Pamokose atmosferinė aplinka
5 (100%) 1 vote

Pamokose atmosferinė aplinka

1121

TURINYS

Įvadas 3

a) Kas sukelia palankią atmosferą pamokose? 3

b) Kokie turėtų būti mokytojo ir mokinio tarpusavio santykiai? Kaip juos sukuri? 3

c) Mokytojo sugebėjimai išdėstyti pamokų medžiagą ir mokinių žinių įvertinimas. 3

Kas sukelia palankią emocinę aplinką pamokose? 4

a) Tinkamo mokymo aplinka 4

b) Kaip gauti pagalbos? 4

c) Klasės paruošimas. 4

d) Spalvų naudojimas. 5

e) Apšvietimas. 5

f) Tvirtinimai. 5

g) Tinkamas sėdimųjų vietų išdėstymas. 5

Kokie turėtų būti mokytojo ir mokinio tarpusavio santykiai? Kaip juos sukurti? 5

a) Koks mokytojų elgesys labiausiai susijęs su mokinių rezultatais? 5

b) 4 būdai kaip užmegzti ryšius ir kurti teigiamus santykius per ilgą laiką 6

c) Kaip išlaikyti teigiamus santykius? 6

d) Visada pasirengę reaguoti. 6

e) Į mokinius kreipkitės vardu. 7

f) Diskusijos kurstymas. 7

Mokytojo sugebėjimai išdėstyti pamokų medžiagą ir mokinių žinių įvertinimas. 7

a) Mokymosi turinio planavimas. 7

b) Žinių vertinimas. 8

c) Vertinimo kategorijos 8

Išvados 9

Naudota literatūra 10

Įvadas

Mokslas– tokia žmonių veikla, kuri papildo sistemizuotą informaciją apie mums suprantantį pasaulį.

Anksčiau mokykla buvo laikoma informacijos „tiekėju“ mokiniams, o šie buvo laikomi jos „ vartotojais“. Tai sukūrė jėgos struktūrą, kurioje mokytojas buvo išminties ir žinių „konteineris“, o mokinys – bejėgis jų gavėjas. Mokinio vaidmuo buvo pasyvus, indas, kurį reikėjo pripildyti.

Kai informacija kontroliuoja mokytojas, mokiniui telieka “gauti mokymą“.

Prieš kiek laiko iš mokytojų buvo reikalaujama mažiau. Šiandien reikalavimai yra ypatingi, o mokyklos struktūra nėra tinkama atsižvelgti į šiuos pokyčius pakankamai veiksmingai. Mūsų švietimo sistema neremia ir neskatina mokytojo – o mokytojams reikia ir viena, ir kita. Mokytojams sunku išreikšti save ir būti išgirstiems.

Pagrindinis gero mokytojo bruožas, mano nuomone, tai meilė vaikams. Geras mokytojas, tai tas mokytojas, kuris sugeba sudominti mokinius savo dalyku ir aiškiai išdėsto medžiagą, o ne tas kuris tiesiog dešimtukui išmoko vieną iš mokyklos programos dalykų. Mokytojas (ypač jaunesnių klasių) turi žinoti vaiko interesus ir pažinti jo šeimą. Todėl, mokytojas žmogaus gyvenime palieka daug didesnį pėdsaką, nei dėstytojas. Geras mokytojas turi pastebėti ir išvystyti mokinio gabumus, jis turi skatinti ir nukreipti mokinio iniciatyvą reikiama kryptimi. Po mokyklos į aukštąją (ar aukštesniąją) mokyklą ateina jau gana susiformavę, ir žinantys ko nori žmonės. Jie jau turi savo tikslus ir juos jau visai ne būtina „stengtis sudominti“ dėstomu dalyku. Nes jie jau padarė savo pasirinkimą. Šiame darbe pabandysiu iškelti ir išspręsti tris problemas:

 Kas sukelia palankią atmosferą pamokose?

 Kokie turėtų būti mokytojo ir mokinio tarpusavio santykiai? Kaip juos sukuri?

 Mokytojo sugebėjimai išdėstyti pamokų medžiagą ir mokinių žinių įvertinimas.Kas sukelia palankią emocinę aplinką pamokose?

Daug laiko praleidžiant klasėje aplinka mokytojams ir mokiniams padaro didelę įtaką. Daugelis tradicinę klasę laiko „pagrindine“ mokymosi „ kliūtimi“. Ką būtų galima padaryti, kad pakeisti neigiamas mokinių asociacijas, susijusi, su klase? Išmaningai suprojektuota ir rūpestingai suplanuota teigiamai stimuliuojanti aplinka gali atlikti 25% darbo užjus. Priešingai, prastai suprojektuota aplinka gali žymiai prislopinti mokymosi procesą.

 Tinkamo mokymo aplinka gali:

 Skatinti teigiamą mokinio požiūrį į dalyką;

 Užmegzti ryšį tarp mokytojo ir mokinio;

 Stimuliuoti mąstymą, išradingumą ir smalsumą;

 Kelti savigarbą, pasitokėjimą savimi ir žadinti savo vertės jausmą;

 Informuoti, daryti įtaką, įtikinti ir sujaudinti;

 Stiprinti mokinio atsakomybes, teisingumo jausmą ir teigiamą požiūrį į mokyklą;

 Padėti klasei tapti šaunia vieta;

 Kaip gauti pagalbos? Dauguma mokytojų neretai suvokia, kad atlieka kitų darbą. Mokyti yra toks didelis darbas, kad be kitų mokytojų pagalbos kartais galima pasijusti beskęstą. Geriausias būdas sulaukti pagalbos yra ją suteikti. Lygiai tas pats ir su pripažinimu. Kartais turime daryti tai, ko reikia rezultatui pasiekti, nepriklausomai nuo mūsų darbo pobūdžio.

