Marketingo planas1
5 (100%) 1 vote

Marketingo planas1

TURINYS

Įvadas 3

1. Įmonės ir jos prekių charakteristika 4

2. Marketingo aplinkos analizė

2.1. Mikroaplinkos analizė 5

2.2. Makroaplinkos analizė 8

3. Tikslinių rinkos segmentų parinkimas bei jų aprėpimo strategijos 9

4. Marketingo tikslų nustatymas 10

5. Marketingo komplekso elementų apibūdinimas

5.1. Prekių charakteristika 11

5.2. Numatomos kainos 11

5.3. Rėmimo veiksmai 12

6. Marketingo veiksmų planas 13

7. ‘IKI’ prekybos centro sėkmė ir ateities strategija 15

TEORINĖ DALIS

PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS

ĮVADAS

Siekiant ilgalaikės sėkmingos veiklos rinkoje, būtina sekti ir stebėti konkurentų veiksmus, jų siūlomų prekių kainas ir kokybę bei teikiamas papildomas paslaugas, vartotojų poreikius, analizuoti galimus naujų prekių įvedimo bei asortimento praplėtimo veiksmus, marketingo planus, kurie atitiktų prekybos centro galimybes ir resursus. Pirkėjas sprendimą pirkti priima analizuodamas daugelio pardavėjų pateiktą informaciją ir prekių bei jų kainų, kokybės charakteristikas. Taigi, neužtenka pateikti į rinką tam tikrą prekę, – yra būtina atlikti tos prekės marketinginį planavimą.

Gana ilgai vyravęs požiūris, kad pirkėjai vadovaujasi tik racionaliais kainos ir prekės kokybės kriterijais, keičiasi. Esant didelei aukštos kokybės prekių pasiūlai, pirkėjai, pasirinkdami prekybos tašką vadovaujasi tokiais kriterijais, kurie nėra apčiuopiami ir gana subjektyvūs – papildoma nauda, kurią galima gauti įsigyjant prekę, paslaugos, kurias pardavėjas siūlo kartu su preke, įvaizdis rinkoje ir kt.

Praktinės veiklos pavyzdžiai rodo, kad aukščiau minėti kriterijai yra būtinybė, bet dar negarantuojanti sėkmingos veiklos. Siekiant sėkmingai vystyti prekybą būtina atlikti ne tik atskirų prekių marketinginį planavimą, bet ir parengti detalų prekybinės įstaigos marketingo planą.

Šio darbo tikslas yra sudaryti prekybos centro marketingo planą įvertinant marketingo aplinką, kuri turi įtakos marketingo galimybėms, nustatyti marketingo tikslus. Darbe taip pat nustatomos prekybos centro tikslinės rinkos, jų poreikiai ir interesai, tikslu priderinti atitinkamą marketingą, rėmimą. Ryšium su tuo, jog prekybos centre prekiaujama įvairių grupių prekėmis, plačiau charakterizuojami bus pieno produktai.

1. ĮMONĖS IR JOS PREKIŲ CHARAKTERISTIKA

‘IKI’ sistema Lietuvoje gyvuoja tik nepilnai ketverius metus. Tačiau pirkėjai jau spėjo įvertinti ir pripažinti šios sistemos prekybos centrų teikiamų paslaugų kokybę. ‘IKI’ sistema savo tinklais jau apraizgė visą Lietuvą ir neketina sustoti. ‘IKI’ parduotuvės jau įkurtos didžiuosiuose miestuose, t.y. Vilniuje, Marijampolėje, Klaipėdoje, Alytuje, Druskininkuose, Panevėžyje, Jonavoje, Utenoje, Grigiškėse bei žinoma Kaune. Kaune veikia net keturios šios sistemos parduotuvės. Pati pirmoji ‘IKI’ parduotuvė įsikūrė buvusios maisto parduotuvės ‘Vitebskas’ patalpose. Sulaukus gana gerų prekybos rezultatų buvo atidaryta ir antroji parduotuvė. Jai atidaryti nereikejo daug laiko. Kadangi ankstesnė ‘IKI’ sistemos patirtis parodė, jog daug patogiau įsikurti jau įrengtose patalpose negu pradėti viską nuo pamatų. Todėl antroji bei ketvirtoji parduotuvė buvo įrengtos buvusių parduotuvių ‘Vėsuma’ bei “Madi plius” patalpose. Trečiają ‘IKI’ parduotuvę, o tiksliau ją reikėtų vadinti prekybos centru, buvo nuspręsta atidaryti Šilainių mikrorajone. Jis buvo atidarytas 1998 metų rugpjūčio 23 dieną.

