Aplinkos pazinimas geros pradzios projekte
5 (100%) 1 vote

Aplinkos pazinimas geros pradzios projekte

TEMA: APLINKOS PAŽINIMAS „GEROS PRADŽIOS“ PROJEKTE

TURINYS

Įvadas

-psl.-2-3-

1. Aplinkos pažinimo integracijos galimybę į grupės veiklą.

– psl.-4-5-

2. “Geros pradžios“ projektas ir veikla.

-psl.-6-7-8-

3. Pedagogo vaidmuo ugdymo procese.

-psl.-9-10-

Išvados

-psl.-11-

Literatūra

Įvadas

„ Gera pradžia“ tai – unikali programa ikimokyklinio amžiaus vaikams ir jų šeimai. Projekto programa grindžiamos demokratijos principais.

Pagrindinės ugdymo vertybės šioje programoje yra: abipusė pagarba, atvirumas, darbštumas, atidumas, tarpusavio atsakomybė tarp vaikų ir suaugusiųjų.

Programoje darniai siejasi tyrimais pagrįstas ikimokyklinis ugdymas ir tvirtas pasiryžimas dirbti su šeimomis ir bendruomene.

Vaikai – iš prigimties tyrinėtojai, aktyviai ieškantys informacijos apie juos supančią aplinką. Stebėdami ir eksperimentuodami, jie bando suprasti pasaulį. Natūralus vaikų smalsumas skatina mokytis.

Savo knygoje “Nuostabos jausmas” Rachel Carson tiksliai perteikė vaikų sąveikos su pasauliu esmę:

“Vaikų pasaulis yra gražus, gaivus ir kupinas nuostabos ir susižavėjimo. Tai mūsų nelaimė, kad, dar neįžengus į suaugusiųjų pasaulį, daugeliui susilpnėja ar net išnyksta gebėjimas viską regėti tyromis akimis, išnyksta potraukis viskam, kas stulbina ir gniaužia kvapą. Jei aš pažinčiau gerąją fėją, kuri, kaip tikime, stovi šalia visų krikštijamų vaikučių, paprašyčiau, kad ji apdovanotų kiekvieną pasaulio vaiką neišdildoma nuostaba, kurios neįveiktų nuobodis ir vėlesnių metų nusivylimai, bevaisis rūpinimasis netikrais daiktais, atitolinančiais mus nuo stiprybės šaltinio” (p. 42-43).

Ugdymo orientuoto į vaiką esmė:

Didaktinė medžiaga ir jos panaudojimas iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti sunkiai suvokiamas dalykas. Kaip vaikai įsisavino aprašytą vaiko suvokimą tikslinančią didaktinę medžiagą priklausys nuo suaugusiojo požiūrio į tą veiklą, nuo pedagogo gebėjimo matyti kiekvieną vaiką atskirai ir visą grupę kartu. Rezultatai priklausys ir nuo vaiko psichinės brandos, amžiaus, kalbos išsivystymo lygio.

Į vaiką orientuotoje grupėje remiasi dviems principais:

* Vaikai kaupia žinias per patirtį, kuri įgyjama sąveikaujant su aplinkiniu pasauliu.

*Auklėtojos skatina vaikų augimą ir vystymąsi, atsižvelgdamos į jų pomėgius, gerai ir prasčiau išsivysčiusius gebėjimus.

Ikimokyklinukų auklėtoja padeda veikti ir supažindina su sąvokomis, su kuriomis vaikai susiduria kasdien. Tokio amžiaus vaikai sąvokų nesimoko ir neišmoksta iš vadovėlių ir užduočių, užrašytų popieriuje. Jie įgyja tvirtų naudingų žinių tiesiog veikdami juos supančiame pasaulyje. Šios žinios tvirtinamos praktiškai veikiant konkrečioje tikrovėje.

Pedagogas sudominęs ikimokyklinuką veikla, pažadins jo smalsumą ir paspartins vaiko pažintinę raidą.

I.Aplinkos pažinimo integracijos galimybės į grupės veiklą

Kasdienis darželio grupės gyvenimas teikia nemažai progų mokytis. Pavyzdžiui: atėjęs į darželį, kabindamas paltuką ant pakabos ar į spintelę, vaikas susiduria su daiktų dėliojimu „vienas su vienu“: vienas kabliukas arba viena spintelė vaikui.

Vaikų lankomumas teikia puikių galimybių pasimokyti skaičiuoti: „Kiek vaikų yra šiandien? Keli neatėjo? Kiek iš viso vaikučių yra mūsų grupėje? Čia mūsų yra dešimt, o iš viso turi būti keturiolika, kelių vaikų trūksta?“ Naudojant vaikų nuotraukas – esančių ir nesančių – skaičiavimas tampa konkretus.

Mokslo tyrimai visai neprieštarauja ikimokyklinio ugdymo programos „Gera pradžia“ logikai ir puikiai tinka jos veiklos centrams, turintiems daug įvairios medžiagos vaikų tyrinėjimams. Mokslinius įgūdžius skatinanti veikla turi atsispindėti visoje programoje. Mokymosi individualizmui labai padeda pažinimo kampeliai įrengti grupėje.

Ikimokyklinėje programoje „Gera pradžia“ priemonės ir medžiagos išmoningai sudėliotos veiklos centruose ir tai skatina vaikus žaisti ir dirbti. Tyrinėjimai gali būti integruoti į bet kurio centro veiklą. Pavyzdžiui:

Vaidmeniniai žaidimai teikia vaikams galimybę išbandyti įvairias situacijas, stebėti suaugusiųjų elgesį ir mėgdžioti juos žaidžiant, patikrinti savo sumanymus ir apsvarstyti tai. Ypač rekomenduojama žaisti: „Kas būtų, jeigu pelytė pabėgtų iš narvelio?“ arba „Kas atsitiktų, jei dingtų elektra? Ar „Kas būtų, jei prisnigtų iki kelių?“.

Lauko žaidimuose atsiveria neribotos galimybės. Medžių šešėlių piešimas, lapų spalvų lyginimas, pėdų purve ieškojimas, paukščių balsų klausymas ir skruzdžių bei kitų vabzdžių stebėjimas, sodo priežiūra ir pan.

Statybiniai žaidimai teikia puikių galimybių palyginti, kiek mažų kaladėlių reikia atsverti keturioms didelėms, sudėti
kaladėles didėjančia tvarka nuo mažiausios iki didžiausio arba pastatyti vaiko aukštumo pastatą. Veikla su kaladėlėmis padeda tyrinėti reiškinius, procesus ir sąvokas:

o dydžio, formos, svorio, aukščio, tūrio, erdvės, krypties, modelio, atitikimo;

o pusiausvyros ir stabilumo;

o matavimo ir skaičiavimo;

o panašumo ir skirtingumo (2 suglaustos kaladėlės = 1 dviguba kaladėlė);

o stabilumo, traukos, jėgų sąveikos, medžiagos savybių.

Žaisdami, vaikai kuria savo bendruomenės modelį ir daugiau sužino apie savo aplinką. Gali būti tyrinėjama žmonių tarpusavio priklausomybė, patys žmonės, jų darbai.

Aplinkos pažinimas yra vienas iš pagrindinių šalia kalbos, meno žaidimų, darbo, judėjimo, vienas pagrindinių pasaulio pažinimo būdų, tačiau jis suvokiamas plačiau ne vien gyvūnų, augalų, gamtos reiškinių pažinimas. Aplinkos pažinimo programos turinys turėtų aprėpti ir žmogaus gyvenimo aspektus (socialinį, kultūrinį).

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 884 žodžiai iš 2916 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.