Kino istorija p p pasolini kūryba
5 (100%) 1 vote

Kino istorija p p pasolini kūryba

Turinys

Įvadas 3

P.P.Pazolinis -menininkas, mokslininkas, komunistas, ištvirkelis…. 4

Filmai 6

Išvados 10

Šaltinių sąrašas 11

Įvadas

Pjeras Paolo Pazolinis (P.P.Pasolini 1922.03.05-1975.11.02) – italų poetas, dramaturgas ir teoretikas. Baigė Bolonijos universitetą, vėliau dėstė prancūzų kalbą. 1942 metais Friolyje išleido savo pirmą eilėraščių rinkinį – “Eilės Kazarsėje”. 1950 metais persikraustęs į Romą aktyviai dalyvavo literatų gyvenime, išleido knygą, studijavo religinę poeziją, leido žurnalą “Dirbtuvė” (“Officina”). Pagal jo romanus “Pašėlę vaikinai” ir “Brutalus gyvenimas” buvo pastatyti kitų režisierių filmai. Pats Pazolinis dalyvavo daugiau kaip 15-kos filmų scenarijų kūrime. Pavyzdžiui:

La Donna del Fiume 1955(scenarijaus autorius)

Le Notti di Cabira 1957 (dialogų autorius)

Giovani Mariti 1958 (scenarijaus autorius)

Morte di un Amico 1959 (scenarijaus autorius)

Bell’Antonio 1960 (scenarijaus autorius)

La Notta Brava 1960 (scenarijaus autorius)

Una Giornata Balorda 1960 (scenarijaus bei siužeto autorius)

La Canta delle Marane 1961 (scenarijaus autorius)

La Commare Secca 1962 (scenariajus bei siužeto autorius)

etc.

60-tųjų pradžioje Pazolinis debiutavo režisieriaus vaidmenyje. Jo pirmi filmai (Accatone, 1962 ir Mamma Roma, 1962) byloja apie gilų meninį idėjinio praeities paveldo konvertavimą, suliejimą su šiuolaikinėm koncepcijom. Tikroji jo kūrybos idėja slypėjo neištirto realybės sluoksnio atverime, tai buvo marginalų, padugnių ištraukimas į dienos šviesą, tuometinio ekonomikos pakilimo išvirkštinės pusės analizė. Autorius reabilitavo savo herojų autentišką kalbą, Romos dialektą, identišką kultūrą, kuri prieš tai nebuvo nagrinėta kine. Trumpametražiniame filme “Avies pieno sūris” (La Riccota) autorius aštrioje poleminėje formoje atkuria pirminius žmogiškuosius refleksus, konkrečiai – badą, parodydamas jo prioritetą prieš religines baimes bei jausmus. Jo programinis filmas “Evangelija pagal Matą” (Il Vangelo Secondo Matteo, 1964) tapo meniniu postumiu kontestacijos judėjimui, atvėrė naują nišą Italijos kine, o režisierius tapo ištisos naujos kartos dvasiniu guru.

Filosofiniame veikale “Paukščiai didieji ir mažieji” (Uccellacci E Uccellini, 1965) Pazolinis suduria ištisus dvasinius pasaulius – šiuolaikinę terpę ir viduramžius, “Edipe Karaliuje” (Edipo Re, 1967) ir “Medejoje” (Medea, 1969) pateikia autorinę klasikinių literatūrinių ištakų konversiją, “Teoremoje” (Teorema, 1968), jo romano ekranizacijoje, pranašauja buržuazinės kultūros žlugimą bendrame kontekste, filme “Kiaulydė” (Porcile, 1969) nagrinėjamos fašizmo bei neofašizmo problemos, o apie paskutinį jo filmą “Salo arba 120 dienų Sodomos” (Salo o le 120 Giornate di Sodoma, 1975) parašyta nemažai straipsnių, ir apskritai jis užima neordinarią vietą visoje kino istorijoje, iki šiol yra ginčijamasi del šio veikalo erotiškumo/pornografiškumo bei apskritai jo meninės vertės.

