Marketingo tyrimas uab šatrija
5 (100%) 1 vote

Marketingo tyrimas uab šatrija

Įžanga

Atlikdama šį darbą aš susidūriau su visais marketinginio tyrimo etapais. Tai buvo labai naudinga man. Turiu prisipažinti, kad gali būti tam tikrų faktinių neatitikimų tarp mano darbe naudojamų įmonės duomenų ir tų, kokie jie yra realybėje, nes aš susidūriau su sunkumais, kai man reikėjo gauti visą informaciją apie įmonę. Nors aš žinojau, kad įmonė turi problemų, tačiau jų konkretizuoti man nepavyko, tad aš turėjau naudoti informaciją gautą iš neoficialių šaltinių. Beje, su šia problema įmonė buvo susidūrusi seniau, bet ją pavyko sėkmingai išspręsti.

Tad dabar kviečiu pažiūrėti, kaip man sekėsi susidoroti su šia užduotimi.1. SITUACIJOS ANALIZĖ

1.1. Tyrimo objekto analizė ir marketingo aplinkos įvertinimas

UAB “Šatrija”

Mano pasirinkta įmonė užsiima drabužių gamyba, ji buvo įkurta 1955 m., jos įstatinį kapitalą sudaro beveik 10,5 mln. Lt., o kas metinė apyvarta yra apie 26,5 mln. Lt. Tai yra uždara akcinė bendrovė, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo UAB “Utenos trikotažas”. Mano pasirinktoji įmonė yra įsikūrusi Raseiniuose.

Nors įmonei ir teko susidurti su finansiniais sunkumais (įvykus Rusijos krizei), tačiau pastaruoju metu jos produkcijos realizacija buvo gan aukšta, kas užtikrino įmonės rentabilumą.

Įmonė dalį savo produkcijos realizuoja Lietuvos rinkoje, o dalį produkcijos eksportuoja į Europą. Lietuvoje “Šatrijos” produkcija yra parduodama jos firminėse parduotuvėse (kurias galima rasti “Maximos” prekybos centruose). Europoje įmonė turi prekybos tarpininkus, tačiau jų konkretizuoti negaliu, nes man ši informacija buvo nepasiekiama.

Pastaruoju metu įmonė į rinką pateikė gan nemažai naujų gaminių, nors rinka juos ir priėmė palankiai, tačiau netrukus naujos produkcijos pardavimų apimtys pradėjo staigiai kristi. Įmonė susidūrė su problema, nes sandėliai buvo užpildyti pagaminta produkcija, o realizacija buvo minimali. Buvo nuspręsta atlikti marketingo tyrimą, susidariusiai problemai išspręsti.

1.2. Įmonės mikro ir makro aplinka

Iki šios problemos iškilimo, pagrindiniai UAB “Šatrija” produkcijos vartotojai priklausė amžiaus grupei nuo 25 m. iki 56 m. Todėl įmonė ir specializavosi šios grupės poreikių patenkinime. Šios vartotojų grupės poreikių patenkinimas buvo pats svarbiausias įmonės uždavinys.

Pagrindiniai konkurentai tokie:

a. UAB “Audimas”;

b. UAB “Sparta”;

c. UAB “Dobilas”.

Konkurencinėje kovoje “Šatrija” turėjo gan geras pozicijas, kurios jai leido užtikrinti stabilius pardavimus. Tačiau konkurentų veikla buvo nuolat jaučiama ir “Šatrija” turėjo stengtis juos aplenkti bent vienu žingsniu.

Įmonė dalį žaliavų importuoja iš Rusijos rinkos, o kitą dalį įsigyja čia, Lietuvoje. Šis aspektas taip pat labai svarbus, nes minėtųjų naujų gaminių gamybai buvo pradėta naudoti visiškai nauja medžiaga.

Reikia pabrėžti, kad UAB “Šatrijoje” vyko darbo jėgos atnaujinimas, kurio metu buvo atnaujinta beveik iki 25 % darbo jėgos, patyrę ir pensinio amžiaus sulaukę darbuotojai buvo pakeisti jaunais ir mažiau patirties, bei kvalifikacijos turinčiais darbuotojais.

Reikia pabrėžti, kad UAB “Šatrija” Lietuvoje realizuoja tik 28,9% pagamintos produkcijos, tuo tarpu eksportas sudaro net 71,1% (Didžioji Britanija – 34,0%, Vokietija – 16,1%, Švedija – 14,3%, Danija – 5,1%, kitos šalys – 1,6%). O naujai išleistas gaminys buvo skirtas Lietuvos rinkai.

