Virpesių mažinimas dempferio pagalba
5 (100%) 1 vote

Virpesių mažinimas dempferio pagalba

VIRPESIŲ MAŽINIMAS DEMPFERIO PAGALBA

Turinys

1. Įvadas ………………………………………………………………………………………………………………………2

2. Darbo tikslas……………………………………………………………………………………………………………..3

3. Pavaros mechaninės dalies struktūra ir dinaminis modelis………………………………………………3

4. Pavaros mechaninės dalies virpesių lygtys ir struktūrinės schemos………………………………….4

5. Pavaros elektrinės struktūrinės schemos……………………………………………………………………..10

6. Išvados……………………………………………………………………………………………………………………19

Įvadas

Poligrafijoje plačiai naudojamos plokščiosios spaudos daugiaspalvės ruloninės ofsetinės spausdinimo mašinos. Tokios mašinos komponuojamos iš atskirų įrenginių: popieriaus juostos padavimo, jos įtempimo reguliavimo, spausdinimo, atspaudų džiovinimo, falcavimo (juostos su atspaudais pjaustymo ir lankstymo nustatyta tvarka) ir kt. Pastebimas spartus ofsetinių mašinų vystymasis, nes jos yra našios, ekonomiškos ir tinkamos aukštos kokybės produkcijai spausdinti. Tokių mašinų konstrukcija labai įvairi.

Toliau apsistosime ties ruloninių ofsetinių mašinų pagrindine pavara, kuri suteikia joms pagrindinius darbo judesius: suka spausdinimo sekcijose esančius forminius ir ofsetinius cilindrus, praleidžia pro juos vyniojamą nuo rulono popieriaus juostą, užtikrina reikiamą jos įtempimą, valdo falcavimo, dažų padavimo įrenginius.

Tradicinės, dabartiniu metu naudojamos, komponuotės mašinų pagrindinė pavara nuo vieno bendro elektros variklio per kardaninį veleną perduoda mechaniniu būdu sinchronizuotus sukimosi judesius visoms pagrindinėms mašinos sekcijoms. Pagrindinės pavaros elektros variklis kardaniniu velen sujungtas su popieriaus juostos padavimo, įtempimo ir spausdinimo sekcijomis.

Kylantys virpesiai spausdinimometu tiesiogiai veikia spausdinimo procesą: daro neigiamą poveikį atspaudo kokybei, trukdo spalvų sutapatinimui, išderina pavaros tikslumą. Todėl kiekvienoje sekcijoje prie ofsetinio cilindro yra įmontuojamas įreginys- dempferis, skirtas virpesių išlyginimui.

Valdoma vieno elektros variklio pagrindinė ruloninės ofsetinės mašinos pavara turi daug trūkumų: dėl ilgo, susidedančio iš daug mazgų kardaninio veleno deformacijų, tarpų sujungimuose atsiranda sukimosi ir kitokie pavaros virpesiai, sutrinka sekcijų cilindrų sinchroninis sukimasis. Virpesius kelia ir krumpliaratinės pavaros , kuriomis sukimosi judesys nuo kardaninio veleno perduodamas į pavaros sekcijas. Sudėtingas gaunasi į sekcijas paduodamų judesių koregavimas, kuris visada reikalingas mašinos darbo bei jos derinimo metu.

Paskutiniu metu pasirodė ofsetinės ruloninės spausdinimo mašinos , kurių pagrindinė pavara susideda iš autonominių atskirų sekcijos pavarų, kurių sinchroniškas sukimasis gaunamas panaudojus elektroninį ryšį tarp sekcijų, t.y. naudojama taip vadinama pavara su elektroniniu velenu.

Darbo tikslas

Elektroniniu velenu valdomos ofsetinės ruloninės mašinos virpesių tyrimas spausdinimo sekcijoje, kurioje įmontuotas dinaminis virpesių slopintuvas. Lagranžo tipo virpesių lygtys rašomos mechaninei ir elektrinei dalims, skaičiuojama DDINCHAR programa. Tiriama, kaip virpesių slopintuvas veikia virpesių dažninę amplitudę.

Pavaros mechaninės dalies struktūra ir dinaminis modelis

Tyrimams parinkta linijinės struktūros keturių spausdinimo sekcijų dvipusio spausdinimo ofsetinė ruloninė mašina. 2-ąjame priedo brėžinyje parodytas pavaros mechaninės dalies dinaminis modelis, kurį kartu galima laikyti ir jos mechaninės dalies kinematine schema.

Čia pažymėta: I-IV- spausdinimo sekcijos, V,VI- popieriaus juostos įtempimo sekcijos. Spausdinimo sekcijose: 1, 4 – forminiai cilindrai, prie kurių tvirtinamos paveiksle neparodytos spausdinimo formos- ploni skardos lapai; 2, 3- ofsetiniai cilindrai, aptraukti gumuotu audiniu (dekeliu); 5 – elektros variklio rotorius; 6- tampri mova susukimui; 7- cilindrus jungiantys krumpliaračiai; 8- fotoimpulsinis keitiklis, matuojantis ofsetinių cilindrų sukimosi greitį ir posūkio kampą ; , – variklio rotoriaus posūkio kampas ir sukimosi greitis; – ofsetinio cilindro su pritvirtintu keitikliu 8 posūkio kampas, – sekcijos variklio išvystomas sukimo momentas; – redukuotas prie ofsetinio cilindro veikiantis frikcinės kilmės pasipriešinimo momentas; 9- popieriaus juosta. Popieriaus juostos atkarpų tarp sekcijų standumo ir pasipriešinimo mkoeficientai pažymėti bei šiame darbe popieriaus juosta, kaip jungiančioji sekcijų dalis, nevertinama.

Darbe tiriama pavara, sudaryta iš keturių spausdinimo sekcijų, nes mašinos su tokia pavara daugiausiai paplitusios. Čia tiriama viena spausdinimo sekcija atskirai, todėl, rezultatai gali būti pritaikomi bet kokio skaičiaus sekcijų tokio tipo spausdinimo mašinai.

Kiekvienoje spausdinimo sekcijoje įmontavus dempferį- virpesių slopintuvą (1 pav)- galima žymiai sumažinti rezonansinius virpesius mašinai pradedant darbą, vykstant pereinamiems procesams
(didinant ar mažinant greitį) ir t.t.



1 pav. Dinaminis virpesių slopintuvas su tepaliniu dempferiavimu. 1- korpusas su konusine šonine sienele, pritvirtintas prie viršutinės špindelio dalies; 2- plieninė švytuoklė, įstatyta ant guolių. Švytuoklė jungiama su korpusu plokščių spyruoklių 3 pagalba, kurios, vienu galu įžemintos korpuse, kiti galai įstatomi švytuoklėje tarp štiftų. Spyruoklių standumas nustatomas jų kiekiu ir storiu. Korpusas 1 užpildomas tepalu, savasis dažninio virpesių slopintuvo dempfiravimas nustatomas tepalo klampumu ir tarpelio dydžiu tarp švytuoklės ir korpuso (tarpo dydis kinta perstačius ašine kryptimi varžtais 5 ir 6.

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 715 žodžiai iš 2197 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.