Langų gamybos ir pardavimo marketingo planas
5 (100%) 1 vote

Langų gamybos ir pardavimo marketingo planas

TURINYS

SANTRAUKA 3

ĮVADAS 6

APLINKOS ANALIZĖ 8

1. SITUACINĖ APLINKA 8

1.1. PAKLAUSA IR JOS TENDENCIJOS 8

1.2. SOCIALINIAI IR KULTŪRINIAI VEIKSNIAI 8

1.3. DEMOGRAFINIAI VEIKSNIAI 8

1.4. EKONOMINĖS IR VERSLO SĄLYGOS PRODUKTUI ŠIUO METU IR KONKREČIOJE VIETOJE 10

1.5. PRODUKTŲ GRUPĖS TECHNOLOGINĖ APLINKA 10

1.6. POLITINĖ APLINKA 11

1.6. TEISINĖ APLINKA 12

2. NEUTRALI APLINKA 12

2.1. FINANSINĖ APLINKA 12

2.2. VYRIAUSYBINĖ APLINKA 12

2.3. ŽINIASKLAIDA 13

3. KONKURENCINĖ APLINKA 14

4. ĮMONĖS APLINKA 19

5. ĮMONĖS SWOT ANALIZĖ 20

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI 21

TIKSLINĖ RINKA 22

MARKETINGO STRATEGIJA 24

KETURIŲ SKYRIŲ MATRICA 24

STRATEGINIŲ PRODUKTŲ VERTĖS SKAIČIAVIMAS VERSLO STIPRYBĖS 24

RINKOS PATRAUKLUMAS 24

PRODUKTO GYVAVIMO CIKLO ANALIZĖ 25

ĮDIEGIMO STADIJA 26

AUGIMAS 26

BRANDA 26

NYKIMAS 27

PRODUKTO PATALPINIMAS Į JO GYVAVIMO CIKLĄ 27

KONKURENTŲ TENDENCIJŲ TYRIMAS 28

MARKETINGO TAKTIKA 28

PRODUKTAS 28

KAINA 29

PLATINIMAS 30

REKLAMAVIMAS 30

PLANO ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ 31

PROJEKTO PLĖTROS KALENDORINIS PLANAS 31

PLANUOJAMAS PELNAS 32

NENUOSTOLINGUMO ANALIZĖ 32

IŠVADOS 36

LITERATŪRA 37

SANTRAUKA

Langų gamybos marketingo planas skirtas numatyti sprendimus ir geriausius variantus realizuojant šį gaminį bei įvertinti jo įtaką įmonės pelningumo didinimui bei klientų rato plėtimui. UAB „Statuva“, užsiimanti durų ir žaliuzių gamyba, nusprendė plėsti savo veiklą ir įvesti į rinką naują savo gaminį – langus.

Pagrindiniai nagrinėtini klausimai, pradedant gaminti naują produktą:

 Įmonės veiklos plėtra;

 Naujo produkto įvedimas į rinką;

 Naujų klientų paieška;

 Optimalios kainos nustatymas;

 Naujų technologijų įdiegimas;

 Kvalifikuotų darbuotojų paieška;

 Tiekiamų medžiagų kiekio didinimas;

 Vartotojų poreikio tenkinimas;

 Langų gamybos metodo pasirinkimas;

 Naujo produkto reklama;

 Kokybės ir saugumo užtikrinimas;

 Konkurentų veiklos analizė;

Šiame marketingo plane buvo atlikta situacinė aplinkos analizė, t.y. įvertinti įvairūs veiksniai, kurie vienaip ar kitaip gali turėti įtakos mūsų prekei.