Tokie būtų pagrindiniai mikro ir makro aplinkų veiksniai darantys didžiausią įtaką UAB “Šatrija” produkcijai. Gali būti, kad vienas ar keli minėtieji veiksniai ir lėmė tokį pardavimų mažėjimą. Tolimesnis tyrimas mus atskleis, kokios buvo pagrindinės pardavimų apimties sumažėjimo priežastys.

2. TYRIMO METODIKA

2.1. Problemos formulavimas ir tyrimo tikslų apibrėžimas

Kaip buvo galima suprasti iš tyrimo objekto analizės, pagrindinė UAB “Šatrijos” problema yra staigiai sumažėjęs naujos produkcijos pardavimų kiekis. Kokios priežastys tai lėmė, dar neaišku, tačiau tai turėtų atskleisti tolesnis tyrimas, kuriam aš suformulavau tokią problemą:

Pagrindinė UAB “Šatrijos” problema – sumažėję naujos produkcijos pardavimai.

Kaip jau minėjau, šią problemą gali sąlygoti daug veiksnių, kuriuos norint išsiaiškinti reikia suformuluoti tokius tyrimo tikslus:

Pagrindinis tikslas:

 Išsiaiškinti naujos produkcijos pardavimų sumažėjimų priežastis;

Šalutiniai tikslai:

 Patikslinti tikslinę rinką;

 Apibrėžti priemones, kurios sąlygotų pardavimų apimties padidėjimą.

Iškilus tokiai problemai, šio tyrimo nukreipia tyrimą tokia linkme: norint sužinoti, kodėl sumažėjo pardavimų apimtis, reikia išsiaiškinti, kokios to buvo priežastys ir kokiomis priemonėmis pardavimus būtų galima padidinti.

2.2.Hipotezių formulavimas.

Remiantis situacijos analize bei suformuluotomis problemomis ir nustatytais tikslais, aš iškėliau tokias hipotezes;

1) UAB “Šatrija” gaminama produkcija netenkina jos vartotojų poreikių;

2) UAB “Šatrija” gaminama produkcija yra nekokybiška;

3) UAB “Šatrija” gaminamos produkcijos vartotojai pirmenybę pradėjo teikti jos konkurentų produkcijai;

4) Vartotojams trūksta informacijos apie naujai pagamintus ir į rinką pateiktus
dinė “Šatrijos” produkcijos vartotojų grupė yra nuo 18 m. iki 40 m.;

6) Kaina yra pagrindinis kriterijus lemiantis vartotojo apsisprendimą apie prekės patikimumą ir kokybiškumą;

7) UAB “Šatrijos” produkcijos vartotojai per mėnesį drabužiams įsigyti išleidžia nuo 50 Lt. iki 100 Lt.;

8) Pagrindinę “Šatrijos” produkcijos vartotojų dalį sudaro moterys.

9) Vartotojai įsigiję “Šatrijos” produkcijos, žada jos įsigyti ir ateityje.

10) Pagrindinę “Šatrijos” produkcijos vartotojų dalį sudaro vartotojai turintys aukštąjį išsilavinimą.

Tokios būtų šio tyrimo hipotezės, kaip jau minėjau, tik atlikus tyrimą, aš galėsiu jas patvirtinti arba atmesti.

2.3.Tyrimo metodo pasirinkimas ir imčių atranka

Tyrimo visumos apibrėžimas:

Tyrimas bus atliekamas Lietuvoje, apklausiami vartotojai kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Apklausiamųjų amžius neribojamas, tačiau apklausiami bus tik vartotojai, kurie turi patyrimo drabužių vartojimo srityje, tad suprantama, jo ne tikslinga apklausinėti vaikus. Tyrimas bus atliekamas UAB “Šatrija” produkcijos pardavimo vietose, taip bus stengiamasi apklausti vartotojus, kurie jau susidūrė su “Šatrijos” produkcija.

Tyrimo metodo parinkimas:

Kadangi piniginių lėšų kiekis yra labai nedidelis, tikslingiausia būtų pasirinkti pigiausią tyrimo metodą, tai yra kokybinio tyrimo metodą, asmeninę apklausą, kurią rekomenduojama atlikti UAB “Šatrijos” produkcijos pardavimo vietose.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 940 žodžiai iš 3121 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.