Turinio valdymo sistemos
5 (100%) 1 vote

Turinio valdymo sistemos

Kas yra turinio valdymo sistema?

Tai yra programinė įranga, integruota į svetaines (arba svetainės integruotos į šią programinę įrangą), kuri suteikia savininkui galimybę keisti joje esančius tekstus, grafiką, informacijos išdėstymą, struktūrą – tai yra valdyti svetainę.

Kol turinio valdymo sistemos buvo nepaplitusios, daugelį dalykų svetainėje keisdavo pačios įmonės arba ją aptarnaujančios interneto projektų kompanijos programuotojai. Tokie atnaujinimai vykdavo (o ir dabar vyksta) vangiai, yra brangūs ir įmonei mažai ką duoda.

Turinio valdymo sistemos iš esmės šią situaciją pakeitė, kadangi informaciją paprastai įkelia ta darbuotojų grandis, kurioje ji ir gimsta. Pavyzdžiui vadybininkas, atsakingas už tam tikrą produktų grupės pardavimą yra tiesiogiai suinteresuotas, kad informacija apie jo produktus internete būtų pateikiama operatyviai. Jis tiesiog prisijungia prie jam priskirtos interneto svetainės dalies ir nesunkiai sutvarko produktų aprašymus bei nuotraukas.

Turinio valdymo įtaka verslo procesams

Kas yra ta turinio valdymo sistema? Iš esmės tai yra programinė įranga, integruota į svetaines (arba svetainės integruotos į šią programinę įrangą), kuri suteikia savininkui galimybę keisti joje esančius tekstus, grafiką, informacijos išdėstymą, struktūrą – tai yra valdyti svetainę.

Kol turinio valdymo sistemos buvo nepaplitusios, daugelį dalykų svetainėje keisdavo pačios įmonės arba ją aptarnaujančios interneto projektų kompanijos programuotojai. Tokie atnaujinimai vykdavo (o ir dabar vyksta) vangiai, yra brangūs ir įmonei mažai ką duoda.

Ši grandinė veikia tokiu būdu: atsakingas už įmonės svetainę darbuotojas sukaupia reikalingus pakeitimus svetainėje. Jie žodžiu, elektroniniu paštu arba faksu perduodami vykdytojui (aptarnaujančiai įmonei arba vietiniams kompiuterininkams). Vykdytojas, kaip taisyklė, iš karto negali imtis šių darbų ir pastato juos į eilę. Atlikęs pakeitimus jis įdeda juos į bandomąją interneto svetainės vietą ir praneša apie tai juos užsakiusiam asmeniui. Šis juos peržiūri, bei dažnai turi pastabų, kad vieną ar kitą vietą norėtų matyti kiek kitaip, arba randa klaidų. Vėl siunčiamas pranešimas vykdytojui. Pagaliau sutvarkyta beveik taip kaip norėta, duodamas leidimas skelbti tai internete. Vykdytojas informaciją perkelia į svetainę ir praneša apie tai užsakovui. Šis dar kartą pasižiūri ar viskas gerai. Po savaitės ar kelių, pataisymai padaryti.

Štai tokia sudėtinga grandine yra atnaujinama informacija be turinio valdymo sistemos. Paprastai niekas nekeisdavo vieno sakinio, o laukdavo kol susikaups pakankamas kiekis pataisų. Esant tokiai situacijai labai sudėtinga kalbėti apie interneto svetainę, kaip apie kompanijos rinkodaros įrankį, nes informacija į svetainę patenka pavėluotai, praeidama didžiulę grandinę darbuotojų. Taip dirbant kai kurios informacijos dalys jų talpinimo į svetainę metu jau tampa ir nebeaktualios.