Darbe taip pat išanalizuota tikslinė rinka. Vartotojų poreikiams tenkinti būtina orientuotis į tam tikras vartotojų grupes, nes aptarnauti visą rinką ar tik vieną vartotojų grupę nėra tikslinga. Taigi įmonė „Statuva“ nustatė savo tikslinę rinką ir nusprendė aptarnauti tokias vartotojų grupes:

Klientai pagal gyvenamą vietą

Klientai pagal gyvenamą vietą Klientai (%)

Vilnius 35

Klaipėda 8

Kaunas 20

Panevėžys 6

Alytus 21

Biržai 7

Kiti 3

Klientai pagal gyvenamą vietą (miestas ir užmiestis)

Klientai pagal gyvenamą vietą Klientai (%)

Miestas 61

Užmiestis 39

Klientai pagal vartotojų grupes (%)

Klientai Procentai

Įmonės 69

Privatūs 31

Klientai pagal amžių (%)

Klientai pagal amžių (m) Procentai

Iki 16 –

16 – 30 26

31 – 40 42

41 – 60 24

Virš 60 8

Šiame plane taip pat buvo apžvelgti pagrindiniai marketingo strategijos elementai. Nustatyti svarbiausi strateginių produktų grupės (SPG) kriterijai:

• Pardavimų efektyvumas 0,05×1=0,05;

• Optimalios kainos nustatymas 0,15×2=0,30;

• Naujų technologijų įdiegimas 0,10×4=0,40;

• Kvalifikuotų darbuotojų paieška 0,15×3=0,45;

• Vartotojų poreikio tenkinimas 0,25×5=1,25;

• Naujo produkto reklama 0,05×2=0,10;

• Kokybės ir saugumo užtikrinimas 0,25×4=1,0.

3,55

Be to įvertinti rinkos patrauklumo kriterijai:

• Rinkos dalies dydis 0,10×3=0,30;

• Rinkos dalies augimas 0,25×4=1,0;

• Paklausos stiprumas 0,20×5=1,0;

• Infliacija ir depresija 0,05×1=0,05;

• Lengvas atėjimas į rinką 0,15×5=0,75;

• Konkurencinga struktūra 0,05×4=0,20;

• Platinimo struktūra 0,20×4=0,80.

4,10

Šioje dalyje taip pat atlikta produkto gyvavimo ciklo analizė bei konkurentų tendencijų tyrimas.

Daugiausia informacijos, susijusios su mūsų prekės įvedimu i rinką, buvo pateikta marketingo taktikos dalyje. Čia buvo apžvelgta pagrindinė produkto strategija, kainų nustatymo strategija bei paskirstymo strategija.

Nustačiusi esamą rinkos padėtį, įmonė įvertino langų gamybos efektyvumą:

Paslaugų skaičiaus numatymas per metus

Paslaugų skaičius,

vnt. Vidutinė gaminio kaina,

Lt Planuojamos pajamos per metus, Lt

Pagaminta langų Pesimistinė prognozė Realistinė prognozė Optimistinė prognozė

250 300 350 1500 375 000 – 525 000

Paslaugų skaičiaus numatymas per 3 metus.

Metai Pajamų pavadinimas Paslaugų skaičius,

vnt. Vidutinė kaina, Lt Planuojamos pajamos, Lt

2008 Pagaminta langų 250 – 350 1500 375 000 – 525 000

2009 Pagaminta langų 300 – 450 1700 510 000 – 765 000

2010 Pagaminta langų 300 – 450 1900 570 000 – 855 000

Manome, jog tokia mūsų pasirinkta marketingo plano struktūra pakankamai tiksliai atvaizduoja mūsų marketingo strategijos logiką.

ĮVADAS

Įmonės sprendimą gaminti langus įtakojo tai, kad jau yra gaminamos durys ir žaliuzės. Apsispręsti padėjo ir tai, kad langų gamybai naudojamos tos pačios medžiagos kaip durims ir žaliuzėms, perkamos iš tų pačių tiekėjų.

Įmonė gamina medienos langai,
plastikiniai langai kelių kamerų ir panašią produkciją, kurių gamybai naudojama mediena, plastikas ir aliuminio konstrukcijos.

Vienos arba dviejų kamerų stiklo paketai gaminami iš poliruoto stiklo su specialia šilumą atspindinčia danga. Dėl mažo paviršinių jėgų įtempimo stiklas nėra trapus, o tai mažina dūžio pavojų. Stiklo paketo dūžio pavojus dar labiau sumažėja, kadangi smūgio jėga į pirmąjį stiklą amortizuojama antrojo stiklo. Taip pat gaminami stiklo paketai su saugiu – trisluoksniu, armuotu – stiklu. Langai atitinka griežtus higienos, ekologijos ir priešgaisrinės saugos reikalavimus. Oro garso izoliavimo koeficientas siekia 33 decibelus. Tai reiškia, kad jei namas stovėtų šalia automagistralės, jame būtų galima be vargo mėgautis ramybe.

