Kauno architektūros paminklai xix a ir šiandien
5 (100%) 1 vote

Kauno architektūros paminklai xix a ir šiandien

Kauno architektūriniai paminklai

Šv. Gertrūdos bažnyčia

(Laisvės al. 101)

Bažnyčia yra Senamiesčio rytinėje dalyje, kvartale tarp Laisvės alėjos ir J.Gruodžio gatvės. Jos pagrindinis fasadas atgręžtas į vakarus. Iki XIX a. vidurio ši vieta buvo Kauno priemiestis. XVIII a. pabaigoje – XIX a. pirmoje pusėje į vakarus nuo bažnyčios buvo evangelikų kapinės. XIX a. pabaigoje apstačius namais Laisvės alėją , bažnyčia neteko vizualinio ryšio su Senamiesčiu. Iki XIX a. bažnyčios stogas buvo dengtas gontais, nuo 1804 m. – jau stiegiemis. Bažnyčia nukentėjo per 1812 m. karą. Po to naujai dekoruotas interjeras, išbaltinti fasadai. Nuo XIX a. Trečiojo iki šeštojo dešimtmečio bokštas buvo gyvenamas, išorėje prie jo jungėsi medinis prieangis ir laiptai. 1825 m. bažnyčia atiteko vienuolėms šaritėms ir joms priklausė iki 1874 m. Prieš 1859 m. suremontuotas vidus ir išorė, 1873 m. – bokštas.

Костёл Св. Гертруды

Костёл находится в восточной части Старого города, между Лайсвес аллеей и улицей Й.Груоджио. Её главный фасад повёрнут на запад. До середины XIX в. это место было пригородом Каунаса. В конце XVIII в. – первой половине XIX в. на запад от церкви простиралось кладбище евангеликов. В конце XIX в., когда Лайсвес аллея была застроена новыми зданиями, костёл лишился визуальной связи со Старым городом. До XIX в. кровля костёла была покрыта дощечками, с 1804 г.– уже черепицей. Костёл пострадал во время войны 1812 г. После этого было обновлено внутреннее убранство, выбелены фасады. От третьего до шестого десятилетия XIX в. Башня была жилой. Снаружи к ней было пристроено деревянное крыльцо и лестница. В 1825 г. костёл достался шаритским монахиням, и им принадлежал до 1874 г. До 1859 г. были отремонтированы внутреннее убранство и наружная сторона, в 1873 г. – башня.

The church of St.Gertruda

The church is situated in the East part of the Old city, between Laisves avenue and J.Gruodzhio street. Its main facade revolves on the West. Up to the middle of the XIX century this place was a suburb of Kaunas. At the end of the XVIII century – first half of the XIX century the evangelists’ cemetery reached the West from church. At the end of the XIX century when the Laisves avenue has been built up by new buildings, the church has lost visual communication with the Old city. Till the XIX century the roof of a church has been covered with plates, about 1804 – with tiles already. The church has suffered during war of 1812. After that the internal furniture has been updated, facades are bleached. From the third till sixth decade of the XIX century the tower was a vein. Outside the wooden porch and a ladder have been attached to it. In 1825 the church has got sharity nuns, and to them belonged till 1874. Till 1859 the internal furniture and lateral aspect, in 1873 – a tower, have been repaired.



Įgulos soboras

(Nepriklausomybės a. 14) Pastatytas Laisvės alėjos ašyje, specialiai suformuotas aikštės centre. Apsidė orientuota į rytus, pagrindinis įėjimas vakarų pusėje.

