Fotografijos istorija nadaro fotografija
5 (100%) 1 vote

Fotografijos istorija nadaro fotografija

Gasparas – Feliksas Tunašonas – žinomas istorijoje Nadaro vardu. Dar gyvendamas Paryžiuje tampa legenda, visapusiškai „sužibėjęs“ savo talentu ir gabumais. Jis pažystamas, kaip X/Xa. įžymus fotografas, rašytojas, žurnalistas, dailininkas – karikatūristas, keliautojas oro balionu, karinės aviacijos žvalgybos įkūrėjas, Paryžiaus katakombų tyrinėtojas ir kt.

Jo gyvenimas ir veikla užpildyti pastovaus ieškojimo. Jį supanti aplinka, žmonės – tapo nuolatinio kruopštaus darbo ir kūrybos įkvėpėjai. Portretinė fotografija – bene svarbiausias darbas pavirtęs į pomėgį, profesiją, tikslą. Tai jo dėka dabar į mus žvelgia garsių istorijos “ magikanų “ veidai: Aleksandro( sūnaus ir tėvo ) Diuma, Žiulio Verno, Dž. Rossini ir daugelio kitų. Tai ne tik atvaizdai seniai išėjusių žmonių, tai ir psichologiniai tipažai pavirtę fotografijomis ir įamžnti kaip asmenybės.

X/Xa. fotografija 10 metų eigoje buvo įvairių ginčų tema: ar taimenas ? Tuomet, kam reikalinga tapyba ?

Kopucinų bulvare 35, Paryžiuje atidaromas naujas

“ Žmogiškoji komedija „. Tarp jų bųta ir egzotiškų personažų. Pavyzdžiui Siamo pasiuntinys sutinka fotografuotis pasukęs trimis ketvirčiais galvą, tik po pasižadėjimo, kad fotografija turės reikiamą užrašą, kad ištikrųjų pasiuntinys turi ne vieną, o dvi akis. Būtent galerija įžymių žmonių ir atneša Nadar’ ui šlovę. Jam pavyksa įveikti tuometinės visuomenės negatyvų požiūrį į fotografiją, jis mato jos perspektyvą nuosekliai seka išrinktuoju keliu. Nadara’s propoguoja naują požiųrį į žmogų. Tai ne tik modelis su pavadinimu, ar be jo, tai visas pasaulis įsikūnijąs viename asmenija. Jis nustebina savo amžininkus ( dar gerokai ankščiau, nei atsiranda kinomotografas ) pateikęs satambiu planu Šarlio Guno akis. Fotografija taip ir buvo pavadinta

“ Šarlio Guno “ akys. Ta aplikyę sukėlė tokį emcijų srautą, panašiai kaip kad būtų nufotografuota jo nukirsta galva. Toliau jis publikos nuostabai fotografuoja iš nugaros moters ( Mari Loran ) portretą duodamas suprasti, kad kertinis akmuo fotografijoje – žmogus, fotografuojantis modelį. Toks jo polėkis įkvepia visiškai naujos psichologijos atsiradimą – kinomotografo, kuriame pagrinde yra operatoriaus nuomonė.

Autoritetinga Nadar’o asmenybė nepaiso notaikų menininkų kuluaruose. Jis veržliai skinasi laurus fotografuodamas ne tik menininkus, bet į jo akiratį patenka ir mokslo veikėjai: Lui Pasteras, Ilja Mečnikov, Žan Anri Farb. Taip pat garsūs poitikai, pradedant nuo Napaleono 3 – jo, Aleksandro 3 – jo iki anarchistų – revoliucionierių: Michailo Bakunino, Pietra Krapotkino ir Pjero Žozefa Prudano portretų.

Labai retai menininkas fotografuoja aktores, laikydamas jas neturinčiomis giluminės natūros. Tačiau būtent jam priklauso jaunos Saros Bernar geriausi portretai. Dėl tos pačios priežaties nebuvo fotografuojami ir karininkai.

Neeilinė Nadar’o asmenybė pritraukdavo daug garsių žmonių, ypač artimi santykiai būdavo su dailininkais, rašytojais ir muzikantais – tuo metu sudariusiais Paryžiaus bogemą. Jos rolė to meto Paryžiuje buvo didžiulė: ji nustatinėjo meninį skonį, dažnai visiškai skirtingai nuo oficialiai priimtų normų, ji kūrė stilių ir kryptį meninianme pasaulyje. Bogemos taisyklės buvo negailestingos naujokams. Tačiau niekas taip nebuvo vertinama taip, kaip asmeninis talentas. Būtent jo dėka atsiverdavo kelias į sėkmę, šlovę ir turtą.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 520 žodžiai iš 1013 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.