Krovinio vežimo organizavimas
5 (100%) 2 votes

Krovinio vežimo organizavimas

[pic]

VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS

TRANSPORTO INŽINERIJOS FAKULTETAS

TRANSPORTO VADYBOS KATEDRA

VEŽIMŲ TECHNOLOGIJOS

KURSINIS PROJEKTAS

KROVINIO VEŽIMO ORGANIZAVIMAS

Darbą

atliko: VOV-1 gr.stud. D.Litvinavičius

Darbą

priėmė: doc. dr. D. Bazaras

VILNIUS, 2004

TURINYS

ĮVADAS…………………………………………………………….

………………………………………………….3

1. TEORINĖ – METODINĖ

DALIS…………………………………………………………..

4

1. Transporto rūšies ir priemonės

parinkimas……………………………………………………

….4

2. Krovinio gabenimo maršrutų

parinkimas……………………………………………………

……4

3. Krovinio pakuotės

parinkimas……………………………………………………

…………………..5

4. Krovinio gabenimo dokumentacija. Krovinio gabenimo teisinis

aspektas…………….5

5. Darbo laiko sąnaudos pagrindiniame ir alternatyviame

maršrute…………………………6

6. Bendras krovinio pristatymo laikas pagrindiniame ir alternatyviame

maršrute………7

1.7 Bendra krovinio pristatymo kaina pagrindiniame ir

alternatyviame maršrute………..9

1. PRAKTINĖ

DALIS………………………………………………………..

………………………..9

1. Transporto rūšies ir priemonės

parinkimas……………………………………………………

…..9

2. Krovinio gabenimo maršrutų

parinkimas……………………………………………………

…….10

3. Krovinio pakuotės

parinkimas……………………………………………………

……………………10

4. Krovinio gabenimo dokumentacija. Krovinio gabenimo teisinis

aspektas…………….11

5. Darbo laiko sąnaudos pagrindiniame ir alternatyviame

maršrute…………………………14

6. Bendras krovinio pristatymo laikas pagrindiniame ir alternatyviame

maršrute……..14

2.7 Bendra krovinio pristatymo kaina pagrindiniame ir

alternatyviame maršrute.

Palyginamoji kaštų analizė

maršrutuose………………………………………………………..

…14

3. IŠVADOS IR

SIŪLYMAI…………………………………………………………..

…………….17

4.

REZIUME……………………………………………………………

……………………………………..18

5.

SUMMARY……………………………………………………………

……………………………………18

Literatūros

sąrašas…………………………………………………………

…………………………..19

Priedai…………………………………………………………

………………………………………………20

Pagrindinis maršrutas

Alternatyvus maršrutas

CMR vaštaraštis

Mercedes – Benz 308D Sprinter techninės charakteristikos

ĮVADAS

Darbo tikslas – parengti tarptautinio pervežimo projektą.

Krovinio pakrovimo vieta – Druskininkai, Lietuva.

Krovinio iškrovimo vieta – Milanas, Italija.

Krovinys – stiklas.

Krovinio kiekis – 2 tonos.

Krovinio pristatymo laikas – iki 7 dienų.

Kursinio projekto uždaviniai:

1. Parinkti transporto rūšį ir transporto priemonę.

2. Parinkti pagrindinį ir alternatyvų krovinio gabenimo maršrutą.

3. Parinkti kroviniui tinkamą pakuotę.

4. Aprašyti reikiamą krovinio gabenimui dokumentaciją bei įvertinti

teisinį krovinio gabenimo aspektą.

5. Apskaičiuoti darbo laiko sąnaudas pagrindiniame ir alternatyviame

maršrute.

6. Apskaičiuoti bendrą krovinio pristatymo laiką pagrindiniame ir

alternatyviame maršrute.

7. Apskaičiuoti bendrą krovinio pristatymo kainą pagrindiniu bei

alternatyviu maršrutu.

8. Atlikti palyginamąją kaštų analizę pasirinktais maršrutais.

Kursinio projekto tyrimo objektas – konkretaus maršruto skaičiavimas.

Kursiniame projekte aš parengiau 2 maršrutus:

• Pagrindinį (žr. 1 priedą);

• Alternatyvų (žr. 2 priedą).

Išanalizavau krovinio savybes ir apimtį, atlikau kelių tinklo bei

infrastruktūros analizę ir parinkau transporto priemonę.

Atlikau visų transporto rūšių analizę. Atlikau kelių tinklo bei

infrastruktūros analizę, ištyriau kriminogeninę situaciją, apskaičiavau

kitų transporto rūšių išlaidas ir pristatymo laiką, bei kokybę.

Išanalizavus
krovinį parinkau transporto priemonę. Surinkau informaciją

apie vežimui reikalingus dokumentus, jų gavimo kainą ir laiką, bei kuro

kainas. Parenkant maršrutą atlikau eilių pasienyje analizę, apskaičiavau

vidutinį prastovos vidurkį. Atlikau analizę krovinio pakuotės parinkimui ir

reikalavimams. Sužinojau pakuotės pirkimo, nuomos, krovos darbų, dokumentų

tvarkymo ir draudimų kainas. Išanalizavau vairuotojo darbo ir poilsio laiko

reikalavimus. Apskaičiavau automobilio eksploatacines išlaidas.

1. TEORINĖ – METODINĖ DALIS

1. Transporto rūšies ir priemonės parinkimas

Transportas – ūkio šaka apimanti krovinių ir keleivių vežimą įvairiomis

transporto priemonėmis. Bendrą transporto sistemą sudaro automobilių,

geležinkelių, vandens, oro, vamzdynų transportas ir elektros perdavimo

linijos. Transporto rūšies parinkimą lemia daug veiksnių, susijusių su

kelių tinklu ir krovinio savybėmis (verte, apimtimi, vežimų dažnumu).

