Marketingo strateginis planavimas
5 (100%) 1 vote

Marketingo strateginis planavimas

TURINYS

ĮVADAS………………………………………………………………………………………………………………. .2

I. Strateginis marketingo planavimas, organizavimas ir kontrolė………………………….. 3

1.1 Marketingo reikšmė įmonės strateginiam planavimui………………………………………. 3

1.2 Strateginis marketingo planavimas……………………………………………………………….. 4

1.3 Taktinis marketingo planavimas…………………………………………………………………….6

1.4 Marketingo planavimo organizavimas…………………………………………………………… 7

1.5 Marketingo informacinė sistema…………………………………………………………………….8

1.6 Marketingo planavimo kontrolė ir jo efektyvumo įvertinimas……………………………9

IŠVADOS……………………………………………………………………………………………………………..11

INFORMACINIŲ ŠALTINIŲ SĄRAŠAS……………………………………………………………

ĮVADAS

Įmonės ilgą laiką marketingui neskyrė didesnio dėmesio. Tai galima paaiškinti keliomis priežastimis. Pirmiausia, dauguma įmonių yra mažos (pavyzdžiui, kirpyklos, skalbyklos, valyklos, laikrodžių taisyklos) ir joms atrodo, kad marketingas jų verslui nereikalingas ir per brangus. Kitų paslaugų teikėjai, pavyzdžiui, auditoriai, advokatai, mokesčių konsultantai, neretai mano, kad marketingas prieštarauja jų profesinei etikai. Kai kurios valstybinės švietimo ar sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos, besinaudojančios populiarumu ir didele paklausa, vis dar nejaučia marketingo poreikio.

Tačiau didėjant konkurencijai ir kylant vartotojų reikalavimams vis daugiau paslaugų įmonių pradėjo domėtis marketingu. Lietuvoje tai ryškiausiai pastebima telekomunikacijų, finansines, prekybines, turizmo ir kelionių paslaugas teikiančių įmonių veikloje.

Paslaugų įmonėms įprastinis (tradicinis) marketingas, naudojamas gamybos įmonėse, sunkiai pritaikomas. Pramonės įmonėse pagamintos prekės yra standartizuotos ir parduotuvėje laukia, kol jas pirkėjas įsigis. Tuo tarpu paslaugų įmonėje klientui siūloma paslauga, kurios kokybė mažiau garantuota ir, pasižymi nevienodumu.

Darbo tikslas: išanalizuoti marketingo planus

Darbo uždaviniai: išnagrinėti marketingo reikšmę strateginiam planavimui; išanalizuoti taktinį planavimą; išsiaiškinti marketingo informacinių sistemų naudingumą; įvertinti marketingo planavimo kontrolės efektyvumą.

I. STRATEGINIS MARKETINGO PLANAVIMAS, ORGANIZAVIMAS IR KONTROLĖ

1.1 MARKETINGO REIKŠMĖ ĮMONĖS STRATEGINIAM PLANAVIMUI

Marketingo planavimas – tai jo tikslų siekimo būdas. Jis gali būti apibūdinamas tiesiog, kaip mąstymo procesas, kuris skatina tikslingai kurti. Numatytiems tikslams pasiekti įmonėje sudaromas marketingo planas. Tai yra sudarymas projekto, programos arba metodo konkrečiam tikslui arba rezultatui siekti.

Marketingo plano pradžioje pateikiama trumpa svarbiausiųjų tikslų ir uždavinių suvestinė. Marketingo situacija dabar apibūdinama tikslinė rinka ir įmonės galimybės šioje rinkoje, tai yra rinkos dydis, pagrindiniai segmentai, tarpininkų poreikiai, konkurentai, prekių pateikimo kanalai ir šios rinkos prekių charakteristikos.Įmonės vadovybė turi žiūrėti į atetį ir numatyti pavojus, su kuriais gali susidurti prekės ir pati įmonė.

Marketingo strateginis planavimas – tai problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Tai yra procesas, kuriam vykstant būtina numatyti įvykius ir spręsti, kas įmanoma ir būtina padaryti, kad organizacija pasinaudotų galimybėmis ir gautų naudos, ir apsisaugotų nuo visko, kas trukdo jos sėkmei ir gresia išlikimui.

Formaliai marketingo strateginio planavimo esmę išreiškia nuolatinis galimybių ir grėsmių, išorinių bei vidinių pranašumų ir trūkumų nustatymas, siekiant priimti kuo geresnius sprendimus galimybėms panaudoti ir išvengti grėsmių. Marketingo strateginio planavimo proceso tikslas – nuolat nagrinėti organizacijos veiklą tiek dabarties, tiek ateities požiūriu ir numatyti straregines permainas, kad organizacija žengtų į įsivaizduojamą ateitį sėkmingai.

Įmonės strateginis planavimas – tai įmonės tikslų bei galimybių ir jo kintamų marketingo galimybių suderinimo bei palaikymo procesas. Strateginis planavimas remiasi aiškia įmonės misija, tikslais, tinkamos veiklos parinkimu bei suderintomis funkcinėmis strategijomis.

Rengiant įmonės strateginį planą, būtina apibrėžti šias sąvokas:

– visuomenė – tai vyriausybė, akcijų savininkai, įmonės darbuotojai ir vartotojai

– valdymo kultūra – tai įmonės darbuotojų kvalifikacija, jų potencialo augimo galimybės

– išteklių potencialas – tai apsirūpinti materialiniais , darbo ir finansiniais ištekliais

– konkurencija – tai esami ir potencialūs įmonės konkurentai

– dabartinė strategija – tai strategija, kurią įmonė naudoja šiuo laikotarpiu, norėdama pasiekti savo užsibrėžtus tikslus ir atlikti savo misiją

– įmonės veikla praeityje – tai įmonės privalumai ir trūkumai,
palyginti su konkurentais, bei galimybės tuos trūkumus pašalinti

– ekonomikos šakos dinamiškumas – tai ekonomikos šakos raidos ir kitimo tendencijos

– įmonės credo – tai filosofija ar pozicija, kuria vadovaujantis plečiama įmonė, jos misija

Apibrėžus šias sąvokas, rengiamas įmonės strateginis planas.

Strategija priklauso nuo to, ko įmonė siekia ir kaip tikisi pasiekti savo tikslą. Skiriami du strategijų lygiai: įmonės ir atskirų prekių rinkos. Nustačius tikslus parenkama veiksmų seka, kartai vadinama veiksmų politika.

Marketingo planavimas yra sudėtinė įmonės strateginio planavimo dalis. Bendroji įmonės strategija ir marketingo strategija daugelyje veiklos sričių sutampa. Daugeliu atveju įmonės strateginis planavimas siejasi su marketingo kintamaisiais – rinkos dalimi, rinkos plėtimu ir pan. Todėl kartais sunku atskirti įmonės strateginį planavimą nuo marketingo planavimo. Kai kuriose įmonėse strateginis planavimas vadinamas strateginiu marketingo planavimu.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 752 žodžiai iš 2448 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.