Vanduo ir sveikata
5 (100%) 1 vote

Vanduo ir sveikata

“Vanduo ir sveikata”

Plaukimas ir sveikata arba visuomet šypsokitės

Vandenį galima sutikti visur: jis krenta iš dangaus, veržiasi iš žemės

gelmių. 90 % žmogaus kūno sudaro vanduo. Jis saugo žmogaus odą nuo

susiraukšlėjimo, todėl patartina vyresnio amžiaus žmonėms daugiau būti

vandenyje, plaukioti. Mes juo prausiamės, geriame, gaminame maistą, juo

plauname maisto medžiagas ir savo drabužius. Vanduo – švaros šaltinis.

Didžioji dalis mūsų žemės paviršiaus padengta vandeniu, todėl kiekvienas

gyvenantis žemėje turi mokėti plaukti, nes nemokantį plaukti tyko dideli

pavojai. Plaukimas – tai ne tik sporto šaka, bet ir gyvybiškai būtinas

įgūdis. Išmokti plaukti gali visi: įgalūs ir neįgalūs, suaugę ir vaikai.

Mokantis plaukti žmogus jaučiasi labiau pasitikintis savimi, gali ir sugeba

padėti kitiems, sugeba išgelbėti kitų ir savo gyvybę.

Palyginkime plaukimą su kitomis sporto šakomis. Bėgimas, sportiniai

žaidimai, važiavimas dviračiu, slidinėjimas, čiuožimas ir t.t. veikia žmogų

kitaip negu plaukimas. Plaukti žmogus turi vandenyje. Tai yra vienas šios

sporto šakos ir fizinės veiklos skirtumų nuo daugelio kitų sporto šakų.

Pabandykime pažiūrėti, kas gali atsitikti žmogui, kai jis bėga. Bėgant,

susidaro didesnė galimybė gauti traumą, negu plaukiant. Bėgant reikia būti

atidžiam, kad teisingai būtų statoma koja, kad pakelėje nepasitaikytų

akmenų, kurie padidina traumos gavimo patikimumą. Jei bėgdamas nugriūsite,

tai yra tikimybė, kad galite susilaužyti ranką, koją ar ją išnarinti.

Nugriuvus, dažnai nubrozdinamos galūnės. Didelė tikimybė, kad žaizda

supūliuos. Bėgant žmogus prakaituoja, aplinkoje esančios dulkės prilimpa

prie drėgno kūno, dulkės ir prakaitas užkemša poras, atsiranda nemalonus

kvapas. Ar pagalvojote, kiek kartų bėgdamas žmogus atsitrenkia į žemę, kiek

kartų sutrenkia savo visus organus? Ir dar vienas dalykas: bėgioti gali ne

visi žmonės. Ar gali bėgti žmogus neturintis apatinių galūnių ar galūnės?

Jei žmogus neturi vienos galūnės jis gali pasinaudoti protezu ir bėgti.

Tačiau jie brangūs ir ne visuomet juos pritaikysi taip, kad būtų patogu

bėgti. Ar gali bėgti žmogus, kurio paralyžuotos apatinės galūnės ar viena

apatinė galūnė? Atsakymas vienas – ”Ne”.

Didžiausia plaukimo vertybė ta, kad plaukti gali visi, sveiki ir su

įvairaus laipsnio negalia žmonės. Žmonės turintys pačią sudėtingiausią

negalią puikiai išmoksta plaukti ir net dalyvauja varžybose. Plaukimas ir

pramogos vandenyje yra viena iš geriausių fizinio lavinimo ir sveikatinimo

priemonių.

Žmogus plaukdamas turi atlikti visus judesius plastiškai. Plaukimas

visapusiškai lavina kūno raumenyną. Net paprastas buvimas vandenyje

atpalaiduoja žmogų, pašalina nuovargį.

Kas žinotina apie plaukimą? Plaukimas naudingas tik tada, kai mes mokame

taisyklingai plaukti. Netaisyklingas plaukimas, plaukimas netaikant

racionalios plaukimo būdų technikos dažniau gali atnešti žalos negu naudos.

Todėl būtina mokytis plaukti. Jeigu norite sužinoti kaip reikia plaukti,

pasižiūrėkite kokias nors plaukimo varžybas. Nepatingėkite susirasti

laikraštyje žinutę, kur ir kada jos vyksta ir nueikite į baseiną.

Pamatysite, kad plaukikai plaukia taikydami racionaliausią plaukimo būdų

techniką: kūnas guli vandens paviršiuje, plaukikas ilgai laiko veidą

vandenyje, galvą iš vandens jis pakelia ar pasuka į šoną tik įkvėpimui,

kvėpuoja ritmiškai ir giliai. Oras visuomet išpučiamas į vandenį.

Taisyklingai plaukiant, derinami viso kūno raumenų įtempimas ir

atpalaidavimas. Svarbiausias dalykas plaukime yra kvėpavimas.

Teisingas plaukimas padeda jūsų širdžiai, kraujo apytakai, plaučiams.

Plaukimas yra puikus aerobinis pratimas, kas reiškia, kad jei jūs

plaukiosite reguliariai ir pakankamai energingai apie pusę ir daugiau

valandos ir padidinsite širdies susitraukimų skaičių 70% nuo minimumo, tai

to pasėkoje tvirtės širdies raumuo ir ji dirbs efektyviau. Stipriau

susitraukęs širdies raumuo smarkiau pumpuos kraują. Taip ji treniruojama.

Taip organizmas parengiamas didesniam fiziniam darbui. Treniruota širdis

lengviau pakelia psichinius stresus.

Plaukiant žmogaus kūnas yra horizontalioje padėtyje ir panardintas į

vandenį. Šitaip širdis yra didesnė negu jam stovint sausumoje. Tokioje

padėtyje kūnas nejaučia gravitacijos ir kraujui lengviau tekėti

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 690 žodžiai iš 2275 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.