Aliejaus vartojimo ypatumai Lietuvoje
Kaunas
Turinys
1. Problemos formulavimas………………………………………………………………………………..1
2. Žvalgybinio tyrimo rezultatai………………………………………………………………………….1
1 lentelė: Aliejai, jų rūšys ir gamintojai arba importuotojai…………………………………….1
2 lentelė: Eksporto struktūra………………………………………………………………………………6
3 lentelė: AB „Aliejus“ duomenys………………………………………………………………………6
4 lentelė: Aliejaus suvartojimas skaičiuojant vienam gyventojui kilogramais…………..6
3. Tyrimo metodologija……………………………………………………………………………………..7
4. Duomenų rinkimas ir analizė………………………………………………………………………….9
1 grafikas: Respondentų sudėtis………………………………………………………………………….9
2 grafikas: Respondentų šeimyninė padėtis………………………………………………………..10
3 grafikas: Dažniausiai perkamas aliejaus kiekis (litrais)……………………………………..10
4 grafikas: Aliejaus sudėties svarba pasirinkimui………………………………………………..11
5 grafikas: Pasirinkimo prioritetai……………………………………………………………………..11
6 grafikas: Lietuviško aliejaus rūšių populiarumas………………………………………………12
7 grafikas: Lietuviško aliejaus kenksmingumo įvertinimas…………………………………..12
8 grafikas: Importuoto aliejaus prioritetai…………………………………………………………..13
9 a grafikas: Lietuviško ir importuoto aliejaus kainos dydis………………………………….14
9 b grafikas: Lietuviško ir importuoto aliejaus kainos dydis…………………………………15
10 grafikas: Reklamos įtaka pasirinkimui…………………………………………………………..15
11 grafikas: Aliejaus pasirinkimą įtakojantys veiksniai………………………………………..16
12 grafikas: Respondentų pasiūlymai gamintojams……………………………………………..16
5. Išvados ir pasiūlymai……………………………………………………………………………………17
1. Problemos formulavimas
1) Problemos simptomai:
Padaugėjo vartotojų nusiskundimų skaičius AB „Aliejus“ produkcija.
2) Galimos simptomų priežastys:
a. Vartotojų netenkina įmonės gaminamo aliejaus kokybė;
b. Vartotojams reikėtų platesnio produkto asortimento;
c. Įmonės aliejaus gamybos technologija „morališkai pasenusi“.
3) Sprendžiama problema:
Įmonės AB „Aliejus“ produkcijos kokybės gerinimas.
4) Tiriama problema:
Nustatyti AB „Aliejus“ produkcijos gamybos proceso trūkumus.
5) Tikslai:
a. Išsiaiškinti vartotojų nepasitenkinimo AB „Aliejus“ produkcija prie-žastis;
b. Išsiaiškinti gaminamos produkcijos kokybės lygį;
c. Išsiaiškinti vartotojų poreikį platesniam asortimentui.
6) Tyrimo objektas:
Vartotojų pasitenkinimas AB „Aliejus“ produkcijos kokybe.
2. Žvalgybinio tyrimo rezultatai
Šioje lentelėje yra pateikiamas yra pateiktas aliejų, jų rūšių ir gamintojų sąrašas, su-rinktas trijose Kauno miesto parduotuvėse („IKI“, „Maxima“ ir „Šilas“):
1 lentelė: Aliejai, jų rūšys ir gamintojai arba importuotojai
Pavadinimas Rūšis Šalis
„IKI“
Friture Keptuvų Prancūzija
Boromeo Alyvų Ispanija
Žemaičio Rapsų, augalinis Lietuva AB „Aliejus“
Floriol Saulėgrąžų Vengrija
Lesieur Alyvų, kukurūzų Prancūzija
Olio di sansa di oliva Alyvų Italija
Natura Saulėgrąžų Argentina
Veiverių Rapsų Lietuva UAB „Notomas“
Orante Alyvų Prancūzija
Bout or Lazdyno riešutų Prancūzija
Carapelli Alyvų Italija
Huilor Kukurūzų, augalinis Prancūzija
Saulėgrąžų Saulėgrąžų Vokietija (išfasuotas Lt.)
