Pietų |
| | |pertraukos |
| | |laikas, val. |
| |Pirmadienis – |Penktadienis | |
| |ketvirtadienis | | |
|1 |2 |3 |5 |
|Administracija |700 – 1700 |700 – 1700 |1200 – 1230 |
|Maisto prekių |700 – 1700 |700 – 1700 |1230 – 1300 |
|sandėlis | | | |
|Alkoholio sandėlis|700 – 1700 |700 – 1700 |1300 – 1330 |
|Tabako sandėlis |700 – 1700 |700 – 1700 |1330 – 1400 |1. 2. UAB„VP MARKET“ ĮMONĖS DARBO SAUGOS REIKALAVIMAI ĮMONĖJE
Reikalavimai yra pateikti 4 priede.
1. 3. Darbo ir priešgaisrinės saugos reikalavimaiĮmonė UAB „VP Market“ sudarydama darbo ir priešgaisrinės saugos
reikalavimus remiasi Lietuvos Respublikos įstatymais.
Kiekvienas amuo, pastebėjęs gaisrą, privalo: Nedelsiant pranešti apie
gaisrą ugniagesiams; Imtis priemonių informuoti žmones apie gaisrą ir
organizuoti jų materialinių vertybių evakavimą; Gesinti gaisro židinį
turimomis priemonėmis; Iškviesti į gaisravietę objekto (darbo baro)
vadovaujančius darbuotojus.
Atvykę į gaisravietę objekto vadovai arba kiti atsakingi darbuotojai
privalo: Įsitikinti, ar iškviesti ugniagesiai. Vadovauti žmonių evakavimui
ir gaisro gesinimui, kol atvyks ugniagesiai. Skirti asmenį, gerai
pažįstantį objektą ir žinantį vandens telkinius, gaisrinėms mašinoms
pastatyti. Patikrinti, ar įjungta automatinė (stacionari) gesinimo sistema.
Reikalui esant iškviesti dujų, greitosios pagalbos ir kitas tarnybas.
Reikalui esant pasirengti išjungti elektros tiekimą, ventiliacijos sistemą.
Imtis priemonių apsaugoti gesinančius žmones, kad neužgriūtų konstrukcijos,
taip pat nuo elektros srovės poveikio, apsinuodijimų ir apdegimų. Gesinti
gaisrą, aušinti pastatų konstrukcijas.
Objekto atstovas, esantis gaisro gesinimo štabe, privalo: Gaisro
gesinimo vadovą konsultuoti apie technologinį procesą ir specifines
degančio objekto savybes. Gaisro gesinimo vadovo prašymu skirti darbuotojus
gesinti ir materialinėmis vertybėmis evakuoti. Skirti transportą,
reikalingą gaisro gesinimo medžiagoms atvežti į gaisravietę. Pagal gaisro
gesinimo vadovo nurodymus organizuoti komunikacijų išjungimą ar perjungimą,
išpylimą iš rezervuarų ar technologinių aparatų. Vadovauti objekto
darbuotojams gesinant gaisrą. Reikalui esant priešgaisrinės apsaugos
padalinius aprūpinti kuru ir maistu. Sudaryti sąlygas pailsėti.2. Įmonės vizija, misija, tikslas, strategija. Įmonės mikro- ir
makroaplinkos analizė, perspektyvus tyrimas
2. 1. Įmonės vizija, misija, tikslas, strategija
UAB „VP Market“ misija: UAB „VP Market“ nuolat auganti privati
Lietuvos įmonė, didžiausios
šalyse mažmeninės maisto produktų ir
pramoninių prekių prekybos tinklo operatorė, kuri plečia savo prekybos
galimybes, pateikiama produkcija vartotojams ne tik puikios kokybės, bet ir
patraukliai pateikiami. Naujų technologijų diegimui bendrovė skiria
didžiulį dėmesį. Perkama naujausia ir patikimiausia sandėliavimo, apskaitos
bei atsargų valdymo įranga, visos prekybos linijos nuolat modernizuojamos.
Įmonė visada pasirengusi abipusiai naudingų dalykinių ir prekybos ryšių
plėtrai.
UAB „VP Market“ vizija: UAB „VP Market“ stengsis padidinti siūlomų
prekių įvairovę prieinamomis kainomis.Svarbiausias bendrovės UAB „VP Market“ tikslas tiekti pirkėjams tokius
produktus, kurie visiškai atitiktų jų lūkesčius ir kokybės, ir kainos
atžvilgiu, didinti asortimentą. Taip pat vienas pagrindinių tikslų yra
išlykti konkurencinėje rinkoje lydere.