Šv. Petro ir Povilo įgulos soboras pastatytas 1891 – 1893 m. pagal Kauno inžinieriaus K.Limarenkos projektą, kurį koregavo Peterburgo architektas akademikas D.Grimas. Pagrindinius darbus atliko meistrai iš Černigovo gubernijos. 1894 – 1895 m. vyko vidaus dekoravimas. Statybinės medžiagos buvo importuojamos iš Suomijos, Lenkijos. Tapybos darbus atliko Peterburgo rusų dailininkų tarpusavio pagalbos draugijos nariai. Apsidėje buvo ištapyta oranta su dviem archangelais, pagrindinio kupolo burėse – evangelistai, pilonuose ir rozetėse virš chorų – įvairūs stačiatikių šventieji, apsidės vitraže pavaizduota Kristaus į dangų ėmimo scena. Ornamentinį interjero dekorą pagal V.Griaznovo piešinius darė A.Trėjus iš Vilniaus. Ikonostasai buvo tapyti Peterburge. Visus statybos ir dekoravimo darbus prižiurėjo inžinierius K.Limarenka. 1919 m. soboras buvo pertvarkytas į Šv. Mykolo įgulos bažnyčią.

Собор Св. Петра и Павла

Построен в основании Лайсвес аллеи, специально обустроен в центре площади. Апсида ориентирована на восток, главный вход находится на западной стороне.

Собор Св. Петра и Павла построен в 1891 – 1893 г. по проекту каунасского инженера К.Лимаренко, который корректировал архитект академик из Петербурга Д.Грим. Основные работы выполнили мастера из Черниговской губернии. Строительные материалы
импортировались из Финляндии, Польши. Отделочную работу выполнили члены содружества взаимопомощи художников из Петербурга. В 1894 – 1895 г. происходило декорирование внутреннего убранства. На апсиде была нарисована оранта с двумя архангелами, внутри главного купола – евангелисты, на розетках – различные православные святые, на витраже апсиды – сцена восхождения Христа на небеса. Орнаментный декор интерьера по рисункам В.Грязнова выполнял А.Треюс из Вильнюса. Иконостасы были нарисованы в Петербурге. Все работы контролировал К.Лимаренко. Собор был переделан в церковь Св. Миколаса в 1919 г.

St.. Peter and Paul’s cathedral

Is built in the basis of avenue Laisves, specially equipped in the centre of the square. The apse is focused on the east; the front entrance is on the western part. St. Peter and Paul’s cathedral is constructed in 1891 – 1893 under the project of Kaunas engineer K.Limarenko which was corrected by academician architect from Petersburg D.Grim. The basic works have executed the master from the Chernigov province. Building materials were imported from Finland, Poland. Finishing work was executed with members of commonwealth mutual aid of artists from Petersburg. In 1894 – 1895 there was dressing internal furniture. On the apse there has been drawn oranta with two archangels, inside the main dome – evangelists, on sockets – various orthodox sacred, on a stained-glass window of the apse – a stage of ascension of the Christ on heavens. The ornamental decor of an interior on V.Griaznov’s figures carried out A.Trejus from Vilnius. Iconostases have been drawn in Petersburg. K.Limarenko supervised all works. The cathedral has been altered into a church of St. Mykolas in 1919.



Šv. Petro ir Povilo arkikatedra bazilika

(Vilniaus g. ½ )

Arkikatedra yra didžiausias Senamiesčio pastatas, jo silueto dominantė.

Stovi dviejų, stačiu kampu sueinančių į Rotušės aikštę, gatvių susikirtime, atitraukta nuo jų linijų. Vakarinis fasadas atgręžtas į M.Valančiaus, ilgasis pietinis – į Vilniaus gatvę, pietvakarių kampas – į aikštę. XIX a. – XX a. pirmoje pusėje šventorių nuo Vilniaus gatvės skyrė ilgas mažų krautuvėlių pastatas. 1820 m. priešais bažnyčios vakarinį portalą buvo pastatyti klasicistiniai vartai. Centrinės navos stogą laikančios plačios arkos sumūrytos iš plytų 1800 m. XIX a. pabaigoje buvo nugriauti bažnyčios frontonai, papuošti nišomis.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 793 žodžiai iš 1494 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.