Atlikus siuntėjo, gavėjo ir tranzitinių valstybių kelių tinklų analizę ir

atsižvelgus į krovinio savybes parinkau automobilių transportą. Pasirinkimą

lėmė tankus kelių tinklas kiekvienoje valstybėje ir mažas krovinio kiekis.

Geležinkelių transportas šiuo atveju netinka dėl neoperatyvumo, kurį lemia

skirtingas geležinkelio vėžės plotis atskirose valstybėse. Jūrų transportas

netinka, nes vežamo krovinio apimtis maža, per trumpas pristatymo terminas

ir per didelis atstumas. Pervežimo oro transportu kaina gali viršyti kainą

pačio krovinio, o tai ekonomiškai neefektyvu.

Stiklas yra vežamas sukrautas vertikaliai į tam skirtus specialius

stiklo konteinerius, kuriuos galima pakrauti ir iškrauti šakiniais

krautuvais. Kadangi krovinys yra įpakuotas ir taip apsaugotas nuo aplinkos

poveikio, jį galima vežti bet kokiu bortiniu sunkvežimiu ar mikroautobusu,

kurį gali aptarnauti šakinis krautuvas. Aš pasirinkau automobilį su tentu,

nes vežant krovinius tarptautiniais maršrutais, krovinys turi būti

plombuojamas, o tai įmanoma atlikti tik furgonams arba tentiniams

sunkvežimiams, kurie apsaugo krovinį nuo aplinkos poveikio ir grobstymo.

1.2 Krovinio gabenimo maršrutų parinkimas

Rinkdamas krovinio gabenimo maršrutą įvertinau tokius veiksnius:

1. Transporto rūšį;

2. Transporto priemonę;

3. Kelių tinklą;

4. Muitinės postus;

5. Kelio dangą;

6. Infrastruktūrą ( degalinės, stovėjimo aikštelės, nakvynės

galimybės, maitinimo įstaigos, policijos postai, techninės

pagalbos stotys);

7. Apribojimus ir leidimus ( gali būti susiję su oro sąlygomis,

valstybinėmis šventėmis kelio darbais, paros laiku).

1.3 Krovinio pakuotės parinkimas

Kad krovinys būtų saugiai pakrautas, iškrautas, gabenamas ir saugomas

nuo sugadinimo jis yra įpakuojamas.

Pakuotė turi atitikti vežamo krovinio rūšį ir savybes, kad užtikrintų

saugų krovinio transpotravimą, turi būti pakankamai patvari, kad būtų

galima naudoti krovos mechanizmus. Vežant krovinį įpakuotą, jo masė

išreiškiama dvejopai:

• netto – krovinio masė,

• brutto – krovinio masė su tara.

Stiklas yra pakuojamas į specialius kontenerius, sukraunant stiklo

lakštus vertikaliai. Stiklo konteineris gaminamas iš medžio ir pritaikytas

kelti krovos mechanizmais. Stiklas yra sunkus ir kraunamas vertikaliai,

todėl priskiriamas pavojingiems kroviniams (virtimo atveju), todėl negalima

jo krauti keliais aukštais. O krovinys supakuotas į konteinerius bus

lengviau ir greičiau pakraunamas bei iškraunamas, be to, padidės krovinio

saugumas tiek vežimo metu tiek nuo grobstymo. Taigi parenkant pakuotę

įvertinami tokie veiksniai:

• gaminio savybės;

• transporto priemonė;

• transporto rūšis;

• transportavimo sąlygos;

• taisyklės ir standartizacija;

• transportavimo rizika;

• žymėjimai (informacija apie krovinį);

• krovinio vieneto forma.

1.4 Krovinio gabenimo dokumentacija. Krovinio gabenimo teisinis aspektas

Maršrutas Druskininkai – Milanas yra tarptautinis. Tokiems vežimams

reikia turėti Valstybinės kelių transporto inspekcijos išduotą licenciją,

suteikiančią teisę vežti krovinius tarptautiniu maršrutu, išskyrus atvėjus,

kai tokios licencijos nereikia arba leidimą.

Vairuotojas turi turėti tokius dokumentus:

1. Asmens pasą;

2. Vairuotojo pažymėjimą (konkrečios kategorijos);

3. Tachografo registracijos lapą.

Transporto priemonės dokumentai:

1. Transporto priemonės registracijos pažymėjimas.

2. Tarptautinės techninės apžiūros talonas.

3. Žalia tarptautinė draudimo kortelė arba ES galiojantis civilinės

atsakomybės draudimas.

4. Atskiri leidimai įvažiuoti į kiekvieną valstybę.

Krovinio dokumentai:

1. CMR važtaraštis (3 priedas).

2. TIR knygelė (pagal TIR konvenciją gabenami kroviniai šalių

pasienių muitinėse neapmokestinami importo ir eksporto
mokesčiais ir užstatais).

3. Sąskaita – faktūra (krovinį lydintis dokumentas).

4. CMR draudimas.

5. Vežimo sutartis.

1.5 Darbo laiko sąnaudos pagrindiniame ir alternatyviame maršrute

Kursiniame projekte apskaičiavau darbo laiko sąnaudas pagrindiniame ir

alternatyviame maršrutuose.

Į darbo laiko sąnaudas įeina:

• vežimo trukmė magistraliniais keliais;

• vežimo trukmė miesto keliais;

• vežimo trukmė krašto keliais;

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1063 žodžiai iš 3540 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.