UAB „VP Market“ tikslų sistema susideda iš atskirų skyrių tikslų,
kurie nustatomi ir sudaromi skyrių viršininkų. Tikslai nustatomi, aptariami
visų padalinių direktorių per susirinkimus.
UAB „VP Market“ strategija: prieinamos kainos ir aukšta prekių kokybė;
asortimento didinimas; naujų technologijų įdiegimas; ryšių su užsienio
partneriais palaikymas ir plėtimas.2. 2. Įmonės mikro- ir makroaplinkos analizė, perspektyvus tyrimas
Makroaplinkos analizėEkonominė aplinka. Lietuvos bendrasis vidaus produktas yra 15092 mln.
Lt. ir nuolat kyla. Jo augimas struktūriniai poslinkiai, augimo cikliškumas
daro nežymią įtaką UAB „VP Market“ veiklai. Jei, pavyzdžiui, pablogėja
produktų realizacija, bendrovė būna priversta, galvoti, kaip mažinti
sąnaudas arba kitaip kompensuoti susidariusias sąnaudas. Infliacijos
svyravimai įtakos įmonei turi nedaug. Nulinė infliacija buvo užfiksuota ir
2003 m. sausio mėn., palyginti su 2002 m. gruodžio mėn. Vartotojų kainų
indeksas 2004 m. sausio mėn., palyginti su 2003 m. gruodžio mėn., sudarė
100,0. Kadangi nedarbo lygis Lietuvoje yra didelis, tai UAB „VP Market“
darbo jėgos sąnaudos nėra didelės.Politinė – teisinė aplinka. Tarptautinė politinė situacija įmonei
labai didelės įtakos nedaro, nes UAB „VP Market“eksportuoja ne daug: į
Latviją, Estiją, Bulgariją. Vidinė politinė šalies situacija įmonei irgi
yra svarbi, nes bendrovė stengiasi derinti savo strateginius sprendimus su
politinių partijų programinėmis nuostatomis. Stojant Lietuvai į Europos
Sąjungą UAB „VP Market“ didelį dėmesį skiria prekybos proceso tobulinimui
ir saugumui.Konkurencinė aplinka. UAB „VP Market“ turi šį pagrindinį konkurentą:
UAB „Norfos mažmena“. UAB „VP Market“ ir jos padėtis tarp konkurentų yra
geriausia. Maisto produktų ir pramoninių prekių prekyboje 2004 m. užima 1
vietą. (Šaltinys: Verslo žinios) UAB „VP Market“ pajamų pokytis 2002-2003
metais sudarė 21,39 %, 2003-2004 metais – 14,98 %.Socialinė – kultūrinė aplinka. Gyventojų galutinio vartojimo pokyčiai
labai didelę įtaką daro jos produktų asortimentui, kokybei ir kainai.
Šiomis dienomis pragyvenimo lygis Lietuvoje kyla, todėl vartotojai tampa
vis išrankesni, labiau atsižvelgia ne į kainą, bet į kokybę. Tuo remdamasi
UAB „VP Market“ vis atnaujina savo technologijų diegimą, papildo
asortimentą, importuodama vis įvairesnių ir įdomesnių inovatoriškų
produktų.
Mokslinė – technologinė aplinka. Ši aplinka UAB „VP Market“ yra labai
svarbi, nes nuo jos išsivystymo lygio priklauso bendrovės ilgalaikiai
konkurenciniai pranašumai. Bendrovė taip pat analizuoja ir savo konkurentų
technologinį lygį ir pagal tai vykdo strateginius sprendimus susijusius su
technologijų kaita įmonėje.
Mikroaplinkos analizėPirkėjai ir rinkos. Pagrindiniai tipiniai rinkos, kaip žmonių ir šeimų
visumos, segmentacijos požymiai tokie:✓ gyvenamoji vieta – parduotuvės yra išdėstomos tankiausiai
apgyvendintose teritorijose;
✓ demografiniai parametrai – amžiaus, lyties, išsilavinimo požymiai nėra
labai svarbus;
✓ socialinė-ekonominė grupė pagal pajamas;
✓ gyvenimo būdas;
✓ vartojimo įpročiai ir situacija;
✓ kultūrinė–dvasinė orientacija – šis požymis svarbios įtakos mano
nagrinėjamai įmonei neturi.
