Ab audėjas marketingo planas
5 (100%) 1 vote

Ab audėjas marketingo planas

Turinys

1. Santrauka 2

2. Situacijos analizė 3

2.1. Vidaus veiksmų analizė 3

2.2. Išorės veiksnių analizė 7

3. SWOT analizė 8

4. Marketingo tikslai 8

5. Tikslinės rinkos parinkimas 9

6. Marketingo programa 10

7. Veiksmų planas 15

8. Kontrolė 18

Išvados, rekomendacijos 19

Literatūra 20

1.

1. Santrauka

2004 metų marketingo plane bendrais bruožais nusakyti principai, kaip reikšmingai padidinti bendrovės pajamas lyginant su ankstesniais metais. Pagrindinis įmonės marketingo tikslas – pritraukti kuo daugiau naujų vartotojų ir patenkinti jau esančių klientų poreikius, pateikiant aukščiausios kokybės audinius už prieinamą kainą. Taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuva šiais metais stoja į ES, todėl įmonei labai svarbu tapti pilnaverte konkurente ir ES šalių rinkoje. Atlikus rinkos tyrimą matyti, kad situacija šiuo metu įmonei yra palanki, stiprių konkurentų nėra, be to vartotojai jau yra susipažinę su AB “Audėjas” siūlomomis prekėmis, todėl galima teigti, kad vartotojai išlieka tie patys bei atsiranda ir naujų, kurie jau išbandę kokybišką įmonės produkciją.

Nors šio pobūdžio įmonė yra vienintelė Lietuvoje ir yra susilaukusi pripažinimo ne tik gimtojoje šalyje, bet ir daugelyje kitų Europos šalių, tačiau jos veikla turi būti nuolat kontroliuojama ir reguliuojama norint pasiekti gerų ir aukštos kokybės rezultatų. Maksimalus klientų norų įgyvendinimas pateikiant šiuolaikišką ir kokybišką produkciją už konkurentišką kainą – tai ko siekia pažangi baldinių audinių gamintoja dirbdama su bet kuriuo klientu, bet kurioje pasaulio rinkoje.

Taigi šiais metais planuojama didinti pardavimų kiekį tiek vidaus šalies rinkoje, tiek už jos ribų. Šiems tikslams pasiekti yra numatytas 2 proc. nuo pardavimų apimties rėmimo biudžetas.

2. Situacijos analizė

2.1. Vidaus veiksmų analizė

Bendrovė. 1946 m. įkurta AB “AUDĖJAS” yra viena iš seniausių ir patikimiausių tekstilės pramonės įmonių Baltijos šalyse. Per savo veiklos istoriją įmonėje ne kartą keitėsi įranga, strategija, bet pagrindinė veiklos kryptis visada išliko aukštos kokybės baldinių audinių gamyba. Akcinė bendrovė “Audėjas“ kaip savarankiška akcinio kapitalo įmonė įregistruota 1993 metais, kurios įstatinis kapitalas sudarytas iš akcininkų įnašų ir padalytas į akcijas. Vienintelę Lietuvos baldų audinių bendrovę – Vilniaus „Audėją“ valdo tik Lietuvos akcininkai.

AB“AUDĖJAS” gamina daugiau kaip 50 artikulų audinius, kurių spalvinių variantų yra apie 800. Kiekvienais metais AB “AUDĖJAS” asortimentas pasipildo keliais naujais artikulais ir keliasdešimt naujų dizainų.

Pagrindinės gamybinės veiklos sritys yra baldinių žakardinių audinių, lygaus ir žakardinio pliušo, margintų žakardinių audinių gamyba bei pardavimas, audinių marginimas, apdaila, verpalų dažymas. Vystoma komercinė veikla: 2 metus veikia Baldų prekybos centras, kuriame siūlomas platus Lietuvos ir užsienio gamintojų baldų pasirinkimas, kilimai ir buitinė technika; plečiamas patalpų nuomos tinklas; siūlo pailsėti jaukiame viešbutyje nuostabioje aplinkoje Juodkrantėje (“Eglių slėnis”).

Šiuo metu AB „AUDĖJAS“ eksportuoja daugiau kaip 80% gaminamos produkcijos į 35 pasaulio šalis. Didžiausios eksporto rinkos – Skandinavijos šalys, Lenkija, Airija, Vokietija, Rusija, Čekija, Baltarusija, Ukraina ir kt. Daugelyje šalių įmonės interesus atstovauja bei audinius pristato pardavimų agentūros. Pardavimų ir marketingo skyriaus darbuotojai bendrauja su verslo partneriais anglų, vokiečių, rusų bei lenkų kalbomis.