Turinio valdymo sistemos iš esmės šią situaciją pakeitė, kadangi informaciją paprastai įkelia ta darbuotojų grandis, kurioje ji ir gimsta. Pavyzdžiui vadybininkas, atsakingas už tam tikrą produktų grupės pardavimą yra tiesiogiai suinteresuotas, kad informacija apie jo produktus internete būtų pateikiama operatyviai. Jis tiesiog prisijungia prie jam priskirtos interneto svetainės dalies ir nesunkiai sutvarko produktų aprašymus bei nuotrukas.

Jei svetainės lankytojas, potencialus ar esamas kompanijos klientas pajaučia, kad informacija čia yra tikrai nauja bei neklaidinanti, jis ja gali naudotis priimdamas sprendimus. Tai naudinga kompanijai, nes sumažinamas vadybininkų apkrovimas bei padidinamas klientų lojalumas. Tai tik paprastas pavyzdys, kuris iliustruoja, kad turinio valdymo sistema reikalinga kone kiekvienai kompanijai, kuri turi bent keletą vadybininkų ir dirba su didesniu klientų ratu.

Trys svetainių grupės

Galima būtų išskirti tris stambias svetainių grupes: vizitinės kortelės, korporatyvinės svetainės bei portalai. Daugumoje atveju vizitinių kortelių svetainių grupei turinio valdymo sistemos turėti neapsimoka, nes tokių svetainių sukūrimas yra pigus, informacija jose yra retai kintanti, o svetainės apimtis paprastai siekia iki 5 puslapių.

Korporatyvinių svetainių savininkai operatyviai ir savo jėgomis valdydami turinį kaip taisyklė gali pasiekti gerokai geresnių svetainės efektyvumo rezultatų nei be valdymo sistemos. Tik dažnai yra neskaičiuojami pinigai ir laikas, kuriuos suvalgo ilgoji svetainės aptarnavimo grandinė, bei neteikiama didelė svarba interneto svetainės skaitytojui. Tiesa sakant, dėl pastarojo teiginio šiek tiek keista, nes paprastai į biurą užsukusį potencialų klientą stengiamasi aptarnauti kuo geriau. O kuo nuo jo skiriasi į interneto svetainę užsukęs skaitytojas?

Kitas dalykas – remiantis užsienio tyrimų duomenimis, apie 64% interneto svetainės lankytojų susidaro neigiamą nuomonę apie kompaniją, jei jos informacija internete yra neatnaujinama. Todėl prastai prižiūrima interneto svetainė ne tik kad neduoda naudos, bet dar ir kenkia įmonei. Tokiu atveju geriau pereiti į vizitinės kortelės svetainių kategoriją, kur skaitytojas gali susirasti bazinę ir ilgainiui nekintančią informaciją.

Jei sistemą naudoja vos kelios įmonės, arba ji rašoma specialiai jums – bus sunku
gauti profesionalų palaikymą ir sistemos vystymą, arba už jį teks mokėti. Ir priešingai – kuo daugiau sistema turi vartotojų, tuo didesnė tikimybė, kad jūsų problemos bus panašios į kitų ir bus išspręstos. Nėra programinės įrangos be klaidų. Todėl neverta tikėtis, kad viskas dirbs idealiai. Tačiau jei į problemas sistemą pardavusi įmonė reaguos operatyviai – jūsų pasirinkimas geras.

Taip pat rekomenduojama rinktis sistemą, kurią galėtų aptarnauti keletas kompanijų. Užsakovas visada nori turėti pasirinkimo laisvę, o vykdytojas visada nori prisirišti klientą. Todėl įsigijus turinio valdymo sistemą, kurią gali aptarnauti tik viena kompanija – rizikuojate veliau sumokėti gerokai daugiau arba likti be sistemos, jei ta kompanija nuspręstų šios veiklos nebevystyti.

Paprastai svetainės perprojektuojamos kas 1-2 metai. Turinio valdymo sistemą rinkitės tokią, kurios nereikės pirkti iš naujo arba adaptuoti, jei nuspręsite, jog jums reikia kitokios svetainės. Galbūt geriau sumokėti keliais tūkstančiais litų brangiau šiandien, nei dar kartą tokią pačią sistemą įsigyti po metų. Visada pasiklauskite pas pardavėją, kas bus jei keisite svetainės išvaizdą.

