Vitaminas pp ir fluoras
5 (100%) 1 vote

Vitaminas pp ir fluoras

PP (nikotino rugštis),

Paros norma 0,2 – 0,3 mg. Svarbus audinių kvėpavimui, baltymų apykaitai. Trūkstant – odos uždegimas, nemiga, raumenų skausmas, viduriavimas. Esant hipervitaminozei, traukuliai, burnoje metalo prieskonis. Randama kopūstuose, bulvėse, pupelėse, kepenyse.

VITAMINAS PP (Niacinas arba nikotino rūgštis)

Niacinas:

Vitaminas PP, niacinas arba nikotino rūgštis, paprastai randamas kartu su vitaminais B1 ir B2. Šio vitamino dienos norma yra apie 15 mg.

Vitaminas PP (niacinas) yra svarbus energijos apykaitos procesams, centrinės nervų sistemos veiklai, veikia kraujo apykaitą praplėsdamas arterioles ir kapiliarus. Trūkstant niacino susergama pelagra. Niacino yra tam tikruose maisto produktuose: mėsoje, kepenyse, žuvyje, kiaušiniuose, pieno produktuose, rupaus malimo grūdiniuose produktuose.

Vitaminas PP (nikotino rūgštis, niacinas) reikalingas baltymų ir angliavandenių apykaitai, įeina į fermentų sudėtį. Vitaminas PP organizme sintezuojamas iš amino rūgšties triptofano, veikiant piridoksinui. trūkstant šio vitamino susergama pelagra. Pažeidžiamas virškinimo traktas, sutrinka nervų sistemos veikla. Nikotino rūgštis stimuliuoja angliavandenių įsisavinimą, išplečia kraujagysles. Jis reikalingas kvėpavimui ir energetikai.

Nikotino rūgštis – vitaminas B3, niacinas, vitaminas PP (sovietinis pavadinimas). Lengvai metabolizuota niacino forma yra nikotinamidas. Nikotino rūgštis plečia kraujagysles, organizme virsta nikotinamidu, kuris labai svarbus oksidacijos-redukcijos reakcijoms, audinių kvėpavimui, angliavandenių įsisavinimui, cholesterino ir porfirino apytakai, tulžies ir skrandžio sulčių išsiskyrimui. Dėl stokos gali sutrikti atmintis ir mąstymas, prasidėti pelagra (niacino avitaminozė).

Nikotino rūgštis mažina cholesterino kiekį kraujyje, mažina kraujospūdį, nes daugiau kraujo priplūsta į audinius.

Nikotinamidas – kofermentas, nikotinamidinių NAD/NADF kofermentų sudedamoji dalis. Aprūpinant organizmą didesniais nikotino rūgšties kiekiais, žymiai padidėja šių kofermentų koncentracija ląstelėse.

Didesni kiekiai skatina kepenų riebalinę infiltraciją, todėl kartu su dideliais kiekiais niacino būtina vartoti baltymus, choliną, vitaminą B12, aminorūgštis (viskas yra kiaušinio trynyje).

Didesnės niacino dozės sukelia hipoglikemiją arba posthipoglikeminę hiperglikemiją. Tad insulino dozes būtina mažinti, o II grupės diabetikai, manau, gali apskritai išgyti.

Kai trūksta vitamino PP?

Vitamino PP dažniausiai trūksta tiems, kurie mažai valgo arba visai nevalgo mėsos. Kai organizmui trūksta niacino, atsiranda odos liga, vadinama pelagra. Pirminiai šios ligos požymiai – odos uždegimas, viduriavimas, bloga nuotaika.

VitaminoPPrandama:

Jo randama riešutuose, javų grūduose, daugiausia – tamsiuose miltuose, po truputį visuose produktuose.Nikotino rūgšties yra kopūstuose, morkose, moliūguose, burokėliuose, česnakuose, špinatuose, pupelėse šio vitamino esti 0,5 – 1,0 mg%, žaliuose žirneliuose – 2 mg%.

