Jav aukščiausiasis teismas
5 (100%) 1 vote

Jav aukščiausiasis teismas

Aukščiausiasis teismas

Teisminė sistema turi didelę galią, todėl ją reikia nagrinėti atskirai. Šios sistemos nariai gali teisiogiai ir neveikti, taip kaip politikai, kurie siekia būti išrinkti ir perrinkti. Jie nesiima iniciatyvos, bet laukia kol bylos pačios pateks pas juos. Šiuo atveju jie gali daryti įtaką ir paveikti politinį procesą.

Aukščiausias teismas vaidina pagrindinį vaidmenį pritaikant konstituciją prie pasikeitusios dabartinės situacijos. Jis yra nevaržomas precedentų ir gali netiesiogiai įtakoti valdžią, gali ignoruoti ar panaikinti nkstesnius teisminius nutarimus.

Valstijų ir federalinių teismų spektras

JAV šiuo metu veikia dvi teisminės sistemos, kurios apima tiek civilinę, tiek baudžiamąją teisę. Valstijos teismai veikia pagal valstijos nustatytas taisykles ir nagrinėja bylas, susijusias su valstijos įstatymų pažeidimais. Kita sistema-federalinė, kuri pasidarė ypač svarbi, kai valstijos išsiplėtė ir priimamų įstatymų srautas padidėjo, todėl be jo yra dar 51 skirtingos teisminės struktūros.

Valstijų teismų pratika gali ryškiai skirtis dėl Valstijų federalizmo, nes valstijos vykdo savo politiką, labiausiai atitinkančią jos situaciją ir poreikius. Terminologijos bei procedūrų skirtumai yra neišvegiami, todėl aiškinantis jų struktūrą kyla paildomų problemų. Pvz, dviejuose trečdaliuose valstijų teisėjai yra renkami, tuo tarpu likusiose jie yra skiriami.

Valstijos yra atsakingos už civilinės ir baudžiamosios teisės įgyvendinimą JAV, todėl federaliniuose kalėjimuose sėdi aštuosmis kartus mažiau nuteistųjų nei valstijų.did-ioji dalis bylų yra sprendžiamos valstijos minicipaliniuose teismuose ar miestų teismuose. Šios bylos turi teisę į apeliaciją valstijs apeliaciniuose teismuose. Kita dali bylų yra nagrinėjamos valstijos aukščiausiame teisme ir jos yra susijusios su valstijos konstitucijos apeliacija ar pamatinėmis žmogaus teisėmis.

Federaliniai teismai įtvirtina federalinę teisę, o valstijos teismai – valstijos įstatymus, bet ryšiai tarp šių dviejų ryšiai yra sudėtingi. Federalinė konstitucija yra aukščiausias šalies įstatymas ir jei valstijos įstatymai kertasi su Konstitucija, tai viršenybę turi federaliniai įstatymai. Tai įtvirtinta Konstitucijos viršenybės straipsnyje. Dėl to federaliniuose teismuose priimami įstatymai turi didelę įtaką sprendimams, priimamiems valstijų teismuose.

JAV yra trys teismų pakopos. Apačioje yra apygardų teismai, virš jų – apeliaciniai, sistemos viršje yra Aukščiausiasis teismas, viršiausias teismas šalyje.

Teisėjų skyrimas į federalinius teismus

Federaliniai teisėjai yra skiriami prezidento, kuriam pataria Teisingumo departamentas ir generalinio prokuroro atstovas. Ši skyrimo galia yra didelė. Skyrimo teisė suteikia prezidentui galimybę įtakoti nuomonių balansą teismuose. Ruzveltas savo kadencijos metu teismuose padarė krikdemų daugumą, bet viršūnė buvo Jonsono prezidentavimas, kai 70 proc.teisėjų buvo iš jo partijos. Per 1980 rinkimus Reiganas pažadėjo pasirinkti konservatyvius teisėjus, kurie galėtų uždrausti socialinį aktyvizmą, kuris bvo įtvirtintas ankstesnių teisėjų. Reiganas norėjo vykdyti Nixono politiką teisėjų atžvilgiu, bet partinės politikos laikymasis buvo svarbiau. Savo kadencijos metu reiganas paskyrė 344 federalinius teisėjus, 4 į Aukščiausiąjį teismą, 6 į specialiuosius teismus, 76 į apylinkės teismus ir 258 į apygardų. Kaip prezidentas prieš jį, jis padarė šališkus sprendimus,bet du faktoriai turėjo tam įtakos:

1. Jis turėjo galimybė skirti daugiau teisėjų į žemesnės instancijos teismus nei prieš jį buvę prezidentai nuo Ruzvelto laikų ir jis užipildė maždaug pusę šio lygio postų.