Dabar pelningiausios rinkos platesniu aspektu yra Lietuva ir Europos
Sąjungos šalys. Nors ir pavyko išplėsti pardavimus Latvijoje bendrovės
veiklos rezultatams atsiliepia mažėjančios eksporto apimtys.Partneriai. UAB „VP Market“ partneriai yra stambūs klientai. Tiekėjai
šioje įmonėje yra labai svarbūs, nes ir nuo jų priklauso įmonės pelnas.
Konkurentai. UAB „VP Market“ analizuoja savo konkurentus konkurentų
strategine analize, kuri padeda išryškinti skirtumus tarp jos ir jos
konkurentų.
Šiuo metu UAB „VP Market“ mažina savo konkurentus. UAB „VP Market“
yra lyderiaujanti įmonė Lietuvos rinkoje maisto produktų ir pramoninių
prekių prekyboje.
Kadangi UAB „VP Market“ rėmimui naudoja traukimo strategiją.
ir į tarpininkus, ir į vartotojus, iš kurių laukia grįžtamojo
ryšio. Tačiau traukimo strategija atsiperka tik po ilgo laiko, nes praeina
daug laiko, kol pirkėjai susidomi ir pradeda pirkti.
Rėmimas įmonėje yra labai intensyvus, nors UAB „VP Market“ parduotuvių
tinklas yra gerai žinomas Lietuvos vartotojui, tačiau UAB „VP Market“
stengiasi teikti įvairias akcija, nuolaidų programas ir t.t. Įmonė skyria
daug lėšų reklamai: televizijoje, spaudoje, radijoje.
Įmonės SWOT analizė
Strateginėje analizėje analizuojamos dažniausiai dvi sritys:
aplinkos analizė ir išteklių analizė. Šiuos abu tyrimus padeda atlikti
SWOT analizė. UAB „VP Market“ SWOT analizę atlieka prieš pasirinkdama
strategiją, analizuodama konkurentų veiksmus ir t.t.
UAB „VP Market“ SWOT analizė
StiprybėsUžima didžiausią rinkos dalį tarp maisto produktų ir pramoninių
prekių prekybos;
Įmonėje dirba patyrę specialistai;
Įmonė sugalvoja vis įvairesnį asortimentą;
Produktai visada kokybiški ir švieži;
Turi didelį pirkėjų pasitikėjimą;
Gerai išplėtotas paskirstymas.
Silpnybės
Gali pasenti technologijos.
Galimybės
Naujos rinkos Europos Sąjungoje;
Mažėjanti konkurencija, nes įmonė užvaldo vis daugiau rinkos;
Ekonominis augimas turės geros įtakos įmonės veiklai.
Grėsmės
Įstojus į Europos Sąjungą gali atsirasti naujų konkurentų;
Gali susidaryti nepalanki ekonominė situacija;
Gali išaugti didesni klientų reikalavimai ir poreikiai.
3. BENDROVĖS ĮSTATAI, PAREIGYBĖS NUOSTATAI
3.1. Bendrovės įstatai
1. BENDROJI DALIS
1.1. Bendrovės pavadinimas yra UAB „VP Market“ (toliau vadinama
Bendrove). Bendrovės teisinė forma yra Uždaroji akcinė bendrovė.
1.2. Bendrovė yra ribotos civilinės atsakomybės
privatus juridinis asmuo. Pagal savo prievoles ji atsako tik savo turtu.
Akcininkai pagal bendrovės prievoles atsako tik ta suma, kurią privalo
įmokėti už akcijas.
1.3. Bendrovės buveinė: Savanorių pr. 247, Vilniaus
miestas, Lietuvos Respublika .
1.4. Bendrovė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos
Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Civiliniu kodeksu,
Lietuvos Respublikos Akcinių bendrovių ir kitais įstatymais bei teisės
aktais, taip pat šiais įstatais.
1.5. Bendrovės finansiniai metai sutampa su
kalendoriniais metais.
1.6. Bendrovė įsteigta neribotam laikui.
2. BENDROVĖS VEIKLOS TIKSLAI
2.1. Bendrovės veiklos tikslas – vykdyti komercinę ūkinę veiklą ir
gauti pelną.
2.2. Bendrovės veiklos objektas:
1) gamyba;
2) prekyba;
3) paslaugos:
4) kita komercinė ūkinė veikla.
2.3. Licencijuojama veikla vykdoma tik gavus nustatyta tvarka
reikalingus leidimus ir licencijas.