Raudongūžiai kopūstai

Ši kopūstų rūšis populiari Skandinavijoje, Čekijoje. Raudongūžiai kopūstai yra 2-3 kartus mažesni už gūžinius, bet lapai tankiau suaugę. Jei tik turite galimybę, raudongūžius kopūstus laikyti rūsyje, darykite tai nedvejodami, nes jie puikiai išsilaiko per žiemą. Iš raudongūžių kopūstų geriau gaminti salotas.

Gerosios savybės:

-Kalcio, kuris būtinas mūsų kaulams, yra daug daugiau negu kitose rūšyse. Daug juose beta karotino ir kalio.

-Juose esantys fitoncidai neleidžia mikrobams (tarp jų ir TBC lazdelei) daugintis.

-Cianidinas, kurio poveikis panašus į PP vitamino, – gera priemonė kraujagyslių ligų profilaktikai. Cianidinas lemia ir raudongūžių kopūstų spalvą. O kitos ypatingos medžiagos, nuo kurių priklauso raudongūžių kopūstų atspalviai, pašalina žalingą radiacijos poveikį.

Briuselio kopūstai

Gūželiai tamsiai žalios spalvos, dydis svyruoja nuo graikinio riešuto iki vištos kiaušinio. Labai mėgstami olandų ir anglų. Tačiau šie kopūstai yra patys kaloringiausi.

Gerosios savybės:

-Labai daug beta karotino, vitaminų B1 ir B2, magnio, fosforo, vitamino PP, geležies, angliavandenių. 100 g šių kopūstų yra 3-4 vitamino C dienos normos žmogui, sveriančiam 48-50 kg. Tai du kartus daugiau nei gūžiniuose kopūstuose.

-Kalis – pagrindinis briuselio kopūsto turtas, jis padeda šalinti skysčius iš organizmo. Ypač reikalingas sergantiesiems širdies ir inkstų ligomis, kai yra polinkis į tinimus ir padidėjusį arterinio kraujo spaudimą.

GALINTA AVIŽŲ DRIBSNAI 400g

Avižų dribsniai turi daug vertingų maisto medžiagų: baltymų, angliavandenių, ląstelienos, vitaminų: B1, B2, PP, mineralinių medžiagų: Na, K, Ca, Mg, P, Fe. Avižų dribsniai lengvai virškinami, valgant avižų dribsnius padidėja žvalumas ir energingumas ilgesniam laikui, ypač patartina daug jų valgyti sergant aterosklerozę.

GALINTA RYŽIAI „SVEIKUOLIŲ“ 8x100g

„Sveikuolių“ ryžiai pasižymi puiokiomis maistinėmis ir kulinarinėmis savybėmis. Juose gausu maistingųjų medžiagų: angliavandenių, ypač daug B grupės, E ir PP vitaminų, mineralinių medžiagų bei bailtymų, į kurių sudėtį įeina svarbios aminorūgštys, kurių dėka gauname daug energijos.

Vynuogės
Juodosiose ar raudonosiose vynuogėse (kuo tamsesnės, tuo geresnės), jų odelėje ir kauliukuose yra daug pačių galingiausių natūralių antioksidantų. Jie veikia dešimt kartų stipriau nei vitaminas E. Vynuogėse esančios organinės rūgštys padeda virškinti, teigiamai veikia tulžį ir šlapimą. 200 g raudonojo vyno yra paros dozė vitaminų PP ir P. Vynuogės ir jų produktai saugo kraujagysles nuo trombų, naikina bakterijas ir virusus, malšina uždegimus. Paprastai rekomenduojama per dieną išgerti 1- 2 stiklines raudonojo vyno. Toks pat efektas geriant natūralias sultis. Per dieną reikėtų suvalgyti 200-300 g uogų arba 80 – 100 g razinų.

Šiuo metu Jūs matote 34% šio straipsnio.
Matomi 869 žodžiai iš 2543 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.