Klijuotos sluoksniuotosios medienos langai, kaustyti aliuminiu, – moderni klasikinių medinių langų versija. Tai puikus dviejų tvirtų medžiagų derinys – natūralaus medžio ypatybių bei estetikos ir aliuminio patvarumo. Išorinė aliuminio danga užtikrina lango konstrukcijos tvirtumą bei ilgaamžiškumą. Tai patikima ir ilgametė medienos apsauga nuo nepalankaus aplinkos poveikio: ultravioletinių spindulių, drėgmės, vėjo, šalčio ir t. t. Aliuminio apkaustai suteikia langui šiuolaikišką, naujovišką išvaizdą. Tokio lango rėmo nereikia perdažyti (dažytus klijuotos sluoksniuotosios medienos langus rekomenduojama perdažyti kas 7–10 metų). Mediena vidinėje lango pusėje užtikrina gerą šilumos izoliaciją, leidžia pasirikti norimą dizainą, suteikia būstui jaukumo ir pan.

APLINKOS ANALIZĖ

1. SITUACINĖ APLINKA

1.1. PAKLAUSA IR JOS TENDENCIJOS

Daugiabučių namų statyba nemažėja, per 2005 metus pastatyta 5933 butai. Šiuo metu naujos statybos būsto paklausa 3-5 kartus viršija pasiūlą. Patys statytojai ir NT pardavėjai prognozuoja artėjančius geresnius laikus naujos statybos daugiabučiams už miesto. „Statytis individualų namą – patikimesnė ir saugesnė investicija, nei pirkti „dėžutę” ar namą su visa apdaila”,

Viename sklype stengiamasi pastatyti kuo daugiau namų, dėl to reikia saugių, kokybiškų ir patvarių langų.

Mes orientuojamės į gyvenamųjų namų statybą. Taigi pirkėjais gali būti statybų įmonės arba individualūs pirkėjai. Pirkimas priklausys nuo statomų namų kiekio, mūsų produkto reklamos, lojalių klientų, produkto asortimento.

1.2. SOCIALINIAI IR KULTŪRINIAI VEIKSNIAI

Statant namą vienas iš svarbiausių bruožų yra fasadas. Estetinis pastato vaizdas nulemia ir pirkėjo apsisprendimą. Harmonija tarp pastato detalių maloniai nuteikia akį, dėl to klientas pasirinkęs mūsų duris pasirinks ir mūsų priderintus langus. Galimas ir atvirkštinis variantas.

1.3. DEMOGRAFINIAI VEIKSNIAI

Pagal statistinius duomenis, migracija į užsienio šalis kasmet didėja. Tautiečių uždirbti pinigai svetur yra investuojami į nekilnojamąjį turtą Lietuvoje. O tai skatina gyvenamųjų namų statybą.

1 lentelė. Oficiali ir neoficiali emigracija 2001-2005 m.

Asmenys, deklaravę išvykimą (oficiali emigracija) Asmenys, nedeklaravę išvykimo (neoficiali emigracija)

2001–2005 2004 2005 2001–2005 2004 2005

Iš viso (tūkst.) 56,1 15,2 15,6 69,8 24,7 24,4

iš jų:

15 metų ir vyresni 48,2 13,2 13,4 61,8 20,6 22,9

Vyrai 23,2 6,1 7,0 39,0 11,4 16,8

Moterys 25,0 7,1 6,4 30,8 13,3 7,6

Pirkėjai pagal lytį – vyrai, kadangi jie nebijo rizikuoti ir investuoti.

Investuojančių amžius jaunėja.

Išsilavinimas – nuo nebaigusių nieko iki baigusių aukštąsias mokyklas. Kadangi daugiausia išvyksta nieko nebaigę žmonės, kurie sudaro pakankamai didelę investicijų dalį į nekilnojamąjį turtą.

2 lentelė. Emigrantai, nedeklaravę išvykimo, pagal išsilavinimą 2001-2005 m.