‘IKI’sistema yra gyvas kruopštaus strateginio planavimo ir efektyvaus strategijos įgyvendinimo pavyzdys. ‘IKI’sistema parodė, kaip į šaką atėjęs naujokas dėl profesionalaus strategijos formulavimo ir įgyvendinimo greitai užėmė lyderio poziciją.

‘IKI’ sistema derina gerų ir kokybiškų maisto produktų ir aukštos kokybės pramoninių bei buitinių prekių parduotuvių principus su pirkimo pajėgumu ir stambiu savitarnos parduotuvių dydžiu.

‘IKI’sistema į Lietuvą atkeliavo net iš Prancūzijos, kur šio tinklo parduotuvių gausu kiekviename mieste. Priežastys, paskatinusios plėsti parduotuvių tinklą buvo labai įvairios: būtinumas panaudoti atliekamus aktyvus, noras padidinti įmonės prestižą, išplėsti brangių prancūziškų prekių rinką. Įmonių dauginimosi metodas buvo pasirinktas ne veltui. Toks ‘IKI’sistemos parduotuvių tinklo išplėtojimas bei suvienijimas padeda įgyti ekonominį pranašumą, tapti veržlesnėms, aktyviai pasipriešinti konkurentams. Dauginimosi metodas labai praverčia tada, kai įmonė susiduria su finansiniais sunkumais, darbuotojų atleidimo ir perkvalifikavimo reikalais. Metodas leidžia sušvelninti smūgį, o įmonei – išlaikyti padorų socialinį veidą valdžios ir personalo akyse. Be to, įmonių dauginimas – puiki strategija siekiant pagerinti įmonės įvaizdį. Šis metodas faktiškai buvo pradėtas taikyti Prancūzijoje 1983 metais. Tai palyginti naujas ir Lietuvai dar nebūdingas, įmonių kūrimo metodas. Tačiau šis metodas jau parodė savo privalumus.
Jis padeda žymiai sumažinti riziką, kurios negalima išvengti kuriant naują įmonę. Tai paaiškinama tuo, kad atidarant kiekvieną sekančią ‘IKI’ parduotuvę taikoma jau išbandyta ir pasitvirtinusi strategija. Kadangi, strateginis planas jau būna sudarytas, kiekvienos kuriamos parduotuvės vadovo svarbiausias rūpestis – visą organizaciją sutelkti vykdyti strategiją ir užtikrinti, kad parinkto plano vykdymui reikalingi ištekliai bus prieinami. Tai yra, atrinkti žmones, turinčius svarbių strategijos įgyvendinimui įgūdžių; pasirinkti atitinkamą biudžeto paskirstymą; pritaikyti deramą atlyginimo sistemą.

Kaip teko įsitikinti, ‘IKI’ sistemos kūrėjų pastangos pasitvirtino. Jiems pavyko nustatyti pirkėjų poreikius ir sukurti bei įdiegti sistemą, kuri juos visiškai patenkintų ir užtikrintų veiklos sėkmę.

