Formali ir neformali komunikacija verslo organizacijoje
5 (100%) 1 vote

Formali ir neformali komunikacija verslo organizacijoje

FORMALI IR NEFORMALI KOMUNIKACIJA VERSLO ORGANIZACIJOJE

Kiekvienos organizacijos egzistavimui bei efektyviam darbui reikalinga yra tiksli, kokybiška informacija bei nenutrūkstamas keitimasis ja, tai yra komunikavimas. Galima teigti, kad be komunikacijos šiuolaikinė organizacija tiesiog negalėtų egzistuoti.

Komunikacija organizacijoje yra apibūdinama taip: tai keitimasis informacija, žiniomis ir

patyrimu organizacijos viduje.

Komunikacija organizacijoje gali būti verbalinė, neverbalinė, vienpusė, abipusė, vertikali, horizontali , formali arba neformali.

Neformali komunikacija – yra oficialiai nesankcionuota komunikacija organizacijos viduje. Viena iš jos rūšių yra gandų tinklai.

Formali komunikacija – yra patvirtinta ir dažniausiai kontroliuojama organizacijos vadovų.

Formali komunikacija

Kaip formalios komunikacijos pavyzdį galima būtų pateikti informacinius biuletenius, reguliarias ataskaitas, tarnybinius pasitarimus ir pokalbius. Visa šita informacija yra perduodama formaliais komunikacijos kanalais.

Formali komunikacija turi savo privalumų ir trūkumų.

Trūkumai – informacija negali laisvai tekėti tarp įvairių organizacijos lygių, o taip pat kartais aukštesnio lygio vadovų nepasiekia ta informacija, kurią jie turėtų žinoti. Tačiau tai gali būti laikoma ir privalumu, nes aukštesnio lygio vadovai nepaskęsta informacijos pertekliuje.

Aptariant formalią komunikaciją negalima aplenkti informacijos perdavimo klausimo. Didelėse organizacijose administracinės instrukcijos paprastai nurodo, kas ir kam turi oficialiai rašyti dokumentus, kas ir kam, kokiais atvejais turi atsiskaityti, kas perduoda informaciją t.t. Šiuo tikslu dažnai naudojamos standartinės formos. Standartinės formos yra apibūdinamos taip: tai vienas iš svarbiausių perduodamų žinių formalizacijos būdų, o taip jos gali būti vertinamos kaip pasikeitimo informacija aukščiausios formalizacijos lygis, kadangi ji beveik nieko nepalieka iniciatoriaus nuožiūrai. Į šias formas dažniausiai ir yra surašoma informacija.

Standartinės formos turi daug pranašumų:

· dažnai rašant pasikartojantį tekstą , ši forma padeda taupyti laiką

· blankai naudingi yra ir informacijos gavėjui, nes jis gali patikslinti ir palyginti turimą informaciją

· informaciją, kuri yra būtina priimant sprendimą, galima atsirinkti panaudojant tas formas bei aukštos kvalifikacijos specialistus

Tačiau toks informacijos perdavimo būdas turi ir savo trūkumų:

· bet kurios standartinės formos savaime reiškia nelankstumą. Taip yra todėl, kad formoje tiksliai nurodyta, kokią informaciją ir kokiu būdu reikia perduoti

· negalima gauti papildomos informacijos

Taigi tokia forma palengvina ir pagreitina informacijos surinkimą, palyginimą, analizę, todėl ją naudojant galima pateikti pasiūlymus įvairiais klausimais: valdymo, tarpusavio santykių gerinimo, organizacijos veiklos efektyvumo t.t.

Kalbant apie formalią komunikaciją galima taip pat paminėti formalius mažų grupių tinklus.

Galima išskirti tris tinklus: grandinė, ratas ir daugiakanalis.

Grandinė Ratas Daugiakanalis

Grandinė – griežtai atkartoja valdymo grandinę, ją galima rasti trijų lygių organizacijose, naudojama, kai svarbiausia yra tikslumas.

Ratas – jame yra centrinė figūra, kuri yra visos grupės komunikavimo perdavimo kanalas, tai leidžia atsirasti lyderiui.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 446 žodžiai iš 891 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.