AB „AUDĖJAS“ savo verslo klientams gali pasiūlyti šias paslaugas: •

• Dažo audinius gabale ir gniūžtėje

• Margina žaliavinius sintetinius audinius

• Dažo medvilninius siūlus tiesioginiais (direct) ir aktyviniais (reactive) dažais

• Dažo sintetinius siūlus dispersiniais, katijono aktyviniais dažais

• Atlieka audiniams neteplumo, nedegumo apdailą

• Klientų pageidavimu koreguoja esamus audinių dizainus ir spalvas

• Kuria dizainus audiniams bei suvenyrams pagal klientų poreikius

Tiekėjai. Labai svarbi įmonės veiklos sritis yra tiekimas. Nuo pasirinktų tiekėjų priklausys kiek kokybiškai bus pateiktos prekės. AB “Audėjas” kokybės kontrolės tarnyba užtikrina nepriekaištingą gaminių kokybę. Įmonėje esančioje laboratorijoje, turinčioje pačią moderniausią įrangą, atliekama dviguba perkamų verpalų bei kitų žaliavų kontrolė. Žaliavinių medžiagų tiekėjai – tai įžymios ir patikimos kompanijos iš Belgijos, Vokietijos, Italijos, Lietuvos, Rusijos, JAV ir kt., garantuojančios aukščiausią savo produktų kokybę bei pateikiančios sertifikatus, patvirtinančius produkcijos ekologiškumą, nekenksmingumą žmogui bei aplinkai.

Vartotojai. Pagrindiniai AB “AUDĖJAS” gaminamos produkcijos klientai yra:

o baldų gamintojai,

o audinių ir trikotažo gamintojai,

o įmonės, užsiimančios audinių prekyba.

O galutiniai vartotojai – viešbučių, restoranų, automobilių savininkai, audinių vartotojai, taip pat kinoteatrai, teatrai ir, žinoma, namų ūkiai. Orientuojamasi į klientus, gaunančius skirtingas pajamas. Prekiaujama ir brangesniais, ir pigesniais audiniais.

Lietuvos rinkoje įmonė gauna užsakymų iš tokių įmonių kaip
AB “Ąžuolas”, AB “Kauno baldai”, UAB “Klevas”, UAB “Mažeikių lyra”, UAB “Nemuno baldai”, AB “Klaipėdos baldai”, Vilniaus baldų kombinatas, AB “Trinyčiai”, AB “Skinija”, AB “Utenos trikotažas”.

Daugiau kaip pusė Lietuvoje realizuojamos produkcijos sudaro mažmenininkai, kita dalis atitenka didmenininkams.

Kiekvienais metais užmezgami vis daugiau santykių su naujomis eksporto šalimis ir naujais klientais. Apie 75 proc. pagamintos produkcijos tenka užsienio šalims, su kurių įmonėmis sudaromos ilgalaikės sutartys.

Tarpininkai. Prekės iš gamintojo pas vartotojus gali patekti tiesiogiai ar per daugybę tarpininkų. Iš šios įmonės prekės patenka pas galutinius vartotojus tokiais keliais:

Lietuvos Užsienio šalių

Vartotojai

Paskirstymo kanalo pasirinkimui įtakos turi daug veiksnių:

o Su paslaugomis susiję veiksniai: vartojimo dažnumas, kaina, konsultavimo, techninio aptarnavimo būtinumas;

o Su vartotojais susiję veiksniai: vartotojų skaičius, gyventojų teritorinis paskirstymas, perkamoji galia, pirkimo įpročiai;

o Su konkurentais susiję veiksniai: skaičius, dydis, finansinis pajėgumas, įvaizdis, jų konkuruojančios paslaugos, paskirstymo kanalai;

o Su įmone susiję veiksniai: dydis, paslaugų programa, finansinis pajėgumas, rinkos dalis, personalas, įvaizdis;

o Kiti veiksniai: marketingo makroaplinka, paskirstymo infrastruktūra.

Kaip matome, įvertinant rinkas, taikomi įvairūs produkcijos pardavimo būdai. Vidaus rinkoje audiniai dažniausiai parduodami tiesiogiai baldų gamintojams ar kitiems vartotojams (schemoje jie pavadinti AB produkcija prekiaujančios įmonės); Rytų rinkoje tiesioginis pardavimas derinamas su tarpininkavimu (per agentus ar per katalogus), o Vakarų rinkoje naudojamasi agentų paslaugomis. Įmonė pastoviai dirba su užsienio konsultantais ir ekspertais tobulinant produkcijos kokybę, kas padeda įgyvendinti naujus ir efektyvesnius gamybos ir pardavimų metodus.

