Mano mokymosi stilius
Mokymosi stilius-tai pamėgtas galvojimo, informacijos apdorojimo ir
supratimo būdas.Lengviausias būdas, tinkamas visiems mokiniams, yra
paprastas:įvairovė ir galimybė rinktis.
Mokymosi stiliai šiandien grupuojami pagal įvairius
požymius.Kiekvienas toks grupavimas turi savo teigiamybių. Be galo
skirtingas grupavimo pagrindas priklauso nuo to, kad atspindimi vis kiti
pažinimo proceso aspektai. Iš tikrųjų nėra taip, kad kiekvieno žmogaus
smegenims tiktų tik vienas kuris „mokymosi stilius“. Žmonės yra daug
sudėtingesni. Mes mokomės daugelio stilių, prilausomai nuo aplinkybių ir
mūsų to meto poreikių išlikti. Kad geriau suprastume, kaip iš tikro mes
mokomės, galimą suskirstyti mokymosi procesą į tokias
kategorijas:kontekstas, informacija, informacijos apdorojimas, atsakas.
Mokiniai, kurie labiau priklausomi nuo vietos, teikia pirmenybę
natūraliam kontekstui(išvykomis į gamtą, eksperimentams, gyvenimiškai
patirčiai), o ne dirbtinai arba izoliuotai aplinkai. Jie geriausiai mokosi
situacijose, kurios moko natūraliai. Jiems patinka mokytis apie gamtą,
lankytis muziejuose, atliekant gamtoj eksperimentus, išvykose. Jiems
paprastai priimtinas mokymasis iš antrų ar net trečių lūpų; jie gali gerai
mokytis bibliotekoje ir klasėje.
Nepriklausomi mokiniai apskritai mėgsta mokytis vieni; jie gali
mokytis ir kartu su kitais, bet tada mokymosi efektyvumas mažesnis.
Priklausomi mokiniai mėgsta mokytis poromis, grupėmis ar komandomis; jie
gali mokytis ir vieni, bet tada mokymasis ne toks efektyvus. Priklausomi
mokiniai paprastai geriausiai mokosi triukšmingoje aplinkoje, kur yra
svarbūs tarpusavio santykiai.
Mokiniai teikiantys pirmenybę vizualiniai vidinei informacijai,
labiau linkę iš pradžių dalykus „pamatyti“ mintyse. Jie nori įsivaizduoti
mokymąsi prieš jam prasidedant. Jie linkę svajoti, įsivaizduoti ir kurti
mintyse paveikslus prieš predėdami formaliai mokytis.
Tuo tarpu mokiniai, teikiantys pirmenybę kinestezinei vidinei
informacijai mėgsta remtis išvadomis; prieš ką nors mokydamiesi, jie nori
nustatyti su tuo savo emocinį santykį.Mokiniai, teikiantys pirmenybę
nuosekliai ir detalizuotai informacijai, mėgsta nuoseklią medžiagą; jie
mokosi mažais žingsneliais ir dėmesį sutelkia vienu metu tik į vieną