Obelių Rapsų Lietuva UAB „Tikras kelias“
„Maxima“
Aulus Alyvų Italija
Carrapelli oro verde E.V. Alyvų Italija
Mas portell (7 rūšių) Alyvų Ispanija
Pons Alyvų Ispanija
Altajaus Šaltalankis Lietuva A.P.Jasinskio I.Į.
Santa Maria Kepsnių Švedija
Goccia d‘oro Alyvų Italija
Mario‘s Alyvų Ispanija
Maestro de oliva Alyvuogių Ispanija
Filippo Berio Alyvų Italija
Carpe piem Alyvų Ispanija
Fragata lite Alyvų Italija
Anira Kviečių gemalų, seza-mų, moliūgo sėklų, sė-menų Vokietija
Le Jardin Saulėgrąžų Prancūzija
Alexandros Alyvų Graikija
Marių Alyvų Ispanija
Romulo Alyvų Ispanija
Egzotika Žolelių Lietuva UAB „Tikras kelias“
Valentino Žolelių Lietuva UAB „Tikras kelias“
Kedrų riešutų Kedrų riešutų Rusija
Dolores Žemės riešutų, kukurū-zų, alyvuogių, saulėgrą-žų Lietuva UAB „Tikras kelias“
Frideal Gruzdinimo Italija
Basso Kukurūzų, vynuogių sėklų Italija
Ideal Rafinuotas saulėgrąžų, rafinuotas augalinis Argentina
Floriol Saulėgrąžų Vengrija
Vilnius Saulėgrąžų, rafinuotas rapsų, gruzdinamasis, su keratinu Lietuva UAB „Tikras kelias“
Natura Saulėgrąžų Argentina
T-Market Classic Augalinis,
saulėgrąžų Lietuva UAB „VP Market“
Obelių Rapsų Lietuva UAB „Tikras kelias“
Amigo Augalinis Lietuva UAB „Tikras kelias“
Brolio Augalinis Vokietija
Aukselis Augalinis Lietuva UAB „Tikras kelias“
Karolina Augalinis Lietuva UAB „Tikras kelias“
„Šilas“
Lankų Lietuva
Oilio Belgija
Saulėgrąžų Vokietija (išfasuotas Lt.)
Vilnius Lietuva
Saulutė Vokietija (išfasuotas Lt.)
Aukselis Lietuva
Daumantų Estija
Brolio Vokietija
Sodžiaus Vokietija (išfasuotas Lt.)
Veiverių Vokietija (išfasuotas Lt.)
Obelių Lietuva
Floriol Vengrija
2 lentelė: Eksporto struktūra
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
mln. lt % mln. lt % mln. lt % mln. lt % mln. lt % mln. lt % mln. lt %
Gyvūniniai arba augaliniai riebalai ir aliejus bei jų skilimo produktai; paruošti maistiniai riebalai; gyvū-ninis arba augalinis vaš-kas 85,4 0,6 34,5 0,2 20,9 0,1 18,0 0,1 16,8 0,1 31,0 0,2 50,5 0,2
3 lentelė: AB „Aliejus“ duomenys
Įmonės pavadinimas Veiklos rūšis Pardavimai ir paslaugos Po-kytis % Grynasis pelnas Pokytis %
2001 2000 2001 2000
AB „Aliejus“ Aliejaus, majo-nezo gamyba 24.749.592 26.273.470 -5,80 702.529 2.075.192 -66,15
4 lentelė: Aliejaus suvartojimas skaičiuojant vienam gyventojui kilogramais
1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001
Aliejus ir margarinas 11,8 13,2 13,3 13,4 13,1 16,5 16,8
3. Tyrimo metodologija
Mūsų marketingo tyrimo tipas yra aprašomasis. Tai marketingo tyrimas ku-riame pagrindinis dėmesys skiriamas vieno ar kito įvykio dažnumo nustatymui arba tarpusavio santykio tarp dviejų kintamųjų radimui.