‘IKI’ prekybos centras orientuojasi į gana įvairių pirkėjų sluoksnius. Kiekvienoje ‘IKI’ parduotuvėje greta suaugusiųjų vežimėlių yra ir vaikiškų vežimėlių, o tai rodo, kad parduotuvė traukia šeimas. Greta įprastinių kasdieninių maisto, buitinių, pramoninių prekių, būtinų, tiek mažesnes pajamas gaunančių klientų, tiek turtingesniųjų klientų išgyvenimui palaikyti, šioje parduotuvėje galima rasti ir prabanga laikomų prekių. Siekdama pritraukti daugiau stambių bei turtingesnių pirkėjų, gauti didesnį pelną, išplėsti prancūziškų prekių rinką, parduotuvė prekiauja kokybiškomis prancūziškomis prekėmis. Šios prekės yra gana brangios ir įperkamos tik didesnes pajamas turinčių pirkėjų. Šio sluoksnio klientai, ištroškę egzotikos bei naujovių, nepatirtų skonių ar genami jau susiformavusių įpročių, juos gali patenkinti kaip tik ‘IKI’ parduotuvėse. Be to ‘IKI’ parduotuvės siūlo savo klientams labai platų šių prekių asortimentą.

‘IKI’ parduotuvės pastangos bei išlaidos, patiriamos dėl šių brangių prekių transportavimo ir sandėliavimo, pritraukiant turtingus pirkėjus, atsimoka su kaupu. Šio tipo pirkėjai mėgdžioja vakarietiškas tradicijas. Ten žmonės apsipirkti vyksta į didelius prekybos centrus, kur galima rasti visas reikiamas prekes vienoje vietoje. Be to ten perkama dažniausiai vieną kartą per savaitę ir perkama daug. Šių bei kasdienių lankytojų patogumui parduotuvė dirba kiekvieną dieną, net ir sekmadieniais, švenčių dienomis. ‘IKI’ parduotuvėje atlikus tyrimus, norint nustatyti gausiausios prekybos valandas, buvo nustatyta, kad didžiausias pirkėjų srautas būna pasibaigus darbo valandoms bei poilsio dienų rytais ir vakarais. Be to rezultatai parodė, jog turtingesni pirkėjai, kurie čia atvyksta apsipirkti prancūziškų prekių, lankosi šeštadienių bei sekmadienių vakarais. Todėl parduotuvė norėdama įtikti klientams dirba iki vėlyvo vakaro.

Klientų patogumui, prie ‘IKI’ prekybos centro pastato įrengta puiki mašinų stovėjimo aikštelė, kuri gali sutalpinti ne mažą kiekį transporto priemonių kiekį. Be to įrengtas lauko aikštelės apšvietimas, kuris veikia ištisą parą. Reikėtų paminėti, kad parduotuvė įrengta prie pat pagrindinės autobusų sustojimo stotelės ir žmonėms, vykstantiems į darbus ar grįžtantiems iš jų, patogu užsukti apsiprekinti. Taip ‘IKI’ parduotuvė sutaupo klientų brangų laiką, o šie atsimoka tuo, jog patogumo sumetimais, renkasi ‘IKI’ parduotuvę.

Kadangi rinka pastoviai kinta, ‘IKI’ parduotuvė stengiasi pastoviai stebėti tuos pasikeitimus, teisingai įvertinti ir operatyviai keisti savo elgseną, taikydamasi prie besikeičiančių sąlygų ir garantuoti savo išlikimą.

2. MARKETINGO APLINKOS ANALIZĖ

2.1. Mikroaplinkos analizė

Konkurentai

Naujos ‘IKI’ parduotuvės atidarymas Šilainiuose sukėlė paniką ir grėsmę netoliese veikusioms parduotuvėms. Pavojus iškilo tokioms parduotuvėms, kaip “Jotautė”, “Žiemga”, “Taubučiai”, “Kuršiai”, “Taupyk”. Šalia “Jotautės” įsikūrus ‘IKI’ parduotuvei, šią privertė pakeisti veiklos šaką. Anksčiau “Jotautėje” buvo prekiaujama maisto bei pramoninėmis prekėmis, o kadangi ‘IKI’ atėjo į rinką su tos pačios grupės prekėmis, tai “Jotautei” teliko dvi išeitys: likti toje pačioje šakoje ir laukti bankroto arba mesti verslą šioje šakoje ir patyrus nemažai išlaidų imtis kitos verslo šakos. Taigi “Jotautė” pasirinko pastarąjį variantą ir pradėjo prekiauti avalyne, kadangi šioje šakoje stiprių konkurentų kol kas nėra. Taip pat joje atsidarė “Šatrijos” drabužių skyrius.

