Variklyje naudojamos medziagos
5 (100%) 1 vote

Variklyje naudojamos medziagos

Tūrinys

1. Pratarmė

2. Variklio blokas

3. Cilindrų galvutės

4. Alkūninis velenas

5. Smagratis, Sukamūjų švytavimų slopintuvai

6. Slydimo guoliai

7. Ivorės (cilindrai)

8. Stūmokliai

9. Žiedai

10. Naudota literatūra

Pratarmė

Automobilyje naudojamos žaliavos yra labai įvairios su jomis mes

susitinkame kas diena savo namų buityje. Čia yra naudojamos medžiagos nuo

elementariausio ketaus iki tauriojo aukso. Taip pat automobilyje yra

plasmasės gaminių, jų galime pamatyti salone, jeigu automobilis yra aukštos

klasės naudojama geresnės kokybės plasmasė arba netgi natūrali oda, salone

galime pamatyti medžio gaminiu bei kaikuriose automobiliuose būna deimantų

ir kitokių brangių akmenų tiesiog dėl grožio. Važiuoklėje naudojama guma –

kad sumažintų vibracijos dažnį į automobilio kėbula ir dėl to, kad mažiau

būtų mažesnis triukšmas automobilio salone. Kaikuriuose automobiliuose

kėbulas gaminamas iš aliuminio lydinių kad būtų lengvesnis (padidėtų

variklio galingumas ir ekonomiškumas) ir standesnis. Automobilyje

nuadojamas stiklas yra grūdintas, o priekinis yra trijų sluoksnių – (

stiklas, plėvelė, stiklas ) tokia jo sandara yra dėl keleivio saugumo

avarijos metu. Automobilis yra gaminamas žvelgiant į kelis aspektus: kuro

sanaudos, užterštumo laipsnis ir svarbiausias aspektas jo saugumas (kad ir

koks auto įvikis nutiktų).

Variklio blokas

Variklių blokai būna pagaminti iš pilkojo ketaus, legiruoto chromu,

nikeliu, molibdenu arba iš aliuminio lydinių. Variklio blokų iš ketaus

išorinių sienelių storis, priklauso nuo cilindro skersmens, esti nuo 4 iki

7mm, o guolių atraminių sienelių storis – nuo 5 iki 10mm. viršutinės

sienelės storis lygus ~ 0,1 d (čia d cilindro skersmuo). Gaminant variklio

blokus iš aliuminio lydinių, się matmenys padidinami proporcingai

elastingumo modulių santykiui: Eketaus / Ealium*. Ketaus variklių blokai

yra žymiai sunkesni už aliuminio,bet jų eksplotacija yra žymiai pigesnė

negu aliuminio variklio blokų.

Alkūniniai velenai yra štampuojami iš legiruoto plieno arba liejami iš

ketaus. Lieti ketiniai velenai yra pigesni, lengvesni, geriau slopina

sukamuosius švytavimus, jų geresnės antifrikcinės savybės, tačiau štampuoti

plieniniai velenai yra standesni. Oto varikliams dažniausiai naudojami

ketiniai alkūniniai velenai, o Dyzelio – plieniniai.

B

B-B

Stūmokliai

Stūmoklis per pirštą ir švaistiklį perduoda dujų slėgio jėgą

alkūniniam velenui, paversdamas slėgio energiją mechaniniu darbu. Tai

labiausiai mechaniškai ir termiškai apkrauta variklio detalė.

Pripučiamuosiuose sunkvežimių varikliuose dujų slėgio jėgos siekia 170kN, o

temperatūra atskiruose stūmoklio taškuose – 400°C. Normalinė jėga,

spaudžianti stūmoklį prie cilindro, gali siekti 15kN.

Stūmoklis turi išlikti standus, kai temperatūros aukštos, turi

būti atsparusdilimui ir kuo mažesnio svorio, kad susidarytų mažesnės

inercijos jėgos. Todėl stūmokliai liejami slegiant iš aliuminio lydinių su

11 -25 % Si. Kartais stūmokliai štampuojami; tada jie esti standesni.

Aliuminio lydiniai gerai perduoda šilumą, todėl sumažėja stūmoklio

dugno temperatūra, tačiau jų šiluminio plėtimosi koeficientas maždaug 2

kartus didesnis už ketaus. Todėl montuojant, tarp cilindro ir stūmoklio

kreipiamosios dalies būtina palikti reikiamą tarpelį, kad įkaitęs stūmoklis

neužstrigtų.

5. pav Stūmoklio sandara: A – dugnas; B – sandarinimo dalis (galvutė); C

– kreipiamoji dalis; 1 -grioveliai kompresiniams žiedams; 2 – griovelis

tepaliniam žiedui; L – stūmoklio aukštis; D – stūmoklio skersmuo; LK-

kreipiamosios dalies ilgis; HK – kaitrumo juostos aukštis; Hs –

tarpžiedinės sienelės aukštis; SD – dugno storis; Ss – kreipiamosios dalies

sienelės storis; Dst – stebulės angos skersmuo

Stūmoklio piršto prielajų srityje įliejami žiedo ar juostos formos

plieniniai įdėklai, turintys mažesnį linijinio plėtimosi koeficientą. Šie

įdėklai leidžia stūmokliui plėstis tik piršto ašies kryptimi. Tokie

stūmokliai esti pakankamai standūs, todėl tinka ir dyzeliniams varikliams.

Įdėklų veiksmingumą padidina horizontalios išpjovos.

Naudojant stūmoklius su šiluminio plėtimosi reguliavimo priemonėmis, jų

montavimo tarpelis sumažinamas iki 0,0003 – 0,0006 D (D – stūmoklio

skersmuo). Didelės galios sunkvežimių varikliams su stūmokliais be šių

reguliavimo priemonių montavimo tarpelis esti 0,0008 – 0,00150 D.Kad

stūmokliai geriau
įsidirbtų ir mažiau diltų, jie padengiami keleto mm ^

storio švino, alavo arba fosfato sluoksniu, arba šiek tiek storesniu (10-20

|am) C grafito sluoksniu.

Stūmoklio paviršiaus dalis nuo dugno krašto iki pirmojo žiedo griovelio

vadinama kaitrumo juosta (HkJ. Nuo jos aukščio priklauso žiedų temperatūra.

Kaitrumo juostos aukštį riboja maksimalus stūmoklio aukštis, nuo kurio

priklauso viso variklio aukštis. Be to, dėl Oto varikliuose į plyšį tarp

stūmoklio ir cilindro patenkančio ir nesudegančio degiojo mišinio pablogėja

variklio ekonomiškumo ir ekologiniai rodikliai. Žiedų temperatūra taip pat

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 762 žodžiai iš 2507 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.