Gamybinė veikla vykdoma pagal užsakymus: 85,4% audinių parduodama pagal sutartis, kita dalis – savo firminėse parduotuvėse. Šiuo metu dirba 3 mažmeniniai taškai – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Naudojantis partnerių sukurtais prekybiniais tinklais AB “AUDĖJAS” pagamintų audinių galima rasti ir daugelyje mažesnių Lietuvos miestelių.

Konkurentai. AB “AUDĖJAS” Lietuvoje tėra vienintelė įmonė, gaminanti baldinius audinius. Konkurenciją sudaro į Lietuvą importuojami Belgijos, JAV, Rusijos, Vokietijos audiniai, kuriais prekiauja UAB “Audimpeksas” (Vilnius), UAB “Audimpeksas” (Kaunas), UAB “Dinasas” (Kaunas), tačiau jie yra brangesni. Kai kuriuos konkurentus paminėsiu plačiau.

UAB “Dinasas”, įkurta 1993 m. gruodžio 02 d. Kauno miesto rejestro įsakymu Nr. 520, prekiaujanti baldiniais audiniais, dirbtine oda ir įvairiausiais priedais minkštų baldų gamybai, dirba jau dešimt metų.

1997 m. liepos 09 d. įkurti UAB “Dinasas“ filialai Šiauliuose ir Kišiniove (Moldovoje).

UAB „Dinasas“ pagrindinė veikla – baldinių audinių prekyba. Šiuo metu mes importuojame gaminius iš Belgijos, Ispanijos, Italijos, JAV, Lenkijos ir kt. Viso apie 20 stambių tiekėjų. Prekių asortimente yra apie 1500 pavadinimų.

Nors produkto kaina ne visada turi lemiamą vaidmenį: viską apsprendžia produkto kokybė bei patikimumas laiko atžvilgiu, tačiau pagrindinis kriterijus, pagal kurį pirkėjas pasirenka produkciją, yra kaina, todėl konkurencinėje kovoje jai skiriamas didžiausias dėmesys.

Prieš konkurentus mano nagrinėjama įmonė turi tokius pranašumus:

 Pirkėjų pripažinimas ir pasitikėjimas įmone ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje kitų Europos šalių.

 Ilgalaikės pažangios patirties taikymas ( 54 metai ).

 Pripažįstamas pirmavimas tarp tekstilės pramonės įmonių Baltijos šalyse.

 Geros reklaminės kompanijos ( nuolatinis dalyvavimas parodose, naujo katalogo sukūrimas Internete, reklama per televiziją, radiją, spaudą ).

 Įrenginių atitikimas šiuolaikiškiems technologiniams reikalavimams.

 Platus audinių asortimentas ir naujas audinių struktūras ir dizainus kuria tiek kompanijos dailininkai, tiek pasitelkus užsienio dizainerius, o taip pat ir pagal kliento pateiktą audinio pavyzdį (ko negali padaryti klientas pirkdamas audinį importuotą iš kitų šalių).

 Papildomų paslaugų teikimas Audėjo Baldų prekybos centre ( platus baldų pasirinkimas su gobelenu iš visos Audėjo gaminamų audinių gamos ir butinės technika ).

 Be to, stabili įmonės finansinė padėtis leidžia įsigyti žaliavų už mažesnę kainą sumokant už ją iš anksto ir jos naudojami šiuolaikiški įrenginiai didina darbo našumą (taip sutaupomi el. energijos ištekliai), visa tai leidžia sumažinti produkcijos savikainą ir tuo pačiu gaminių kainą, išlaikant aukštą produkcijos kokybę ir pateikiant platų audinių asortimentą.

Tačiau viso to negana, siekiant patenkinti klientų poreikius, yra nuolat sekamos mados naujovės ir pateikiami patys madingiausi audiniai.

2.2. Išorės veiksnių analizė

Makro- aplinką sudaro ekonomikos ir visuomenės vystymosi bendros kryptys ir jų įtaka kompanijos veiklai. Šio vystymosi kontroliuoti kompanija negali, nes visa tai vyksta išorėje. Tačiau suvokti privalo, nes išsami makro- aplinkos pasikeitimų analizė
įgalina:

a) numatyti geresnę marketingo strategiją, pelningus produktus;

b) išsiaiškinti tendencijas, kurios kompanijai gali būti žalingos ir imtis išankstinių veiksmų žalai sumažinti

Mikroaplinkai įtaką daro makroaplinka. Dažniausiai skiriami ir nagrinėjami tokie mikroaplinkos komponentai:

1) gamtos aplinka;

2) politinė – teisinė aplinka;

3) ekonominė aplinka;

4) konkurencinė aplinka;

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1485 žodžiai iš 4945 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.