P.P.Pazolinis – menininkas, mokslininkas, komunistas, ištvirkelis….

Būdamas kairiųjų pažiūrų menininku, Pazolinis principingai prieštaravo šiuolaikinio kino komercizacijai. Jis siekė reabilituoti fizinę žmogaus kūno realybę ekrane, jos meniškajame bei filosofiniame aspektuose, neleisdamas paskirti šią sferą komerciniam kinui. Šiuo tikslu jis sukūrė savo “gyvenimo trilogiją” – filmus “Dekameronas” (Il Decamerone, 1970), “Kenterberio pasakojimai” (I Racconti Di Canterbury, 1972) ir “Tūkstančio ir vienos nakties gelelė” (1974, speciali Kanų festivalio’74 premija). Šiose atgimimo epochą vaizduojančiose juostose, atspindinčiose įvairių šalių kultūras, viskas persmelkta Renesanso dvasia, žmogaus būtis harmoninga pasaulėtvarkai, autorius puikiai perteikia nuosavą gyvenimo filosofiją istoriškai-kultūriniame kontekste.

P.P.Pazolinis buvo homoseksualistas ir to neslėpė, kas kėlė nepasitenkinimą tuometinėje visuomenėje, jis ne tik atvirai rodė savo “iškrypimą”, bet ir pretendavo į laukinio kapitalizmo aukos vaidmenį, vadindamas “šlykčia beprotyste” visuomenės bandymą diktuoti seksualines normas. Šitoks išsišokimas lėmė visuotinį režisieriaus persekiojimą – 1949-1977 metais prieš jį buvo iškelta 33 bylų susijusių su dorovės normų nepaisymu, tačiau kaskart teismas jį išteisindavo, kas sukeldavo iš Pazolinio pusės naujų ekscesų, išpuolių prieš visuomenę, negailestingos kritikos pliupsnių. Jis peikė epochos davatkiškumą, priešpastatydamas tai natūraliam tikros kūniškos aistros grožiui, kuri, anot jo, yra tikroji šventybė, nepriklausomai nuo to kas tampa jos objektu ar kiaulė ar mergelė Marija. Tiesiogiai šią mintį jis išreiškė savo filme “Kiaulydė”. Tai filosofinė drama su istoriniais ir satyriniais motyvais – vienas iš niūriausių jo kūrybos vaisių.

Tam tikra prasme tai deklaratyvus filmas, ypač dalyje vaizduojančioje mūsų laikus, kur nuvainikuojama stambioji vokiečių buržuazija. Žiuljenas, turtingo pramoninko sūnus, jaučia pataloginę aistrą kiaulėms. Finale tos pačios kiaulės jį ir suėda… Kiaulės-gyvūnai parodyti čia patrauklesni nei “kiaulės”-biržua – ponai kapitalistai. Ne tik buržuazija, o visa visuomenė panaši į kiaulydę – antrame
filmo plane figūruoja kanibalų, linčiuojamų įsiutusios minios, siužetas. Jų priešmirtiniuose klyksmuose girdimas paties režisieriaus balsas, jo neapykantos “kiaulydei” išraiška, iškilimo virš nustatytų kanonų triumfas…

Pazolinis bando pareikšti, kad šiuolaikinė visuomenė išsigimė, priėjo liepto galą, tapo gašliu gyvuliu ir mažai kuo skiriasi nuo tamsiu priešistorinių kanibalizmo laikų. Net atstumtasis gyvulys, atvirai reiškiantis savo neapykanta yra iš vidaus gražesnis už šiuolaikinę “intelektualią kiaulę”.

Šiame filme vaidina įžymūs aktoriai P.Klementis, J-P.Leo, U.Tonjacis, M.Fereri, M.Losano ir kt.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 829 žodžiai iš 2762 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.