Visuotinės kokybės vadybos kaip strategijos įdiegimas
5 (100%) 1 vote

Visuotinės kokybės vadybos kaip strategijos įdiegimas

TURINYS Įvadas …………………………………………………………………………………. 2

Priežastys apsispręsti geriausios kokybės siekiams …………………………………… 2

Praradimų kaina ………………………………………………………………………. 3

VKV kaip strategijos įdiegimas ………………………………………………………. 3

Tinkamas apmokynas – svarbu, siekiant kokybės ……………………………………. 5

Gaminio kokybės matavimas …………………………………………………………. 5

Visuotinės kokybės vadybos metodai ………………………………………………… 6

Demingo principai ……………………………………………………………………. 8

VKV principų įgyvendinimas Lietuvoje ……………………………………………… 9

Geriausiems – medaliai, diplomai, titulai ……………………………………………. 10

Išvados ……………………………………………………………………………….. 11

Naudota literatūra ……………………………………………………………………. 12

ĮVADAS

Produkcijos kokybė – visuma produkcijos savybių, apibūdinančių jos gebėjimą tenkinti tam tikrus poreikius pagal savo paskirtį.

Ekonominis kokybės aspektas išryškėja tik vartojant produkciją, nes tai leidžia nustatyti jos naudingumą.

Visuotinės kokybės vadyba (VKV) yra plati vadovavimo teorija su grupe svarbių principų, drauge sudarančių tolydžio gerinamo darbo organizavimo pamatą. Ji analizuoja darbo išteklius moksliniu metodu – numato, kaip gerinti medžiagas ir paslaugas, kurios teikiamos organizacijai, kaip tobulinti visus organizavimo procesus ir tinkamai tenkinti vartotojų reikmes dabar ir ateityje. Pagrindiniai vadybos būdai, dabartinės gerinimo pastangos ir techninė įranga suvokiama kaip vientisas disciplinuotas metodas, skirtas tolydžio gerinti visų gamybos procesą. Nuolatinis kokybės gerinimas yra pagrindinis VKV siekis. Jis rodo ir firmos sugebėjimą atlaikyti konkurenciją. Gerinti reiškia keisti, t.y. judėti iš dabartinės būklės į naują. Todėl firmos turi žinoti ir matuoti silpnąsias savo gaminių, procesų ir paslaugų vietas. Po to šie kritiniai komponentai gali būti pastiprinami ar keičiami, taigi ir kokybė gerinama. Todėl verta pasakyti, jog keitimui ir kokybės gerinimui reikia ir darbinių matavimo įgūdžių. VKV suprantama kaip procesas be pabaigos, skirtingai nuo programos, kuri turi aiškiai nustatytą pradžią ir pabaigą.

PRIEŽASTYS APSISPRĘSTI GERIAUSIOS KOKYBĖS SIEKIAMS

Pateiksime keletą priežasčių, dėl kurių aukštoji vadyba siekia geriausios kokybės. Iš tų priežasčių nurodomos:

1) organizacijos išlikimas,

2) konkurencija dėl rinkos dalies,

3) troškimas būtti tarp geriausiųjų

,,Motorola Inc.” bendrovė yra įsipareigojusi teikti paslaugas vartotojui ir tobulinti kokybę.,,Mes turėjome išsilaikyti”, pasakė masinio informavimo priemonių vadovė Margot Brown. ,,Kokybė technikos bendrovei yra laidas išlikti konkurencinėje pasaulinėje rinkoje”. Metų metais stebėjusi išnykstančius varžovus, Brown tęsia: ,,Mes žinome, kad norėdami atlaikyti konkurenciją, turime gaminti kokybiškus gaminius ir nuolat stengtis teikti vis geresnių paslaugų.” Galėdama konkuruoti ir išsilaikyti pasaulio ekonomikoje, ,,Motorola” drauge išugdė tam tikrą darbuotojų savarankiškumo jausmą toms užduotims, kurias jie atliko.

Pagrindinė priežastis, dėl kurios po 1950 metų smuko našumas ir sumažėjo rinkos dalis JAV, yra kokybė. Užsienio varžovai sėkmingai sukūrė aukštesnės kokybės įspūdį, kurios negali pasiekti JAV pramonė. Užsienio konkurencija dabar privertė JAV vadybą akcentuoti kokybę.

