Marketingo tyrimas1
5 (100%) 1 vote

Marketingo tyrimas1

TURINYS

Įvadas……………………………………………………………………………….3

Tyrimo eiga……………………………………………………………………….4

Anketos klausimų ir atsakymų suvestinė……………………………….5

Anketų analizė ir apibendrinimas………………………………………..19

Marketingo tyrimo UAB „Alytaus duona“ atlikimas……………..22

Išvados…………………………………………………………………………….23

Anketa……………………………………………………………………………..24

Literatūros sąrašas……………………………………………………………..26

ĮVADAS

Rinkos tyrimas – tai galimybė gauti išsamią ir patikimą informaciją apie prekių ir paslaugų pasiūlą bei paklausą rinkoje, konkurentus, kainas, populiariausias ir veiksmingiausias marketingo priemones ir pan. Ši informacija padeda sėkmingai konkuruoti, išryškinti įmonės pranašumus ir išsiaiškinti trūkumus bei priimti teisingus sprendimus, susijusius su naujo produkto įvedimu į rinką, kainodaros strategijos panaudojimu, klientų lojalumo programų rengimu, kitų marketingo priemonių taikymu. Be to, rinkos tyrimas – viena iš veiksmingiausių priemonių, padedančių įvertinti pasirinktos verslo idėjos realumą bei pradėto verslo perspektyvas.

Vis labiau bręstant rinkai, sistemingas duomenų apie ją rinkimas ir jų analizė įgauna vis svarbesnę reikšmę.

Tiek pradedant verslą, tiek jį vykdant, plečiant, keičiant strategiją, būtina pažinti rinką – kokie yra pagrindiniai jos dalyviai, kokios rinkos kaitos tendencijos. Šios informacijos turėjimas padės išvengti reikšmingų klaidų.

Rinkos tyrimas gali būti pilnas arba dalinis. Rinkos tyrimo sudedamosios dalys: bendros ekonominės verslo srities situacijos apibūdinimas, klientų tyrimas, konkurentų tyrimai, tiekėjų tyrimas. Rinkos tyrimo metu atliekamos klientų/vartotojų apklausas, jos įvertinamos, po to suformuluojamos rinkos tyrimo išvados ir pasiūlymai.

Mano atlikto tyrimo objektas duonos rinka ir jos ištyrimas. Darbo tikslas ir būtų duonos rinkos ištyrimas ir atitinkamų išvadų susijusių su tyrimo rezultatais padarymas. Taip pat stengsiuosi išsiaiškinti UAB „Alytaus duona“ produkcijos vietą šioje rinkoje ir jos populiarumą vartotojų tarpe palyginus su kitų Lietuvos duonos kepyklų produkcija.

Marketingo tyrimai – tai marketingo valdymo problemų sprendimui reikalingos informacijos paieška, rinkimas, apdorojimas, analizė. Praktinis tyrimo naudingumas leis: įvertinti situaciją, numatyti galimus pokyčius, apibrėžti naujus tikslus, parengti strategijas, suformuoti marketingo priemones.

TYRIMO EIGA

Tyrimo problema. Pagrindinė UAB “Alytaus duona” problema yra naujų rinkų paieška ir pardavimų skatinimas.

Tyrimo tikslas. Apklausti kuo daugiau potencialių pirkėjų, sužinoti jų nuomonę apie Lietuvos duonos kepyklų produkcijos kokybę.

Tyrimo laikas. Tyrimo pradžia – 2007 metų balandžio 1 d. Tyrimo pabaiga – 2007 m. balandžio 30 d.

Tyrimo apimtis. 2007 m. balandžio mėnesį Alytaus apskrityje apklausti gyventojai. Buvo išplatinta 80 anketų su 14 klausimų.

Tyrimo metodas. Klasikinis rinkos tyrimų instrumentas yra apklausa, kurios metu respondentų atsakymai suteikia reikalingą informaciją. Rinkos tyrimai atliekami laikantis tam tikrų principų. Jie turi būti ne tik naudingi (efektyvūs), bet ir etiški. Jie turi remtis tikslingumo, kompleksiškumo ir sistemiškumo principais. Paradvimų apimties didinimo problemą galima išspręsti tik surinkus pirminius duomenis. Pirminiai duomenys – tai duomenys pirmą kartą gauti būtent šio tyrimo metu.

Pirminiai duomenys dažniausiai renkami stebėjimo, eksperimento ar apklausos būdu. Rinkos tyrimas kainuoja gana brangiai, tačiau sumažina nesėkmės riziką ir gerokai padidina sėkmės tikimybę. Aš pasirinkau vieną iš pigiausių metodų – apklausą anketų pagalba.

