Virtualus pasaulis- nauja kūrybos erdvė
5 (100%) 1 vote

Virtualus pasaulis- nauja kūrybos erdvė

Turinys

ĮVADAS 3

KAS YRA VIRTUALŪS PASAULIAI 4

Virtualių pasaulių bruožai 4

Kaip kuriami virtualūs pasauliai 4

Kas kuria virtualius pasaulius 5

VIRTUALIŲ PASAULIŲ PRITAIKYMAS 6

Virtualių pasaulių pritaikymo sritys 6

Švietimo pasauliai 6

Mokymosi, treniravimosi pasauliai 6

Politinės išraiškos pasauliai 6

Lietuviškas edukacinio virtualus pasaulio pavyzdys 6

Pasauliai sukurti kaip pagalbinė darbo priemonė 8

Pasauliai skirti paslaugų pristatymui ir reklamai bei e-komercijai 8

Interneto svetainės, sukurtos pagal virtualaus pasaulio principus 8

Virtualūs pasauliai, kurie yra kuriami pramogoms arba saviraiškai 9

Komerciniai žaidimų pasauliai 9

Socializacijos ir virtualios bendruomenės kūrimo pasauliai 9

Kūrybos ir saviraiškos pasauliai 9

Virtualūs pramogų pasaulių skirstymas pagal vartotojo poreikius 9

Virtualus pasaulis- nauja kūrybos ir saviraiškos erdvė 10

Pasauliai skirti vizualinei kūrybai 10

Active Worlds 10

There 11

Second Life 12

Pasauliai skirti audiovizualinei kūrybai 14

Erdvinis garsas 14

„Music Album“ 15

Situacija Lietuvoje 16

Išvados 17

Literatūra 18

ĮVADAS

Mes nenagrinėjame kompiuterinių žaidimų, kurie sukurti profesionalų ir vartojami kaip galutinis produktas. Mes norime apžvelgti kitokius žaidimus – virtuolius pasaulius, kurie suteikia galimybę kurti savo erdvę: nuo namų, pastatų ir savo finansinės padėties, iki audiovizualinių projektų, garsą perteikiančių kaip lygiavertį grafikai elementą, ir leidžiančių jį modeliuoti virtualioje realybėje.

Šio darbo tikslas- apibrėžti virtualaus pasaulio sąvoką, aprašyti šių pasaulių kūrimo procesą ir taikymo sritis. O svarbiausia- išanalizuoti tuos virtualius pasaulius, kurių erdvės pagrindas- meninė garso ir vaizdo kūrybą. Šie pasauliai be galo skirtingi, todėl siekiama apibrėžti pagrindinius virtualių kūrybinių erdvių modelius.

Vieni pasauliai yra sukurti profesionalų. Juose savo idėjas realizuoja audiovizualinių menų atstovai. Kiekvienas gali jais grožėtis, kai kurie jų sukurti taip, jog vartotojas naviguodamas ar rinkdamasis funkcijas keičia ir perkuria erdvę, tačiau tai jau antrinė kūryba. O kiti specialiai sukurti paprastam žmogui ieškančiam erdvės saviraiškai. Jie niekada nebus sukurti, jie plėsis ir keisis tol, kol jų virtualioje erdvėje klajos žmonės, norintys pasigrožėti kitų virtualaus pasaulio gyventojų kūryba, bei rasti erdvę savo vaizduotės vaisių ekspozicijai.

Virtualūs pasauliai- XXa. pab. išradimas- vystosi ir tobulėja kiekvieną dieną. Specialistai prognozuoja, jog ateityje jie rūpės ne tik šios srities mėgėjui, bet taps kiekvieno žmogaus neatsiejama gyvenimo dalimi, todėl šiuo darbu siekiama supažindinti paprastą vartotoją su virtualiais pasauliais ir atskleisti kūrybos bei savirealizacijos galimybes virtualioje erdvėje.

KAS YRA VIRTUALŪS PASAULIAI

VIRTUALIŲ PASAULIŲ BRUOŽAI

Virtualus pasaulis- tai interaktyvi kompiuteriu sukurta dirbtinė aplinka prieinama daugybei vartotojų, kurie gyvena ir bendrauja “įsikūnydami” į kompiuterinį modelį (tai gali būti žmogaus, gyvūno ar niekam dar nematytos būtybės virtualus atvaizdas…). Dažnai virtualus pasaulis, būna panašus į tikrą pasaulį, nes jame galioja tokios realaus pasaulio taisyklės kaip gravitacija, topografija, judėjimas, pasaulyje veikiama ir bendraujama realiu laiku. Komunikuojama dažniausiai tekstine forma. Virtualių pasaulių yra labai daug, ir kiekvienas iš jų yra skirtingas, tačiau dauguma turi kelis pagrindinius bendrus bruožus:

• Bendra erdvė: pasaulis leidžia dalyvauti ir veikti daugybei vartotojų vienu metu

• Grafinė vartotojo sąveika: pasaulyje erdvė vaizduojama vizualiai, varijuojant nuo animacinių filmukų dvimatės erdvės stiliaus iki sudėtingos trimatės erdvės aplinkos

• Betarpiškumas: bendravimas vyksta realiu laiku

• Interaktyvumas: suteikiama galimybė keisti, perdirbti, vystyti, plėsti pasaulį ir pritaikyti erdvę individualiam vartotojui

• Nuolatinis egzistavimas: pasaulio egzistavimas tęsiasi nepriklausomai nuo to ar yra prisijungusių vartotojų

• Socializacija/bendruomenės kūrimas: pasaulyje leidžiamas skatinamas socialinių grupių kūrimas (pvz.: komandų, organizacijų, klubų, kaimynų ir pan.)

