Marketingo informacijos naudingumas
5 (100%) 1 vote

Marketingo informacijos naudingumas

Įvadas

Bet kokia įmonė veikia tam tikroje nuolat kintančioje aplinkoje.

Norėdama sėkmingai dirbti, ji turi gaminti ir pateikti vartotojams tokias

prekes, kurios tenkintų jų poreikius ir jie norėtų ir galėtų jas įsigyti.

Todėl įmonės vadovybė, marketingo specialistai turi nuolat stebėti aplinką,

joje vykstančius pokyčius ir į juos reaguoti, prie jų prisitakyti.

Marketingo informacijos naudingumas

Patikimiems marketingo sprendimams daryti reikia ne tik marketingo

žinių ir patyrimo, bet ir patikimos ir išsamios informacijos. Neretai

marketingą menkai išmanantys verslininkai ar verslo vadovai nesugeba

naudotis netgi ta informacija, kurią jie galėtų gauti vien iš tų duomenų,

kurie jau yra jų verslo organizacijoje. Šiuo atveju duomenys lieka tik kaip

informacijos žaliava.

Informacijos kiekis priklauso nuo to kas ir kaip ruošia, tvarko ir

naudoja duomenis. Iš duomenų gauti prasmingą marketingo informaciją gali

tik pakankamai žinių ir sugebėjimų turintys asmenys.

Laiku surinkti, patikimi ir gerai apdoroti duomenys ir jų pagrindu

ruošiama ir vadovams pateikiama informacija leidžia sumažinti klaidingų

spendimų rizikos laipsnį. Tie, kas šito nevertina ir nesupranta, daro

menkai pagrįstus, klaidingus sprendimus ir dėl to neretai patiria nesėkmę.

Pavyzdžiui čia gali būti 1993 – 1995 metais vykusi nesėkmių ir bankrotų

serija, kurią patyrė daugelis iš pirmo žvilgsnio atrodžiusių labai stiprių

ir sėkmingų Lietuvos verslo organizacijų. Vien bakininkystėje per minėtą

1993 –1995 metų laikotarpį rimtus verslo sunkumus patyrė virš 10 bankų,

taip pat kitokio verslo organizacijos: Litpoliinter, Kauno holdingo

kompanija, EBSW ir daugelis kitų.

Netgi tie vadovai, kurie neignoruoja marketingo informacijos ir yra

linkę ja naudotis priimdami sprendimus, retai gali jos turėti tiek, kiek

jos jiems reikėtų. Vartotojų, konkurentų elgesį, politikos ir tarptautinių

santykių pasikeitimus gana sunku numatyti. Šių klausimų nuodugnus tyrimas

labai brangiai kainuoja. Dėl to labai svarbu teisingai pasirinkti kokios ir

kiek informacijos reikia ir kiek už ją verta mokėti.

Sprendimų priėmimui reikalingos informacijos duomenys, priklausomai

nuo jų gavimo ir komplektavimo pobūdžio, yra skirstomi į vidinius ir

išorinius.

Atitinkamai ir šaltiniai, iš kurių yra gaunami vieni ar kiti

duomenys, yra vadinami vidiniais ir išoriniais duomenų šaltiniais.

Vidinės ir išorinės informacijos kilmė ir sudėtis

Duomenų šaltiniai|Duomenų šaltiniai |

|VIDINIAI |IŠORINIAI |

|Darbuotojų pranešimai |Žinios ir pranešimai apie: |

|Finansinės apskaitos dokumentai |konkurentų pardavimus |

|Reklamos biudžetas |klientų pirkimus |

|Paskirstymo išlaidos |reklamos paslaugų kaštus |

|Tyrimų ir plėtotės išlaidos |didmeninę ir mažmeninę prekybą |

|Rinkos bandymai |draudimo kainas ir sąlygas |

| | |

|Gamybos kaštai |Valdžios publikacijos |

|Įmonės siunčiamų ir gaunamų |Statistiniai leidiniai |

|Dokumentų informacija |Moksliniai leidiniai |

|Įmonės metraščiai, biblioteka ir |Publicistinė periodika ir kt. |

|kt. | |Marketingo sprendimams naudojami duomenys dar skirstomi į pirminius

ir antrinius.

