Kokybiniai tyrimu metodai rinkoje
5 (100%) 1 vote

Kokybiniai tyrimu metodai rinkoje

11

Įvadas

Kokybiniuose tyrimuose kreipiamas dėmesys į turininę analizę, o ne statistinius duomenų pasiskirstymus. Kokybiniams tyrimams netaikomi kiekybiniai parametrai. Jiems būdinga maža respondentų imtis, nekeliami reprezentatyvumo reikalavimai, nevertinama paklaida. Kokybiniai tyrimai šiandien labai dažnai ir įvairiai taikomi rinkai ir viešajai nuomonei tirti. Lietuvoje egzistuoja pakankamai daug įmonių, kurios atlieka šiuos tyrimus. Dažniausiai pasitaikantys ir siūlomi būdai yra šie:

• Fokusuotos grupinės diskusijos;

• Modifikuotos fokusuotos grupinės diskusijos;

• Pagilinti interviu;

• Interviu su ekspertais;

• Slaptas pirkėjas;

• „In – Hall“ testai.

Norėčiau iš arčiau apžvelgti šiuos tyrimus, kokia jų nauda ir būtinumas. Kaip pavyzdį pateiksiu vienos Lietuvoje veikiančios rinkos analizės ir tyrimų grupės atliekamus kokybinius tyrimo metodus.

Fokusuotos grupinės diskusijos

Fokusuota grupinė diskusija (FGD) – organizuota diskusija su tikslingai surinktų dalyvių grupe, siekiant sužinoti jų nuomones susijusias su analizuojama tema. FGD dalyviai atrenkami naudojant atrankinį klausimyną, į kurį įtraukiami klausimai, skirti atrinkti dalyvius pagal Užsakovo pageidaujamas socialines – demografines charakteristikas (amžių; išsimokslinimą; pajamas ir pan.), klausimai, skirti išsiaiškinti vartotojo bendravimo įgūdžius ir kitus reikalingus aspektus.

Diskusiją veda profesionalus vedėjas – moderatorius.

Diskusijos trukmė: 1,5-2 val.

Dalyvių skaičius: 10 – 12 žmonių.

Užsakovui suteikiama galimybė stebėti FGD eigą ir pagal poreikius koreguoti diskusijos scenarijų.

Užsakovo pageidavimu, Jo atstovas gali dalyvauti diskusijoje kaip FGD moderatoriaus asistentas.

Modifikuotos fokusuotos grupinės diskusijos

Modifikuota fokusuota grupinė diskusija (toliau mFGD) – organizuota diskusija su surinktų žmonių grupe, panaudojant papildomas technines priemones ir spec. adaptuotas kompiuterines programas. Šių spec. priemonių pagalba galima didinti auditoriją ir maksimaliai tiksliai ir greitai įvertinti nuomones. Diskusijos metu jos dalyviams papildomai yra demonstruojama tiriama medžiaga ir techninių priemonių pagalba fiksuojamos jų nuomonės bei spontaniniai vertinimai. mFGD metu daugiau dėmesio skiriama esamoms idėjos išraiškoms testuoti, kartu diskusijos metu galimas ir naujų idėjų fiksavimas.

Metodo privalumai:

1.Tyrimo terminai – tyrimą galima atlikti greitai, apklausiant didesnę potencialių vartotojų grupę;

2.Dvigubai didesnis apklaustų potencialių vartotojų skaičius (nei paprastoje fokusuotoje grupinėje diskusijoje) – panaudotos techninės priemonės ir tiksliai apibrėžtas jų naudojimas leidžia respondentui savarankiškai, be moderatoriaus skatinimo, pareikšti nuomonę pateiktais klausimais;

3.Matavimo tikslumas:

a) naudojant specialiai pritaikytas papildomas technines priemones išvengiama subjektyvumo interpretuojant duomenis;

b) apklausiant didelį skaičių respondentų naudojantis tuo pačiu klausimynu užtikrinama galimybė palyginti gautus duomenis;

c) leidžia fiksuoti spontaniškus respondentų atsakymus, maksimaliai priartinant tyrimo situaciją tikrovei, kuomet respondentas stebi vaizdo medžiagą sau įprastoje aplinkoje;

d) leidžia fiksuoti respondentų atsakymus autonomiškai ir anonimiškai, išvengiant šališkumo ir kitų diskusijos dalyvių nuomonių įtakos.

Modifikuota fokusuota grupinė diskusija įgalins maksimaliai greitai įvertinti surinktus duomenis, atlikti jų analizę bei pateikti rezultatus lentelių ir grafikų pavidalu.

Pagilinti interviu

Pagilintas interviu – kokybinių rinkos tyrimų metodas, kurio pagalba renkami duomenys tiesioginio asmeninio pokalbio su vienu žmogumi metu, pagal iš anksto parengtą vieningą struktūrą, siekiant sužinoti respondento nuomonę, vertinimus, požiūrį ir patirtis, susijusias su analizuojama tema.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 493 žodžiai iš 928 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.