Emigrantai, nedeklaravę išvykimo, tūkst. Palyginti su bendru, nedeklaravusių išvykimo, emigrantų skaičiumi, %

Iš viso 61,8 100,0

Aukštasis ar aukštesnysis 12,9 20,9

Vidurinis 39,4 63,8

Pagrindinis 6,0 9,7

Pradinis 0,6 1,0

Nežinomas 2,9 4,6

Per pastarąjį dešimtmetį nekilnojamojo turto kainos Vidurio Europoje kilo maždaug 10 proc. per metus ir, tikėtina, augs dar sparčiau iki pasieks Vakarų Europos lygį. Dėl šios priežasties vyrauja nuomonė, kad nekilnojamasis turtas – geriausia ir saugiausia investicija.

Šiuo metu yra labai palankios sąlygos įvesti naują produktą į mūsų rinką. Dėl vis nemažėjančių statybų ir investuotojų į nekilnojamą turtą.

Statistikos departamentas praneša, kad, išankstiniais duomenimis, tiesioginės užsienio investicijos 2006 m. spalio 1 d. sudarė 25,0 mlrd. litų (7,2 mlrd. EUR). Vienam šalies gyventojui teko 7371 litas (2135 EUR) tiesioginių užsienio investicijų.

Daugiausia lėšų yra investavę Rusijos (20,0% visų tiesioginių užsienio investicijų), Danijos (16,3%), Švedijos (11,7%), Vokietijos (10,5%), Suomijos (7,1%), Estijos (7,0%), Liuksemburgo (3,2%) investuotojai. Tiesioginės investicijos iš ES 25 šalių sudarė 17,3 mlrd. litų (69,3%), iš NVS šalių – 5,1 mlrd. litų (20,3%) visų tiesioginių užsienio investicijų.

Daugiausia investuota į apdirbamąją gamybą – 34,5 procento, finansinį tarpininkavimą – 17,7, transportą, sandėliavimą ir ryšius – 11,9, didmeninę ir mažmeninę prekybą – 11,8, elektros, dujų ir vandens
tiekimą – 11,5, nekilnojamojo turto, nuomos ir kitos verslo veiklos įmones – 7,7 procento visų tiesioginių užsienio investicijų.

Analizuojant bendrojo vidaus produkto pokyčius, pastebima augimo lėtėjimo tendencija.

2007 m. vienam šalies gyventojui teko 28631 litai bendrojo vidaus produkto to meto kainomis. Per 2007 m. vienam gyventojui sukurta 8,7 procento daugiau nei per 2006 m. bendrojo vidaus produkto.

3 lentelė. Statybos leidimai naujų gyvenamųjų namų statybai (ketvirčiais)

2006 2007

I ketv. II ketv. III ketv. IV ketv. I ketv. II ketv. III ketv. IV ketv.

Išduota statybos leidimų, iš viso 1151 1923 1971 2441 1760 2283 2513

iš jų 1–2 namams 1132 1892 1933 2413 1725 2229 2463

Leistų statyti pastatų skaičius 1219 1937 2036 2454 1829 2293 2539

iš jų 1–2 butų namų 1173 1892 1969 2415 1776 2229 2482

Leistų statyti butų skaičius 2922 3997 5373 4221 4097 4652 4606

iš jų 1–2 butų namuose 1241 2009 2113 2525 1890 2347 2670

Leistų statyti butų naudingasis plotas, tūkst. m2 322,8 478,6 523,2 558,2 467,1 576,2 578,6

iš jų 1–2-jų butų namuose 203,0 337,7 332,5 436,9 312,3 378,1 424,3

Vidutinis leisto statyti buto naudingasis plotas, m2 110,5 119,2 97,4 132,3 114,0 123,9 125,6

1–2-jų butų namuose 163,6 168,1 168,9 173,0 165,2 161,1 158,9

1.4. EKONOMINĖS IR VERSLO SĄLYGOS PRODUKTUI ŠIUO METU IR KONKREČIOJE VIETOJE

Statybos verslo efektyvumo lygį aktyviai veikia tiek išorės, tiek vidaus veiksniai. Didelę įtaką daro ekonomikos globalizacija, ES plėtra, statybos verslo perprodukcija ES šalyse, Lietuvos integracija į ES bendrąją rinką.