Parduotuvė “Taupyk” pagrindo nerimauti taip pat nekelia, kadangi ji yra labai nedidelė, negali pasiūlyti pirkėjui plataus prekių asortimento. Joje prekiaujama būtiniausiais produktais. Ji orientuota į mažesnių ir vidutinių pajamų pirkėją. Joje apsipirkti patogu šalia gyvenantiems pirkėjams. Šios parduotuvės privalumas – tai organizuojami prakių išpardavimai mžesnėmis kainomis.

Ryšium su “IKI” atsidarymu, ne mažų nuostolių patyrė parduotuvė “Taubučiai”. Pirmomis ‘IKI’ atsidarymo dienomis “Taubučių” prekybinė salė buvo visiškai tuščia. Užklysdavo apsipirkti tik vienas kitas arčiausiai parduotuvės gyvenantis pirkėjas. “IKI” prekybos centro atsidarymas paskatino “Taubučių” parduotuvę atsinaujinti, padidinta prekybos salė, praplėstas prekių asortimentas,
tačiau parduodamų produktų kokybė išliko ta pati. Čia dažnai galima nusipirkti pasenusių, pasibaigusių galiojimo terminų produktų.

‘IKI’ prekybos centrui pavyko įsibrauti į rinką su tikimybe gauti puikius pelnus,nes senieji rinkos dalyviai nebuvo pakankamai agresyvūs ir nesutrukdė įeiti į rinką. Jos nepajėgė sustiprinti savo pozicijų, siekdamos įėjimą į rinką naujai parduotuvei padaryti brangesnį ir sunkesnį. Siekdami neprarasti savo pirkėjų bei išlaikyti savo pozicijas esami konkurentai bandė šakoje sumažinti kainas, plėsti reklamą, skatinti pardavimą. Tačiau norint, kad šios priemonės atneštų efektyvų rezultatą reikia šios taktikos laikytis atkakliai ir ilgesnį laikotarpį. Vienkartinis kainų sumažinimas tikrai neduos laukiamo efekto. Norint išlaikyti spaudimą naujam konkurentui reikia didelių pajamų, o esami ‘IKI’ parduotuvės konkurentai jų neturėjo.

Aptariant konkurentus reikėtų paminėti šalia “IKI” prekybos centro veikiantį turgų. Turguje gausu įvairių maisto produktų, buitinių bei pramoninių prekių, kai kurias galima įsigyti žymiai mažesnėmis kainomis, nei parduotuvėje. Tai pritraukia klientus. Tačiau daugumai pirkėjų nepatogumų sukelia trumpas turgaus darbo laikas. Į turgų apsipirkti žmonės dažniausiai užsuka šeštadieniais ar sekmadieniais.

Pats stipriausias konkurentas – neseniai atsidaręs prekybos centras “Maxima”. Šis prekybos centras įsibraudamas į rinką pasiūlė daug platesnį produktų asortimentą, to paties kokybės lygio produktus, panašias paslaugas, panašias kainas, patrauklų prekybos salių dizainą, daug nuolaidų, malonų aptarnavimą. Dėl to “IKI” prekybos centras prarado dalį rinkos. “Maximos” atėjimas sukėlė didelį susirūpinimą “IKI” prekybos centro administracijai. Akivaizdu, jog reikia imtis gynybos taktikos – mažinti kainas, skatinti pardavimą, pirkėjui pasiūlyti naujovių ir imtis kitų priemonių siekiant išlaikyti savo pozicijas.

