Dorovinis ugdymas lopšelyje darželyje programa
5 (100%) 1 vote

Dorovinis ugdymas lopšelyje darželyje programa

Dorovinis ugdymas lopšelyje – darželyje

“gyvenimas pats savaime nėra nei gėris, nei blogis, otik jų buveinė, koks

jis bus, priklausys nuo mūsų pačių.”

M. Montenis

Pagrindinė nuostata ir uždaviniai

Ikimokykliniame amžiuje vaikų dorinis mąstymas yra ikimokyklinio

lygmens (L. Kohlbergo teorija): paklūstama autoritetui siekiant išvengti

bausmės arba siekiama būti geram kitiems, tikintis iš jų to patie. Šio

amžiaus vaikai tiki vertybių absoliutumu ir universalumu, blogiu laiko tai,

už ką baudžiama, o pareiga – paklusnumą autoriteto nurodymams, kaltės dydį

nustato pagal elgesio pasekmes, neatsižvelgiant į intencijas (J.Piaget

teorija). Dėl šių dorinio mąstymo ypatybių, vaikai negali suvokti kai kurių

vertybių santykinumo, individualumo, o jų dorinių principų formavimuisi

ypač didelę įtaką turi auklėtojų elgesys, jų elgesio vertinimai ir tie

tarpusavio santykiai grupės bendruomenėje, kuriuos skatina auklėtoja būti

grindžiami aiškiais ir pastoviais doriniais principais. Veiksmingiausias

ugdymas yra tas, kuris siejamas su elgesio praktika : kasdieninių istorijų

aptarimas, elgesio būdų mokymas.

Ikimokyklinukai nesugeba numatyti savo poelgių įtakos kitiems žmonėms,

todėl svarbu skatinti jų empatiją, nuojautą, dorinę jautrą. Visą tai

lavinti per žaidimą. Žaidimo metu lavinamas gebėjimas atpažinti, ką liudija

apie kito žmogaus dvasinę būseną jo laikysena, žvilgsnis, kalba.

Vaikas siekia būti pripažintas ir gerbiamas toks, koks jis yra, o jo

savigarba lemia savijautą grupės bendruomenėje, gebėjimą sutarti,

bendrauti, bendradarbiauti. Todėl dorinio ugdymo uždaviniai nuolat sietini

su saviraiška. Apie savo patirtį, problemas, svajones vaikai gali kalbėti

žodžiais, piešiniais ir įvairiais dirbiniais, judesiais. Vaikai turi

jausti, kad jų nuomonė ir patirtis yra nepakartojama, įdomi kitiems,

svarbi, vertinama.

Ypatingas dėmesys skiriamas kalbai – ikimokyklinukai labai tiki žodžio

jėga. Ugdant mandagumo taisyklių reikėtų aiškiai formuluoti, tiksliai

parinkti žodžius, žodžiais spręsti konfliktus,.

Kasdieninių situacijų aptarimas nuolat sietinas su literatūros

skaitymu, inscenizavimu, aptarimu. Labai reikėtų atkreipti dėmesį į

liaudies pasakas: jose aiškiai skiriamas gėris ir blogis. Taip pat reikėtų

skatinti kurti įvairiausias istorijas – jose vaikai aiškinasi pasaulio

sąrangą , sprendžia savo pačių ir žmonių tarpusavio santykių problemas,

svajoja.

Ankstyvajame amžiuje vaikas mokosi kultūringai elgtis, formuojami

pirmieji savitvarkos įgūdžiai, atsiranda prieraišumas prie jo

besirūpinančių žmonių.

Dorovinio auklėjimo uždaviniai:

1. Dorovinių jausmų ugdymas.

2. Elementarių dorovės normų aiškinimas ir reikalavimas jų laikytis.

3. Elgesio kultūros ugdymas.

4. Mokymas doroviškai vertinti savo ir kitų elgesį.

5. Pagrindinių dorovinių asmenybės savybių pamatų formavimas įtvirtinant

dorą gyvenimo būdą.

Turinys

Dorovinių jausmų ugdymas

Doroviniai jausmai – tai emocinis žmogaus požiūris į savo ir kitų

elgesį, jo išgyvenimai bendraujant su žmonėmis ir gamta. Žmogaus ir gamtos

vienybė – dorovinių jausmų ugdymo pagrindas, labiausiai atitinkantis vaiko

amžių ir jo pasaulėjautą.

1. Meilė savo artimui; meilė ir prieraišumas namams, šeimai, kiemui,

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 481 žodžiai iš 949 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.