PRARADIMŲ KAINA

Kas pirmiausia rūpi įmonių vadovams? Žinoma, pinigai, kuo daugiau jų gauti ir kuo mažiau jų prarasti. Kiek kainuoja prastas gaminys? Daug nuostolių įmonei gali padaryti produktu nepatenkinti vartotojai. Pvz., ,,Fordo” kompanija išvedė ,,42-jų taisyklę”, kurios esmė tokia: vienas nepatenkintas pirkėjas nepasitenkinimą iškart išlieja vidutiniškai šešiems žmonėms, o šie informaciją perduoda dar septyniems. Tad dėl vieno nepatenkinto paprastai netenkama dar 42 pirkėjų. Reikėtų žinoti dar vieną taisyklę: rasti naują pirkėją kainuoja penkis kartus brangiau negu išlaikyti turimą. Dėl nekokybiškų gaminių D. Britanijoje prarandama apie ketvirtadalį pardavimų pramonėje ir 35-40% aptarnavimo srityje. Japonijoje, kuri garsėja gera įmonių veikla, netenkama apie 12% pardavimų. Reikėtų žinoti dar vieną taisyklę, kad rasti naują pirkėją kainuoja penkis kartus brangiau negu išlaikyti turimą. Tai firmos ,,Forum Corporation” tyrimų rezultatas.

VKV KAIP STRATEGIJOS ĮDIEGIMAS

Galima išskirti tokius tris bendrus strateginius pokyčius organizacijose, įgyvendinančiose VKV strategiją. Sėkminga VKV programa gali pakeisti organizacijos struktūrą – joje bus labiau taikomas komandinis darbas, o darbuotojams bus suteikiama daugiau galių. Ji keičia organizacijos struktūrą, nes pasiaukojimas kultūrai įteisinamas ir visi organizacijos nariai visuose lygiuose apie kokybę galvoja naujai. Ji pakeičia patį operacijų atlikimą
procesų patobulinimo, išaiškintų instrukcijų, aukščiausio lygio vadovų suformuotų elgesio modelių dėka bei išmokius darbą atlikti naujai. Šią strategiją įdiegti nelengva. 1992 m. ,,The Wall Street Journal“ pateikė apžvalgą, iš kurios matyti, jog du trečdaliai visų kokybės tobulinimo programų galiausiai žlugo, nes organizacijos nepakankamai suvokė šį procesą.

,,Xerox“ – organizacijos, kuri sėkmingai tobulina kokybę, pavyzdys. ,,Xerox“, vieną iš ilgai ir sėkmingai gyvavusių šalies mastu korporacinių darinių, kokybės imtis privertė krizė. Metų metais ,,Xerox“ iš esmės buvo fotokopijavimo verslo sinonimas. Po to japonai nusitaikė i šią pramonės sritį ir pradėjo ją užkariauti. Vienu metu, 1980 m., ,,Xerox“ kompanija buvo netoli bankroto – nuo beveik 100% rinkos dalies nusmuko iki mažiau nei 10%. Kaip tai atsitiko? Viena iš rimtesnių ,,Xerox“ bėdų buvo kokybė. Jos įrengimai gedo, o naujesni projektai buvo su klaidomis. Be to, informuoti apie šias problemas kliudė biurokratinė valdymo struktūra su daugybe lygių. Kad pakeistų kompaniją, vadovybė priėmė sprendimą visoje organizacijoje siekti kokybės.

,,Xerox“ organizavo išsamias mokymo programas visiems 100 000 savo darbuotojų visame pasaulyje – nuo vadovų iki žemiausių grandžių. Apmokyti darbuotojai patys tapo mokytojais. Tai padėjo sutvirtinti ir perduoti kokybės principus bei neleido jiems pasenti instruktorių galvose. Be to, ,,Xerox“ kompanija suteikė savo darbuotojams įgaliojimus ir nukreipė jų pastangas į kokybę:

,,Xerox“ — kokybės kompanija. Kokybė — pagrindinis ,,Xerox“ principas. Kokybė reiškia, jog užsienio ir vidaus vartotojams tiekiame naujus produktus bei paslaugas, visiškai tenkinančius jų reikalavimus. Gerinti kokybę – kiekvieno ,,Xerox“ darbuotojo pareiga.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 901 žodžiai iš 2896 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.