“IKI” prekybos centre veikia logiška ir gerai organizuota atsargų kontrolės sistema, kurią ateityje numatyta kompiuterizuoti. Jos pagalba bus galima padidinti prekių užsakymo, laikymo bei naujų užsakymų sistemos veiksmingumą. Labai svarbu turėti tokią sistemą, kuri rodytų, kokios prekės yra parduotuvėje, kur jos yra ir kaip prekės bus naujai užsakomos, jų kiekiui mažėjant. Sistema, kurioje nuolat yra vienų medžiagų perteklius, o kitų trūkumas, yra neveiksminga. Taip pat šios sistemos įdiegimas žymiai palengvins įmonėje atliekamas prekių inventorizacijas bei lanksčiai reguliuoti produkto kiekį. Šią sistemą kompiuterizavus, bus galima kontroliuoti atvežamų prekių kiekį bei kokybę. Prekių priėmėjas, turėdamas savo kabinete kompiuterį ir gaudamas visą tiesioginę informaciją apie užsakytų prekių rūšis bei kiekius, galės patikrinti, ar tiekėjai pristatė tinkamą produkciją. O suradęs neatitikimą tarp gautų ir užsakytų prekių galės tuojau pat išspręsti problemą bei grąžinti tiekėjams prekes, neatitinkančias užsakymo turinio. Nes nesąžiningi tiekėjai, naudodamiesi netobula sistema bei prekių priėmėjo neinformuotumu, dažnai savavališkai į važtaraščius įtraukia prekes, kurios nebuvo užsakytos, o priėmėjas, to nežinodamas, jas priima. Dėl didelės darbų apkrovos skyrių vedėjai nespėja bei negali patys dalyvauti kiekvienų prekių priėmime. Todėl, kai prekės jau būna iškrautos sandėliuose ir vedėjai aptinka apgaulę, ištaisyti tiekėjų tyčinę klaidą jau būna per vėlu. Taigi nauja sistema padės prekybos centrui kontroliuoti tiekėjų darbą bei atsikratyti nereikiamų prekių ir išvengti nereikalingų išlaidų.

Šios sistemos įdiegimas yra gana brangus, todėl ne kiekviena smulki parduotuvė turi lėšų ją įsirengti. Todėl ‘IKI’prekybos centrui tai bus didelis pranašumas prieš konkurentus.

‘IKI’ parduotuvė nuo pat pirmų atsidarymo dienų užsibrėžė tikslą, pirkėjui siūlyti tik aukštos kokybės, geros išvaizdos, plataus asortimento prekes, didesnę kainos nuolaidą. Šis tikslas nuginklavo parduotuvę “Taubučiai’’, kadangi šioje parduotuvėje pasirinkimas tikrai skurdus, kokybė prasta. Dažnai pirkėjams tenka nusivilti joje įsigytų prekių kokybe, ypatingai konditerijos gaminiais. Tuo tarpu ‘IKI’ parduotuvė garantuoja puikia gaminių kokybę, labai platų gaminių asortimentą. Nors ‘IKI’ prekybos centras taip pat turi savą konditerijos cechą, tačiau siekdamas patenkinti kiekvieno kliento norus bei skirtingus skonius taip pat prekiauja ir įvairių tiekėjų siūloma produkcija.

Dar vieną privalumą prekybos centras išsikovojo prieš konkurentus, intensyviai derėdamasis su tiekėjais dėl palankių kainų bei nuolaidų. ‘IKI’ prekybos centras, dėka kompetetingų ir profesionalių administratorių gabumų, sugeba išsikovoti tokias trumpalaikes bei pastovias nuolaidas, kokių nepavyksta gauti nė vienam konkurentui.

‘IKI’ sistemos prekybos centrai pasižymi pakankamai dideliu organizuotumu, todėl yra pajėgūs vykdyti visas verslo operacijas. Siekiant palaikyti konkurencingumą, taiko patikimiausias ir efektyviausias prekybos priemones, išnaudoja visus savo veiklos pajėgumus.

Reikia paminėti žymų privalumą prieš konkurentus, kuriuo naudojasi visos ‘IKI’ tinklo parduotuvės. Tai ilgus metus brandintas ir
šių parduotuvių įvaizdis. Įvaizdis yra svarbus dalykas, nes geras vardas skatina pirkėjus rinktis įmonės produktus, o konkurentų gaminami ar parduodami produktai tada vertinami kaip pakaitalai. Tačiau reikia paminėti, jog atėjęs į rinką “Maximos” prekybos centras dėka savo įvaizdžio ir tapo vienu pavojingiausiu konkurentu.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2269 žodžiai iš 7441 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.