Pagrindinė UAB „Statuva” veikla orientuota Lietuvos rinkoje, todėl šalies ekonominė aplinka daro įmonei tiesioginį poveikį. Pastaraisiais metais Lietuvoje žymiai padidėjo užsienio kapitalas, išaugo BVP, pragyvenimo lygis, pramoninis sektorius. Įstojus į Europos Sąjungą, didėja galimybė bendradarbiauti su užsienio kompanijomis, dirbančiomis šioje srityje. Šie veiksniai sukuria teigiamas ekonomines ir verslo sąlygas įmonei „Statuva“ ir sudaro geras perspektyvas jos veiklai ateityje.

1.5. PRODUKTŲ GRUPĖS TECHNOLOGINĖ APLINKA

Namų langai − tai pagrindinė sąsaja su išoriniu pasauliu. Jie teikia būstui šviesos, jaukumo, gerą estetinę išvaizdą. Tačiau taip pat labai svarbu, kad langai užtikrintų šilumą, apsaugotų nuo vėjo ir triukšmo. Tai garantuoti gali tik kokybiški produktai, dėl to renkantis langus būtina atsižvelgti į pagrindinius jų techninius duomenis, užtikrinančius mažiausius šilumos nuostolius. Juk gausi plastikinių langų pasiūla dažnai sutrikdo vartotoją, neturintį pakankamos informacijos apie produktų techninius duomenis, dėl to ne visada pasirenkamas optimalus kainos ir kokybės santykis.

Iš PVC profilio pagaminti langai išsiskiria puikia garso izoliacija, todėl vartotojai gali mėgautis ramybe namuose ir tiesiog pamiršti iš gatvės sklindantį triukšmą. Puiki šilumos apsauga, kurią užtikrina didelis rėmo storis bei daugiakamerinė plastikinių profilių konstrukcija, padeda vartotojui taupyti energiją, o kartu ir pinigus. Profiliai taip pat padidina langų saugumą, panaikindami lango, kaip lengviausio būdo įsibrauti į namus, variantą. Nors ir pagaminti iš nenatūralaus pluošto − plastiko, langai nekelia pavojaus aplinkai, nes jų sudėtyje nėra švino, jie taip pat lengvai perdirbami. Net iki 97 proc. gaminant langus panaudotų medžiagų galima atgauti kaip grynąją žaliavą, kuri vėliau naudojama naujiems plastikiniams langams gaminti. Tokia apgalvota įmonės ekologiškumo politika leidžia apsaugoti gamtą bei konstruktyviai naudoti net atliekines medžiagas.

Sistema „Ideal 6000“ yra viena naujausių ir moderniausių langų sistemų. Projektuojant šią sistemą daug dėmesio buvo skiriama stiliui ir profilio šilumos izoliacijos kokybei. Sistema atitinka ne tik visus techninius reikalavimus, bet ir gali patenkinti patį rafinuočiausią skonį. Ši sistema sudaryta iš šešių kamerų, kas lemia gerokai didesnę profilio šilumos izoliaciją. Rėmo statybinis gylis – net 80 mm.

Tarsi patobulintas sistemos „Ideal 4000“ variantas rinkai siūlomas kitas –„Ideal 7000“. Šią sistemą sudarantis rėmas yra didesnio statybinio gylio, siekiančio 80 mm. Profilį sudaro net septynios kameros, o tai užtikrina optimalius statybinius duomenis ir maksimalią šilumos bei garso izoliaciją. Kievienoje šalyje veikiančios politinės jėgos suformuoja valdžios ir valdymo struktūras, kurios savo sprendimais priima tam tikrus teisės aktus. Jais savo praktineje veikloje privalovadovautis įmonės.

1.6. POLITINĖ APLINKA

Valdžios ir valdymo institucijos savo teisės aktais gali visoms arba tik tai tikros rūšies įmonėms sudaryti palankesnes veiklos sąlygas, skatinti investicijas arba drausti, riboti tam tikrą veiklą.