Atsižvelgiant į apklaustųjų amžių, jų socialinę padėtį galima sukurti produktų, kurie patenkintų jų poreikius, pritraukti naujų pirkėjų ir, žinoma, išsaugoti senuosius.

Tyrimą atliko: ***

1.Jūsų lytis?

Į klausimą “Jūsų lytis?” atsakė:

45 moterys ir 35 vyrai, atitinkamai 56% moterų ir 44% vyrų.

2.Jūsų užsiėmimas?

Į klausimą “Jūsų užsiėmimas?” atsakė:

Darbininkas – 25

Tarnautojas – 20

Verslininkas – 13

Studentas – 12

Bedarbis – 10

Apie savo užsiėmimą daugiausiai atsakiusiųjų – 31% yra darbininkai, tarnautojai – 25%, verslininkai – 16%, studentai – 15% ir bedarbiai – 13%.

3. Jūsų gyvenamoji vieta?

Į klausimą „Jūsų gyvenamoji vieta?“ atsakė:

66 miesto gyventojai ir 14 kaimo gyventojų.

Tai sudaro 82% miesto ir 18% kaimo gyventojų.

4. Ar valgote duoną?

Į klausimą „Ar valgote duoną?“ atsakė:

Taip – 73

Ne – 2

Kartais – 5

Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad duoną valgo beveik visi gyventojai, t.y. 91% apklaustųjų, tik 6% atsakė,

kad duoną valgo kartais, o 3% – kad duonos visiškai nevalgo.

5. Kiek kartų per dieną valgote duoną?

Į klausimą „Kiek kartų per dieną valgote duoną?“ atsakė:

Nė vieno – 2

Vieną – 6

Du – 50

Tris – 19

Keturis ir daugiau – 3.

Daugiausiai gyventojų, t.y. 62%, atsakė, kad duoną valgo du kartus per dieną., tris kartus – 23%, vieną kartą – 8%, keturis ir daugiau kartų – 4%, nė vieno karto – 3%.

6. Kokią duoną valgote?

Į klausimą „Kokią duoną valgote?“ atsakė:

Ruginę – 19

Kvietinę – 40

Mišrią – 9

Su neskaldytais grūdais – 12.

Daugiausiai – net 50% – apklaustųjų atsakė, kad valgo kvietinę duoną, ruginę duoną valgo 24%, su neskaldytais grūdais – 15%, mišrią – 11%. Galima daryti išvadą, kad populiariausia yra kvietinė duona.

7. Kurį gamintoją labiausiai vertinate?

Į klausimą “Kurį gamintoją labiausiai vertinate?“ atsakė:

UAB „Alytaus duona“ – 29

E. Jurkevičiaus IĮ „Lazdijų duona“ – 12

UAB „Rixa“ – 5

UAB „Gudobelė“ – 2

UAB „Baltasis pyragas“ – 11

UAB „Mentora ir Ko“ – 2

UAB „Vilniaus duona“ – 11

UAB „Klaipėdos duona“ – 8.

Daugiausiai apklaustųjų – net 35% – pirmenybę teikia UAB „Alytaus duona“, 15% – E. Jurkevičiaus IĮ „Lazdijų duona“, po 14% – UAB „Vilniaus duona“ ir UAB „Baltasis pyragas“, 10% – UAB „Klaipėdos duona“, 6% – UAB „Rixa“, 3% – UAB „Gudobelė“ ir UAB „Mentora ir Ko“. Labai džiugu, kad UAB „Alytaus duona“ kepama duona užima aukštą vietą rinkoje ir yra lyderis tarp konkurentų.

8. Ar turi įtakos Jūsų pasirinkimui duonos forma?

Į klausimą „Ar turi įtakos Jūsų pasirinkimui duonos forma?“ atsakė:

Taip – 8

Ne – 72.

Matome, kad duonos forma įtakos duonos pasirinkimui neturi. 90% atsakė, kad įtakos neturi, tik 8% tvirtina, kad duonos forma turi įtaką.

9. Ar Jums daro įtaką duonos reklama?

Į klausimą „Ar Jums daro įtaką duonos reklama?“ atsakė:

Taip – 23

Ne – 57.

Iš apklausos matome, kad reklama turi nedidelę įtaką duonos pasirinkimui. Tik 29% atsakė, kad reklama daro įtaką, o 71% atsakė kad reklama įtakos nedaro.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 876 žodžiai iš 1745 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.