2. Jo paskirtieji buvo nepaprastai konservatyvūs, daug labaiu nei ankstesni Respublikonų paskirtieji. Tai buvo apgalvotas prezidento sprendimas pasirinkti žmones su skirtinga įstatymiška filosofija nei tie, kurie seniau sėdėjo ant suolelio

Bušas vykdė tokią pat politiką. Per dvyliką metų atliktų pakeitimų tikslas buvo teisėtomis priemonėmis pakeisti personalo tipą. Dauguma paskirų buvo jauni baltieji vyrai, kurie buvo labai konservatyvūs. Kelios moterys-afroamerikietės ar kitų etninių grupių atstovės taip pat buvo paskirtos, bet šis sprendimas buvo neįprastas respublikonų vadovybei. Taip pat buvo atrinkta daugiau nei paprastai ir romos katalikų-vien todėl, kad Teisngumo departamentas prijautė katalikams dėl jų negatyvaus požiūrio į abortus ir matė progą laimėti rinkimus užsitikrinant katalikų paramą.

Klintono eros metais paskyrimai buvo gana įprastas reiškinys-dėl išėjimo į pensiją piko jam teko proga paskirti beveik ketvirtadalį fedralinių teisėjų ir paįvairinti teisėų sudėtį. Beveik visi jo paskirti asmenys buvo demokratai, bet dauguma iš jų buvo gana nuosaikūs ir mažiau laikėsi ideologijos nei partijos nariai norėtų.

Aukščiausiasis teismas

Teismai turi konseratyvizmo bastiono reputaciją. Dažnai jie priešinasi entuziastingų naujovių antplūdžiui suprasdami įstatymą taip kaip jis parašytas, saugodami precedentus ir saugodami tradiciškai pripažystamas teises. JAV aukščiausiasis teismas kartais veikdavo netgi ypač radikaliu būdu taip nepaisydamas politikų norų ir priversdamas juos paklusti. Būtent aukščiausiasis teismas buvo
tas įrankis, kuris įtvirtino juodaodžių teises pokario metu, nors didelė visuomenės dalis tam nepritarė.

Teismas nepripažino konstitucijos fiksuota ir nekeistina, bet greičiau kaip idealų rinkinį. Ji išlaikė pagrindinius principus, kurie stiprina visą politinę sistemą ir sukuria jos charakterį. Ji rado būdus juos perfrazuodama taip, kad jie atitiktų šiandieninę situaciją. Niekas nesitikėjo, kad konstitucija turės tokią didelę įtaką.

Konstitucijoje labai mažai parašyta apie teismų sistemą ir Teismo statusas yra nusakytas tik bendrais bruožais. Teisminės teisės buvo nustatytos Aukščiausio teismo ir tokie žemesnės instancijos teismai kaip kongresas gali laikas nuo laiko įvesti ir įtvirtinti , bet vis tiek buvo neaišku koks svarbus pagrindinis teismas yra. Buvo nustatytos kelios specifinės galios, bet doumentas nesiekė apriboti jo galių. Ankstyvomis Respublikos gyvavmo dienomis buvo tikimasi, kad jis vaidins mažesnę rolę naujai sudarytoje valdžioje nei kitos dvi valdžios.

Didžioji dabartinės teismo įtakos dali kyla iš serijos ryškių energingų interpretacijų apie teisę ir kostituciją, kurias išsakė ketvirtasis teisingumo ministras Dž. Maršalas, kuris buvo viena iš vadovaujančių figūrų teisėjų poste nuo 1801 iki pat mirties. Jis nustatė Teismo viršenybę ir padėjo darant įtaką Amerikos politikai. Jo nuopelnai yra trigubi:

Šiuo metu Jūs matote 52% šio straipsnio.
Matomi 975 žodžiai iš 1869 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.