3. BENDROVĖS ORGANAI
3.1. Bendrovės organai yra :
1) visuotinis akcininkų susirinkimas,
2) bendrovės vadovas – direktorius.
3.2. Bendrovės stebėtojų taryba ir valdyba nesudaromos.
3.3. Akcinių bendrovių įstatyme valdybos kompetencijai priskirtas
funkcijas atlieka bendrovės vadovas, išskyrus šiame įstatyme nustatytas
išimtis.
4. BENDROVĖS VADOVO RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA, JO KOMPETENCIJA
4.1. Bendrovės vadovas – direktorius, yra vienasmenis bendrovės
valdymo organas.4.2. Bendrovės vadovu turi būti veiksnus fizinis asmuo, su kuriuo
sudaroma darbo sutartis. Bendrovės vadovu negali būti asmuo, kuris pagal
teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų.4.3. Bendrovės vadovą renka ir atšaukia bei atleidžia iš pareigų,
nustato jo atlyginimą, tvirtina pareiginius nuostatus, skatina jį ir
skiria nuobaudas bendrovės visuotinis akcininkų susirinkimas. Darbo
sutartį su bendrovės vadovu bendrovės vardu pasirašo visuotinio akcininkų
susirinkimo įgaliotas asmuo.Bendrovės vadovas pradeda eiti pareigas nuo jo išrinkimo, jeigu su
juo sudarytoje sutartyje nenustatyta kitaip. Apie bendrovės vadovo
išrinkimą ar atšaukimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais
jį išrinkusio ar atšaukusio bendrovės organo įgaliotas asmuo ne vėliau
kaip per 5 dienas privalo pranešti juridinių asmenų registro tvarkytojui.4.4. Bendrovės vadovas savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais
teisės aktais, bendrovės įstatais, visuotinio akcininkų susirinkimo
sprendimais, administracijos darbo reglamentu ir pareiginiais nuostatais.
4.5. Bendrovės vadovas veikia bendrovės vardu ir turi teisę
vienvaldiškai sudaryti sandorius, o taip pat:1) organizuoja kasdieninę bendrovės veiklą;
2) priima į darbą ir atleidžia darbuotojus, sudaro ir nutraukia su jais
darbo sutartis;
3) skiria paskatinimus ir nuobaudas bendrovės darbuotojams;
4) nustato bendrovėje taikomus turto nusidėvėjimo skaičiavimo normatyvus;
5) nustatyta tvarka
atidaro ir uždaro bankuose sąskaitas;
6) nustato vidaus darbo taisykles, tvirtina bendrovės padalinių nuostatus,
administracijos darbo reglamentą;
7) išduoda įgaliojimus vykdyti toms funkcijoms, kurios yra priskirtos jo
kompetencijai;
8) užtikrina bendrovės turto, komercinių paslapčių apsaugą;
9) priima sprendimus dėl bendrovės filialų ir atstovybių steigimo, tvirtina
filialo bei atstovybės nuostatus;
10) priima sprendimus tapti kitų juridinių asmenų steigėja, dalyve;
11) priima sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė
kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, investavimo, perleidimo, nuomos
(skaičiuojama atskirai kiekvienai sandorio rūšiai), įkeitimo ir
hipotekos (skaičiuojama bendra sandorių suma);
12) priima sprendimus įsigyti ilgalaikio turto už kainą, didesnę kaip 1/20
bendrovės įstatinio kapitalo;
13) priima sprendimus dėl kitų asmenų prievolių, kurių suma didesnė kaip
1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, įvykdymo laidavimo ar garantavimo;
14) bendrovės restruktūrizavimo atveju – priimti sprendimą restruktūrizuoti
bendrovę;
15) tvirtina bendrovės valdymo struktūrą ir darbuotojų pareigybes,
pareigybes į kurias darbuotojai priimami konkurso tvarka.
7.6. Bendrovės vadovas atsako už:1) bendrovės veiklos organizavimą bei jos tikslų
įgyvendinimą;
2) metinės finansinės atskaitomybės sudarymą;
3) sutarties su audito įmone sudarymą, kai auditas privalomas pagal
įstatymus;4) bendrovės dokumentų ir duomenų pateikimą juridinių asmenų
registro tvarkytojui;
5) informacijos pateikimą akcininkams;
5. SPRENDIMŲ DĖL BENDROVĖS FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO BEI JŲ