Impresionizmas dailėje
5 (100%) 1 vote

Impresionizmas dailėje

Turinys

1.

Impresionizmas………………………………………………….

…………………………………. 3

2. Tapymas

lauke…………………………………………………………

…………………………… 5

3. Batinjolio

grupė…………………………………………………………

…………………………. 6

4. Revoliucija spalvų

pasaulyje……………………………………………………..

……………. 7

5. Impresionizmo

krizė…………………………………………………………

…………………… 8

6. Pasaulinis

imresionizmas………………………………………………….

……………………. 9

7. Japonijos

įtaka…………………………………………………………

………………………….. 10

8. Klodas

Mone………………………………………………………….

…………………………… 11

9. Pjeras Ogiustas

Renuaras………………………………………………………

……………… 12

10. Edgaras

Dega………………………………………………………….

………………………….. 13

11.

Literatūra……………………………………………………..

…………………………………….. 14

Impresionizmas

XIX amžius – komplikuotas ir permainingas žmonijos gyvenimo tarpsnis.

Bręstanti Prancūzijos revoliucija ir jos eiga, Napoleono valdymas karai, –

visas šis fonas dailėje formavo monumentalumo ir didybės siekį. Atsigrežta

į antiką, stegtasi atgaivinti tokias meno formas, kurios primintų Romos

imperijos galybę ir kartu šlovintų ir kartu šlovintų Napoleono karinius

žygdarbius. Prancūzijoje revoliucijos laikotarpiu antikiniai siužetai buvo

siejami su aktuoaliniais įvykiais, pabrėžiama kova dėl laisvės idealų.

   Visą šį laikotarpį veikė socialinės Švietimo epochos idėjos

susiformavusios Prancūzijoje ir vėliau paplitusios po visą Europą.

Šviečiamoji filosofija analizavo valstybės sandarą ir jos socialines

funkcijas, aptarė ekonominę padėtį ir įvairias žmogaus veiklos sritis.

Švietėjų ideologija nebuvo vienalytė, – reiškėsi materialitinės ir

idealistinės tendencijos. Prancūzų švietėjai didesnį dėmesį skyrė žmogaus

socialiniams santykiams, aktyviai dalyvavo visuomeniniame gyvenime.

Vokiečių filosofai linko abstrakčiau gvildenti žmogaus vidinį pasaulį,

žmonijos auklėjimo ir jos sąmoningumo ugdymo sritį, daug pastangų skyrė

bendrosios kultųros formavimuisi. Imanuelis Kantas meną iškėlė kaip

aukščiausią dvasinės ir praktinės veiklos sritį, galinčią harmonizuoti

asmenybės ir visuomenės plėtotę. Vokiečių švietimo veikiama, išsisklaidė

romantizmo dvasia.

       XIX amžiuje sparčiai tempais vystėsi gamtos mokslai ir technika.

Pritaikius elektros energiją, suklestėjo daugelis pramonės šakų. Technikos

plėtotė, pramonės augimas skatino miestų plėtrą, fabrikų, geležinkelio

stočių, tiltų statybas. Greitėjantis gyvenimo tempas turėjo įtakos

komunikacinių susisiekimo priemonių – telefono, telegrafo, garinės

laivybos, geležinkelių – raidai. Išstumdama rankų darbą, vis labiau

įsigalėjo mašininė pramonė, kuri spartino kapitalizmą, o kartu ir

antagonistinių klasių atsiradimą bei naujos dialektinio materializmo

teorijos pradžią. Materialistinė ideologija itin aiškiai atsispindi

realistinėje dailėje.

   Prieštaringa ir permaininga buvo ir šio laikotarpio dailė. Baigėsi ta

nuosekli tvarka, kai vienas meno stilius keitė kitą. Dabar kur kas greičiau

formavosi naujos kryptys, vienu metu galėjo egzistuoti kelios meno srovės.

Svarbiausi XIX amžiaus dailės atradimai susiję su prancūzija, – tai

Prancūzijos meno dominavimo amžius. Daugelyje Europos šalių buvo įkurtos

dailės akademijos. Ypatingą svarbą įgijo prie Prancūzijos dailės akademijos

įsteigtas Paryžiaus salonas, kuriame vykdavo svarbiausios parodos, buvo

perkami kūriniai muziejams, kunkuliavo meninis gyvenimas. Vis didesnę

reikšmę įgavo meno kritika.

 

 

IMPRESIONIZMAS – tai  XIX amžiaus pabaigos dailės, muzikos ir literatūros

kryptis, susigrūmusi su konservatyviomis akademinėmis dailės tendencijomis.

IMPRESIONIZMAS kilo iš
realistinio meno. Dabar impresionizmas priskiriamas 

prie  populiariausių  Vakarų meno srovių, šio termino kilmė susijusi  su 

noru  įžeisti  –  apibūdinti  kūrinių,  kurie  atrodė   neįtikėtinai

eskiziški   ir   nebaigti,   parodą.   Šiuos  kūrinius  sukūrusius  

dailininkus vienijo  tai,  kad  jie  atmetė  pasenusį,   „nuobodų“   meną, 

kurį  skatino oficialusis  Salonas,  bet  jų meniniai siekiai skyrėsi.

Impresionistai turėjo du  pagrindinius  tikslus:  vaizduoti  modernų

gyvenimą ir tapyti atvirame ore.  Bet  net  tokie grupės pavadinimai nėra

tikslūs. Pavyzdžiui, Alfredą Sislėjų   domino   beveik   vien   tik  

peizažai,   o  Edgaras  Dega  karštai priešinosi  tapymui  lauke. 

Nepaisant  skirtumų,   Klodas  Monė,   Berta Morizo,  Ogiustas  Renuaras,

Kamilis Pisaro, Alfredas Sislėjus, Giustavas Kalbotas,   Edgaras  Dega 

ir   Merė  Kasa  suformavo  naują   aplinkinio pasaulio  vaizdavimo  būdą  

ir   kartu su  kitais dailininkais  savo kūrybą eksponavo   impresionistų  

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 685 žodžiai iš 2246 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.