 Klasės paruošimas. Prieš prasidedant pamokai būtina patikrinti klasę: ar ji tvarkinga, švari, gerai parengta? Ar kėdės išdėstytos taip kaip joms reikia? Ar sutvarkyta išdalijimui skirta medžiaga ir ar visa ji patikrinta? Ar tinkama klasės temperatūra ir drėgmė? Ar paruoštas pamokos planas? Ar paruošta lenta?

Daug mokytojų kasdien patikrina, kaip klasė paruošta pamokai, bet daug jų to nedaro: jie pradeda i baigia pamoką tuo pačiu – chaosu. Reikia tikro atsidavimo, kad kasdien ruoštum savo klasę patiems geriausiems rezultatams. Jei pamoka pradedama chaosu, mokiniai būna pasimetę, nesusikaupę ir mokymo efektingumas smarkiai krenta.

Mokiniai geriausiai jaučiasi 20 – 22o pagal Celsijų. Kai temperatūra yra per aukšta mokiniai jaučiasi mieguisti, tingūs ir tai trukdo optimaliai susitelkti į mokomą medžiagą. Esant per žemai temperatūrai, mokiniai susitelkia į mintį, kad jiems s yra šalta ir dažniausiai net negirdi mokytojo žodžių.

 Spalvų naudojimas. Ir klasės sienos gali
padėti mokytis. Būtina atsižvelgti į sieną. Šešėliai, tonai, atspalviai darbui taip pat yra svarbu, kad yra susikūręs ištisas konsultavimo spalvų klausimais verslas. Teigiamai veikia žydra, šviesiai žalia, vandens spalvos bei geltona. Kitos spalvos sukelia neigiamą sąmoningą ar nesąmoningą mokinių reakciją. Medžio ar plytų imitacija sudaro jaukią namų atmosferą.

 Apšvietimas. Geriausias yra netiesioginis arba natūralus apšvietimas. Vienoms klasėms reikia daugiau apšvietimo, kitoms mažiau. Svarbiausia, kad geriausiai būtų apšviestas klasės priekis.

 Tvirtinimai. Klasė mokiniams tūrėtų būti tikras pasitikėjimo savimi, informacijos ir teigiamų jausmų šaltinis. Geriausiai iškabinti plakatus, kurio fonas būtų šviesių spalvų ir ant jo paprastomis, lengvai įskaitomomis raidėmis užrašytos atmintinės mokiniams. Patartina rašyti pirmuoju asmeniu, kad mokinys suprastų, jog jos skiriamos būtent jam.

 Tinkamas sėdimųjų vietų išdėstymas. Sėdimųjų vietų sėkmė priklauso nuo tinkamumo ir įvairumo. Keisti sėdėjimo tvarką yra puikus būdas keisti stimulą. Tai, kur mokinys sėdi klasėje, turi įtakos jo mokymuisi taigi čia labai svarbu lankstumas. Nereikėtų nustatyti mokinio nuolatinės sėdimos vietos, reikėtų leisti jiems patiems pasirinkti sėdėjimo vietą kas kart įėjus į klasę. Jei manoma, išdėstykite vietas taip, kad mokiniai matytų vienas kitą. Susijaudinimas dėl naujovės griet praeis ir efektyvumas aiškiai persvers laikiną išsiblaškymą.

Kokie turėtų būti mokytojo ir mokinio tarpusavio santykiai? Kaip juos sukurti?

 Koks mokytojų elgesys labiausiai susijęs su mokinių rezultatais?

 Turinio apimtis. Mokiniai išmoksta daugiau, jei jų mokytoja aprėpia daugiau medžiagos.

 Aiškinimui skirtas laikas. Mokiniai išmoksta daugiau, jei mokytojas skiria daugiau laiko akademinei veiklai.

 Įsitraukimo laikas. Mokiniai išmoksta daugiau, jei didelę pamokos dalį yra įsitraukę į užduotį.

 Nuolatinė sėkmė. Mokiniai išmoksta daugiau, jei jiems gerai sekasi (atsakyti į klausymus, raštu atlikti užduotis suole).

 Aktyvus mokymas. Mokiniai išmoksta daugiau, per tas pamokas, per kurias mokytojai juos aktyviai moko, o ne tuomet, kai mokiniai dirba patys, mokytojo tiesiogiai neprižiūrimi.

 Medžiagos dėstymas. Mokiniai išmoksta daugiau, kai medžiaga dėstoma aiškiai ir entuziastingai.

 Efektyvus klausinėjimas. Mokiniai išmoksta daugiau, jei klausimai yra palyginant nesunkūs ir užduodamai gana dažnai. Laukti kol mokinys atsakys, pripažinti teisingus atsakymus ir nepalikti mokinio, kuris nevisai išsamiai arba neteisingai atsakė, o duoti galimybę jam pasitaisyti – visa tai susiję su geresniais rezultatais.

 4 būdai kaip užmegzti ryšius ir kurti teigiamus santykius per ilgą laiką:

 Reikia mylėti save. Kad galėtų pasirūpinti kitais, mokytojas turi pasirūpinti savimi. Negalima duoti to, kas nėra duota. Mokiniai yra labai aktyvūs. Tik jie mokytojas gerbs save, mokiniai gerbs mokytojus.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 1261 žodžiai iš 2484 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.