Vegetarizmas1
5 (100%) 1 vote

Vegetarizmas1

KAUNO RAJONO PILIUONOS VIDURINĖ MOKYKLA

XI klasės mokinės **** *************

Referatas

Tikrino: Lina Navardauskienė

Piliuona 2004

Įžanga

Vegetarizmas – mitybos būdas, kai nevalgoma mėsos.skiriamas griežtas (valgoma tik augaliniai produktai) ir pusiau griežtas vegetarizmas (valgomi ir kai kurie gyvūniniai produktai).

Vegetarizmas vilioja daugumą žmonių: tai galimybė pakeisti savo įpročius, gyvenimo būdą, taigi – ir savijautą. Susižavėjusieji šia galimybe dažnai baiminasi, kad atsisakyti mėsos bus labai sudėtinga, pernelyg sunku. Ši baimė dažniausiai esti gerokai perdėta. Juk yra daugybė būdų tapti vegetaru. Tai priklauso nuo žmogaus įsitikinimų, norų ir galimybių.

Šiame referate trumpai parašysiu nuo ko pradėti norint tapti vegetaru, tinkamo maisto pasirinkimas, su kokiu maistu gauti svarbiausius organinius junginius bei vitaminus.

Ir labai trumpai kas bus su gyvūnais, jei visi tapsime vegetarais…



Kaip pradėti

Pradedančiam vegetarui tikrai neverta visiškai atsisakyti mėsos ir kitų gyvulinių produktų. Pradėti reikia pamažu. Iš pradžių atsisakoma raudonos mėsos, ir tik vėliau, kai žmogus jau nebejaučia didelio mėsos poreikio, iš valgiaraščio išbraukiama vištiena ir žuvis. Tai jau šuolis į vegetarų pasaulį.

Kai kuriems pradedantiesiems mėsos vis dėlto norisi. Tačiau dažniausiai jos pasigendama ne todėl, kad organizmui trūktų kokių nors maisto medžiagų: tiesiog trokštama pajusti anksčiau tokį įprastą mėsos skonį.

griežtų nuostatų nėra: svarbiausia elgtis protingai, įsiklausyti į savo organizmo poreikius, stebėti savijautą ir nuotaiką. Įvertinę savo tikslus, norus ir galimybes, vegetarišką valgiaraštį pasirinkti turime patys.

Visavertis vegetaro maistas

Žmogus, išbraukęs iš savo valgiaraščio mėsą ir jos produktus, privalo itin atidžiai rinktis maistą: organizmas turi gauti reikiamą kiekį vitaminų, mineralinių ir kitų būtinų medžiagų.Kuo pakeisti mėsos baltymus? Kiek valgyti grūdų ir augalinio margarino, kad nervų sistemai nepritrūktų B grupės vitaminų?Maistingosios medžiagos skiriamos į penkias grupes: tai angliavandeniai, baltymai, riebalai (įskaitant aliejų), vitaminai ir mineralai. Žmogui taip pat būtinos skaidulos ir vanduo. Norint gerai jaustis, reikia visų šių medžiagų, tik, žinoma, skirtingo jų kiekio.

Baltymai

Žmogui per dieną vidutiniškai reikia 50 gramų baltymų. Jų vegetarai gali gauti iš šių produktų:

riešutų – lazdyno, migdolų, bertoletijų, anakardžių, graikinių ir kitų;

sėklų – sezamo, linų, saulėgrąžų, moliūgų;

ankštinių daržovių – pupų, žirnių, žemės riešutų, lęšių;

grūdų – kviečių (miltai, duona, makaronai), miežių, rugių, avižų, sorų, kukurūzų, ryžių;

sojų – sojų varškės (tofu), tekstūruotų augalinių baltymų, sumuštinių su sojų mėsa, sojų pieno;

pieno produktų – pieno, sūrio, jogurto.

Angliavandeniai

Tai pagrindinis ir svarbiausias energijos šaltinis. Daugiausia angliavandenių turi augalinis maistas. Pagrindinės jų grupės yra trys: cukrus, kompleksiniai angliavandeniai arba krakmolai ir maistinės skaidulos. Pirmųjų gaunama valgant vaisius, geriant pieną ar vartojant paprastą cukrų. Tačiau nors rafinuotas cukrus ir vertinamas kaip puikus energijos šaltinis, geriau jo vartoti mažiau, mat jis neturi jokių papildomų maistinių medžiagų.

Krakmolo yra grūduose (duona, ryžiai, makaronai, avižos, miežiai) ir kai kuriuose šakniavaisiuose (bulvės, pastarnokai). Sudedamosios jų medžiagos – kompleksiniai angliavandeniai (ypač – rupios duonos ir rudųjų ryžių) dėl turimų skaidulų ir vitaminų B labai palankiai veikia sveikatą. Skaidulų gausu ir nevalytuose grūduose, vaisiuose bei daržovėse.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 560 žodžiai iš 1115 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.