Integruoto marketingo komunikacijos
5 (100%) 1 vote

Integruoto marketingo komunikacijos

1. Išanalizuoti IMK komplekso kiekvieno elemento priemones (pagal pateiktąjį apibendrinantį pirmoje užduotyje IMK komplekso modelį). Pagrįskite bent dviejų autorių požiūriais. Pateikite schematiškai.

Pagal pirmos užduoties IMK komplekso modelį, išskiriami tokie elementai, kad būtų lengviau orientuotis pateiksiu lentelę.

1 lent. IMK komplekso elementų priemonės

Priemonės Paskirtis ir rūšys Naudingumas Pranašumai Trūkumai

1 2 3 4 5

1. Tiesioginė rinkodara Naudojant bet kokią priemonę tiesiogiai pasiekti klientą ir paskatinti jį iškarto pirkti paslaugą ar kitaip reaguoti. Naudojant paštą ar telefoninį ryšį pasiekti rinkos taikinį. Suteikia kūrybiškumo laisvę. Remia tiesioginius pardavimus. Galima labai individualizuoti informaciją. Suteikia galimybę perduoti detalią informaciją. Orientuotos į tam tikrą rinkos segmentą. Gali padėti ar net pakeisti tiesioginį pardavimą kuriant įvaizdį Brangu, jeigu norima pasirinkti didelę auditoriją. Negali būti dažnai naudojamas, todėl sunku sukurti įvaizdį. Gali būti atmetamas vartotojų.

2. Reklama

2.1 Televizijos reklama Reklama per kabelinę televiziją Informacija perduodama greitai, ji lengvai prieinama. Perduodant informaciją naudojamas garsas, vaizdas, judesys. Garantuoja klientų palankumą, kuria įvaizdį. Įkyrumas. Kūrybiškumo galimybė. Greit pasiekia plačią auditoriją. Tiek klientai, tiek darbuotojai reklamą per TV laiko svarbia. Didelės reklamos gamybos, reklamos transliavimo sąnaudos. „triukšminga priemonė“.

2.2 Radijo reklama Reklama įvairiais radijo bangų diapazonais Pritaikoma specifiniam rinkos segmentui Santykinai žema kaina. Gali būti transliuojama. Lengvai prieinama konkrečiam rinkos segmentui. Didelės kūrybiškumo galimybės. Nėra vaizdo. Paprastai pasyvi informacija. Kiekviena radijo stotis pasiekia specifinį segmentą.

2.3 Spausdinta reklama Reklama laikraščiuose, žurnaluose, komercinės publikacijos Galima perduoti daugiau informacijos, naudoti kitus rėmimo būdus. Galima pritaikyti reklamą konkrečiam segmentui. Gerai išspausdinta reklama saugoma ilgesnį laiką. Galima pritaikyti konkrečiam segmentui. Gali pasiekti daug vartotojų.

Gali būti nepastebėta. Pasyvi.

1 2 3 4 5

2.4 Išorinė reklama Reklaminiai stendai. Reklama ant autobusų, kt. Transporto priemonių, visa reklama, kurią klientas mato išėjęs iš namų. Pasiekia didelę auditoriją. Perduodama paprasta informacija. Primena ar paremia. Labai efektyvi. Nedidelės išlaidos 1000 vartotojų. Didelės kūrybiškumo galimybės Perduodama tik trumpa informacija (iki 8 žodžių). Neįkyri. Priklausoma nuo oro, paros laiko. Tinka ilgo vartojimo prekėms.

3. Ryšiai su visuomene Naudojant visuomenės informavimo priemones kurti įvaizdį ar perduoti informaciją Įvaizdžio kūrimas. Naujos paslaugos pristatymas. Mažos išlaidos dideliai auditorijai pasiekti. Menka informacijos perteikimo ir publikavimo kontrolė.

4. Pardavimų skatinimas Trumpo laikotarpio kampanija, garantuojanti ypatingus užsakymus ar pirkimo sąlygas Gera priemonė sezoninio verslo tikslui įgyvendinti Skatina pardavimą trumpu laikotarpiu Negarantuoja didesnio vėlesnių pardavimų masto.

5. Asmeniniai pardavimai Glaudus bendravimas tarp paslaugos tiekėjo ir vartotojo (vienas – vienam). Perduoti didelį kiekį ar komplikuotą informaciją. Išsamios ir gausios informacijos perdavimas klientams; galima perduoti komplikuotą specifinę informaciją. Paslaugos pardavimas mažmeninėje rinkoje. Vienas efektyviausių marketingo metodų; galimybė kūrybiškumui, lankstumui; Brangiausia iš visų. Užima nemažai laiko. Priklausomybė nuo agento kvalifikacijos ribotumo. Agentų daug todėl komplikuota išsirinkti.

Šaltinis: V. Kendurys „Paslaugų marketingas“ 1998, 230 psl.

Daugelio autorių nuomonės yra panašios, todėl nematau tikslo sudarinėt praktiškai identiškas kitų autorių lenteles, kuriose smulkiai aprašoma kiekviena priemonė ir jos elementai. Toliau pateiksiu tik schemą autoriaus ir paminėsiu šių autorių kai kur išsiskiriančią nuomonę.

Tarkim tolimesnėje schemoje (žr. 1 pav.) autorius prideda dvi naujas priemones, tai – Instrukcijos ir Dizainas, kurių kiekvienas turi po šešis naujus elementus. Tuo tarpu toje pačioje schemoje pasigendama Tiesioginio marketingo, kuris buvo išskirtas ankstesnėje lentelėje (žr. 1 lent.).

Taip pat reikėtų apibrėžti Finansavimo ir Patirties priemones, kurios nebuvo išskirtos nei vieno iš autorių, taigi jų elementai:

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 598 žodžiai iš 1171 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.