KAIP KURIAMI VIRTUALŪS PASAULIAI

Virtualių pasaulių kūrybai skirta speciali kalba: Vrml (Virtual Reality modeling language)- virtualios realybės modeliavimo kalba .Tai turininga kalba, apibūdinanti trimačius(3-D) virtualius pasaulius. Ja galima kurti sudėtingas, realistiškas trimates aplinkas, su šešėliais, šviesomis, tekstūromis. Ši kalba turi daugybę savybių: gali atvaizduoti animacijas, groti muziką, pasauliuose galima nustatyti vartotojo veiksmus (ką jis atliko, kur yra, kuria kryptimi juda), įjungti garsus priartėjus veikėjui, ar peržiūrėti pasaulį greita apžiūra (pvz.: kaip iš paukščio skrydžio), bei susijungti su kitais pasaulio “gyventojais” interaktyvioje trimatėje aplinkoje.

KAS KURIA VIRTUALIUS PASAULIUS

Virtualių pasaulių paskirtys yra labai įvairios, todėl kas yra virtualių pasaulių kūrėjai priklauso nuo to, kokioje srityje yra taikomas konkretus pasaulis. Edukacinių pasaulių kūrimą inicijuoja švietimo įstaigos, mokomųjų treniruočių pasaulių atsiradimą skatina tarnybos kuriose jie taikomi. Reklaminių ir e-komercijos pasaulių
kūrimu suinteresuotos įmonės, norinčios reklamuoti savo produktus ir paslaugas. Menininkai kuria virtualius pasaulius norėdami perteikti savo idėjas audiovizualinėje erdvėje.

Virtualius pasaulius skirtus pramogai, bendravimui ir savirealizacijai kuria kompanijos, kurios uždirba iš abonentinių prisijungimo mokesčių (juos moka virtualių pasaulių gyventojai norėdami pasinaudoti visomis teikiamomis galimybėmis).Žinoma, iš pradžių virtualų pasaulį kuria dizaineriai, programuotojai, įvairūs menininkai, garso inžinieriai ir t.t. Tačiau įdomiausia šių virtualių pasaulių savybė yra ta, kad jie niekada nėra sukurti. Kiekvienas prisijungęs prie virtualaus pasaulio turi galimybę ne tik klajoti ir stebėti šį pasaulį, bet ir plėsti virtualią erdvę praturtinant ją savo kūryba.

VIRTUALIŲ PASAULIŲ PRITAIKYMAS

Virtualūs pasauliai buvo sukurti ir skirti panaudoti daugybei skirtingų tikslų. Labiausiai paplitęs virtualių pasaulių tipas- MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game)- masiniai interaktyvūs vaidmenų žaidimai . Bet virtualūs pasauliai buvo sukurti ne tik žaidimui, bet ir daugybei kitų sričių.

VIRTUALIŲ PASAULIŲ PRITAIKYMO SRITYS

Švietimo pasauliai Mokymosi, treniravimosi pasauliai Politinės išraiškos pasauliai

Daugumos virtualių švietimo pasaulių sukūrimą remia akademinės institucijos arba pelno nesiekiančios organizacijos. Pritaikymo pvz.: specialiai sukurtame pasaulyje studentai sužino apie atsiskaitymus, bendrauja tarpusavyje ir virtualiame pasaulyje pagal užduotį sukuria projektą arba tiesiog mokosi keliaudami po virtualų pasauly, kuriame vaizduojamas, pavyzdžiui, Senovės Egiptas. Specialūs virtualūs pasauliai yra kuriami, tam, kad būtų galima mokyti specialistus, kurių treniruotės realybėje yra pavojingos. Taip buvo sukurti mokomieji pasauliai ugniagesiams, pilotams, kariams ir kt. Yra virtualių pasaulių, sukurtų ne tik politiniams debatams, bet ir eksperimentams. Juose egzistuoja įvairių savivaldos rūšių virtualios bendruomenės. Puikus politinės krypties virtualaus pasaulio pvz.: AgoraXchange

(lentelės tęsinys 8-ame psl.)

Lietuviškas edukacinio virtualus pasaulio pavyzdys

Lietuvoje taip pat turime virtuolių pasaulių pavyzdžių. Deja nedaug, tačiau smagu, jog pirmieji iniciatyvos ėmėsi VDU studentai su dėstytoju Egidijum Vaškevičium priešakyje dar 2002 metais.

„Virtualus kaimas“ – interaktyvus multimedijos kūrinys, sukurtas Vytauto Didžiojo universiteto multimedijos laboratorijoje. Tai pirmasis trimatis lietuviškas žaidimas. Šis menamos tikrovės mokomasis žaidimas buvo sukurtas konsultuojantis su įvairių sričių specialistais. Nenuklysti nuo istorinės realybės padėjo konsultacijos su etnografais, istorikais, Lietuvos liaudies buities muziejaus darbuotojais. Kūrėjai tikėjosi jaunam žmogui suteikti galimybę virtualios kelionės -žaidimo pagalba pakeliauti laike, artimiau susipažinti su praeitimi.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1135 žodžiai iš 3747 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.