Pirminiai duomenys renkami ir komplektuojami tada, kai paaiškėja problema

ir iškyla poreikis ją spręsti, o tam reikalingų duomenų nėra, arba yra

nepakankamai. Pirminių duomenų privalumas yra tas, kad jie būna susieti su

tiriamos problemos turiniu ir specifika. Kita vertu šie duomenys palyginti

yra brangūs, jų gavimui tenka eikvoti daug laiko, darbo ir piniginių

sąnaudų.

Jei antrinių duomenų kiekis ir kokybė atitinka ir tenkina tyrimo

reikmes, tai nebūtina rinkti pirminius duomenis. Antriniai duomenys

paprastai būna pigesni, tyrėjai gali greičiau ir lengviau juos gauti.

Marketingo sprendimus priimantis vadovas gali naudotis informacija,

kurią jis gauna iš marketingo tyrimų būdu, iš apskaitos duomenų, iš savo

asmeninės patirties, iš asmeninio bendravimo su kitais asmenimis, ypač

vadovais.

Marketingo sprendimų informacijos šaltiniai

Marketingo tyrimų svarbiausioji funkcija yra teikti marketingo

sprendimų priėmimui reikalingą informaciją. Marketingo tyrimų turinį galima

apibrėžti keliais aspektais: kaip veiklos procesą, kaip žinių apie

marketingo tyrimus visumą, kaip metodų ir priemonių šaltinį.

Taikomoji marketingo tyrimų reikšmė įprasminama jo rezultatų

pritaikymu ir panaudojimu praktikoje. Marketingo tyrimų reikšmę,

priklausomai nuo to
kaip jie įtakoja praktiką, galima vertinti keliais

požiūriais.

• Verslo ar valstybės vadovams nuolat tenka priimti ūkio sprendimus.

Visada yra klaidingo sprendimo rizika. Šią klaidos grėsmę galima

sumažinti tik renkant, apdorojant ir nagrinėjant informaciją, apie

esamą situaciją rinkoje, šios situacijos kitimo tendencijas ir

perspektyvas.

• Marketingo tyrimai per grįštamąjį ryšį padeda atskleisti marketingo

komplekso gerasias ir blogasias puses ir, priklausomai nuo rinkos

taikinio, surasti veiksmingą marketingo kompleksą.

• Rinkos, jai tiekti numatomų prekių išankstinis tyrinėjimas laidžia

išvengti vėlesnio, dažnai labai daug išlaidų reikalaujančio,

nenumatytų problemų sprendimo, situacijos taisymo.Marketingo tyrimai būna taikomieji ir fundamentalūs. Taikomieji

marketingo tyrimai vykdomi konkrečių specifinių problemų sprendimo tikslais

siekiant geriau pažinti realią rinką, išsiaiškinti kur yra neteisinga

taktika ir strategija, šalinti vadybos sprendimų neapibrėžtumą.

Fundumentalūs tyrimai turi tikslą praplėsti žinojimo ribas mažiau

akcentuojant konkrečių praktinių problemų sprendimą.

Sisteminiu požiūriu marketingo tyrimai gali būti trijų tipų:

1. Marketingo programos įvertinimo tyrimas.

2. Žvalgybinis tyrimas yra atliekamas tada, kai vadovas dar nėra gerai

išsiaiškinęs situaciją, dėl kurios jam reikia priimti sprendimą,

arba neaišku kokią veiklos alternatyvą geriau pasirinkti.

Žvalgybinio tyrimo tikslai yra:

a) Suformuoti problemą, pateikti aiškų jos apibrėžimą

b) Išsiaiškinti alternatyvas

c) Nustatyti įtaką turinčius veiksnius

d) Nustatyti veiklos kryptį

3. Marketingo programos parinkimo tyrimai pateikia informaciją, kuri

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 873 žodžiai iš 2907 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.