Turinio valdymo sistema turi atlikti tris pagrindines funkcijas:

1. Keisti svetainės tekstinę informaciją. Bet kur ir bet kokią.

2. Valdyti grafiką. Įdėti, išimti norimą grafinį elementą iš bet kurios svetainės vietos.

3. Valdyti svetainės struktūrą. T.y. kurti, šalinti, keisti svetainės puslapius.

Tobulesnės turinio valdymo sistemos leidžia keisti puslapio išsidėstymą, turi savas lankytojų stebėjimo sistemas, bei daugybę įvairių lengvai integruojamų modulių.

Sistemos, kurios yra tiesioginis rinkodaros ar pardavimo vadybininko darbo įrankis labai dažnai vadinamos “marketingo platformomis”.

Kompleksiniai sprendimai

Turinio valdymo sistema viena pati nenulemia svetainės sėkmės. Kaip kad buvo minėta aukščiau, svetainė turi turėti aiškų tikslą, būti gerai suprojektuota, lengvai tvarkoma bei būti pakankamai lankoma. Turinio valdymo sistema gali tik padėti valdyti svetainės lankytoją.

Dažnas klientas tikslų, bei svetainės projekto negali susiformuoti pats, o kartu bijo pasirodyti neišmanėlis. Šios specifikos neišmanymas – visiškai natūralu. Interneto verslo modeliai, lankytojo elgesys, bei tikėtini rezultatai skiriasi nuo formuluojamų realiame versle, todėl tikrai nereikia bijoti kreiptis į specialistus.

Visi žino, kad į svetainės viršelį ateina didžiausias žmonių srautas. Galėdami lengvai manipuliuoti svetainės viršelio grafiniais ar tekstiniais elementais galite priversti lankytoją nukrypti viena arba kita svetainės šaka. Tarkime, paskelbti, kad šiandien 43 numerio batai parduodami už pusę kainos, bei ant šių žodžių “uždėti” nuorodą į norimų parduoti batų puslapį, jums prireiks tik keletos minučių. O rezultate per dieną gali būti parduodama keliolika tokių porų daugiau.

Lankytojų srauto suformavimas yra viena iš pagrindinių prielaidų svetainės efektyvumui didinti. Juk ką nors lipdyti iš molio galime tik tada, kai tą molį turime. Nesistenkite visko daryti patys. Šiandien yra įmonės, kurios greitai ir efektyviai atves jūsų tikslinę auditoriją į svetainę.

Svetainės monitoringo (lankytojo elgesio stebėjimo) sistemos padeda suprasti kokiais keliais dažniausiai lankytojai praeina svetainę, iš kurių puslapių išeina, kaip dažnai skaito vieną ar kitą svetainės dalį, kiek jų sugrįžta. Tai labai vertinga informacija analizuojant lankytojų srautus bei nukreipiant juos į tą tašką, kuris šiuo metu aktualus jūsų verslui.

Nemokamos turinio valdymo sistemos

Kuriant interneto svetainę – nesvarbu, ar tai el. parduotuvė, firmos ar organizacijos „namai“, didžiulis portalas ar paprastas asmeninis tinklapis su dienoraščiu – būtina tinkamai organizuoti informacijos sklelbimą ir atnaujinimą. Tikriausiai žinote, jog prižiūrėti, atnaujinti, redaguoti didesnės svetainės informaciją, o ypač rankiniu būdu redaguojant HTML kodą, rašant naujus scenarijus ir kuriant užklausas duomenų bazei, gali būti labai varginanti užduotis. Tačiau šį procesą galima supaprastinti įdiegiant turinio valdymo sistemą. O svarbiausia – nereikės investuoti nė vieno cento!

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 1398 žodžiai iš 2788 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 1,45 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.