Mūsų įmonė pagal dydį yra vidutinė, pagal veiklos pobūdį – paslaugas teikianti, pagal teisinę formą – rybotos civilinės atsakomybės (UAB).

1.6. TEISINĖ APLINKA

Teisės aktai, darantys didžiausią įtaką marketingo sprendimams bei jų įgyvendinimams, skirstomi į:

1. Reguliuojančius įmonės steigimą, jų vidaus veiklą ir likvidavimą. (Pagrindinis teisinis dokumentas, kuriuo vadovaujasi bendrovė savo
jos įstatai.);

2. Reguliuojančius įmonės santykius su pirkėjais, partneriais ir konkurentais;

Reguliuojančius atskiras maketingo sritis.

2. NEUTRALI APLINKA

2.1. FINANSINĖ APLINKA

Padedant Europos Sąjungos PHARE programai nuo 2000 iki 2006 metų Alytaus verslo konsultacinis centras yra laimėjęs ir įgyvendinęs 15 tarptautinių verslo paramos ir bendradarbiavimo projektų iš ES programų. Viena iš pagrindinių verslo klientų yra UAB „Statuva“.

2005 metais Alytaus savivaldybė pasirengimo parodai išlaidoms iš dalies kompensuoti skyrė 5,3 tūkst. Lt.

Alytaus miesto savivaldybė finansinę 36,9 tūkst. Lt paramą, kompensuojant paskolų palūkanų mokėjimą bankui 50 ar 80 procentų, pagal pateiktas banko paskolų sutartis skyrė UAB „Statuva“, kuri įsteigė 27 naujas darbo vietas. Taip pat UAB „Statuva“ iš SVV fondo 2003 metais suteiktas smulkaus ir vidutinio verslo dalinis priemonių finansavimas, kuris sudarė 32,2 tūkst. Lt.

2.2. VYRIAUSYBINĖ APLINKA

Viena iš perspektyviausių plastiko, aliuminio konstrukcijų, stiklo paketų ir žaliuzių gamintojų Lietuvoje – UAB „Statuva“, pajėgi atlikti didelių apimčių ir labai sudėtingus konstrukcijų projektavimo, gamybos, montavimo, pardavimo ir priežiūros darbus.

Nors nuolat diegiamos technologinės naujovės, veikla reikalauja neatsinaujinančių gamtos išteklių, susidaro atliekos, emisijos į atmosferą. UAB „Statuva“ vadovybė, prisidėdama prie aplinkos išsaugojimo, įsipareigojo nuolat mažinti organizacijos poveikį aplinkai, įdiegus aplinkos vadybos sistemą pagal LST EN ISO 14001:2005 standarto reikalavimus.

Savo veikloje įmonė visos organizacijos vardu įsipareigojo:

1. siekti nuolatinio aplinkos apsaugos veiksmingumo gerinimo visose gamybos srityse, vertinti rezultatus;

2. pagal galimybes diegti švaresnės gamybos ir taršos prevencijos sprendimus;

3. laikytis visų taikomų aplinkos apsaugos teisinių bei kitų reikalavimų;

4. taupiai ir racionaliai naudoti žaliavas ir energetinius išteklius;

5. skirti reikalingus resursus nustatytiems aplinkos apsaugos tikslams ir užduotims įgyvendinti;

Su šia politika yra supažindinti visi bendrovės darbuotojai ir jos principus privalo taikyti savo veikloje.

Įmonėje buvo įdiegta aplinkos apsaugos sistema pagal standartą LST EN ISO 14001:1999 ir kokybės vadybos sistema pagal standartą LST EN ISO 9001:2001 šiose srityse – projektavimas, gamyba, montavimas, pardavimas, priežiūra:

* langų, durų, fasadų, žiemos sodų iš plastiko, aliuminio, medžio konstrukcijų;

* stiklo paketų;

* berėmio stiklo konstrukcijų.

2005m. balandžio 1d. Lietuvos Respublikos Aplinkos Ministras įregistravo UAB “Statuva” statybos taisykles ”Bendrieji statybos, apdailos darbai: konstrukcijų iš plastiko, aliuminio, medžio montavimo darbai” ST 5370126.01:2001.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2320 žodžiai iš 7662 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.