Planavimas išorinė organizacijos aplinka
5 (100%) 1 vote

Planavimas išorinė organizacijos aplinka

VI. PLANAVIMASPlanavimas – tai viena iš svarbiausių, lemiančių organizacijos veiklą

funkcijų. Tai veiklos turinio, formų ir metodų nustatymas tam tikram

laikotarpiui, siekiant tikslo mažiausiomis materialinėmis ir darbo išteklių

sąnaudomis. Tai kasdieninė vadovo funkcija. Planavimas turi būti susijęs su

prognozavimu. Planavimo funkcijos išraiška – planai.

Planų sudarymą apima trys etapai:

1. Analizės ir problemos sprendimo (pradinis).

2. Plano sudarymo (pagrindinis).

3. Plano aprobavimo (papildomas). Aprobavimas – suderinimas.

Planas – veiksmų rinkinys nuosekliam vykdymui apibrėžtomis sąlygomis.

Išskiriamos kelios planų grupės jų trukmės, ekonominio ir techninio

pagrįstumo požiūriu:

1. Trumpalaikiai. Dar vadinami einamaisiais, operatyviniais. Jie turi

užtikrinti ritmingą darbą ir tolygų paslaugų teikimą ar produktų

gaminimą konkrečia nomenklatūra ir nurodytais terminais. Didelis

vaidmuo skiriamas ritmingumui ir operatyvumui.

2. Vidutinės trukmės. Taktiniai, perspektyviniai. Šie planai susiję su

prognozėmis. Taktiniuose (perspektyviniuose) planuose turi būti

atspindėta:

1. organizacijos išvystymas struktūrų, procedūrų požiūriu;

2. gamybos ar paslaugų plėtimas, apimantis technikos, technologijos,

žaliavų tiekimą, marketingą, statybas ir t.t.;

3. racionalus finansinių išteklių naudojimas, užtikrinantis išplėstinę

reprodukciją;

4. personalo formavimas;

5. darbo įvertinimo formos, atlyginimo už darbą principai, metodai

elementai;

6. bendradarbiavimas.

3. Ilgalaikiai. Veiklos perspektyvos, strateginiai. Šie planai – tai

vadovo veiksmai, orientuoti į tolimą perspektyvą.

Strateginis valdymas – tai: 1) išteklių paskirstymas, 2) adaptavimas

išorinei aplinkai, 3) vidinis koordinavimas ir 4) strateginis nustatymas.

Strategija – išvertus iš graikų kalbos – generolo mokslas, generolo

menas, kariuomenės išdėstymo menas. Tai taisyklių, principų rinkinys, kurių

reikia vadovams priimant sprendimus. Tai detalus, visapusiškas planas,

skirtas įgyvendinti organizacijos misijai.

Misija – svarbiausias organizacijos uždavinys ir tikslas. Išvertus iš

lotynų kalbos – paskirtis, pašaukimas. Tai pagrindinis, bendras

organizacijos uždavinys, tiksliai apibrėžta jos egzistavimo priežastis.

Misijos formuluotė savyje jungia:

1. Organizacijos veikla gamybos, paslaugų, rinkos požiūriu.

2. Išorinė aplinka, apsprendžianti organizacijos darbo principus.

3. Organizacijos kultūra, vidinis klimatas ir įtaka patraukiant vieno ar

kito tipo žmones.Misija yra įgyvendinama per planus. Sėkmę lemia strateginis planas. Jam

organizacija turėtų skirti 80( dėmesio. Misijoje yra svarbūs klientai. Su

misija yra susijusi vertybių orientacija. W. Hunt ir R. Tagiuri nustatė 6

vertybes:

1. Teorinės vertybės (tiesa, žinios, racionalus mąstymas);

2. Politinės vertybės (valdžia, viršenybė virš kitų, pripažinimas);

3. Ekonominės vertybės (praktiškumas, naudingumas, efektyvumas);

4. Socialinės vertybės (geri žmonių santykiai, konfliktų nebuvimas);

5. Estetinės vertybės (meninė harmonija, sudėtis, forma ir simetrija).

6. Religinės-moralinės vertybės (santaika visatoje).

Šios organizacijos posistemės turi turėti savo tikslus, tačiau jie

neturi kirstis su svarbiausiu tikslu – misija. Svarbiausias tikslas turėtų

būti visuomenės poreikių žinojimas.

Gamybos posistemės tikslas – darbo našumo didinimas ir produkcijos

kokybės gerinimas.

Ekonomikos posistemės tikslas – racionalus išteklių naudojimas siekiant

efektyviausio jų panaudojimo.

Personalo posistemės tikslas – didinti darbuotojų pasitenkinimą ir

suinteresuotumą, užtikrinti sąlygas darbuotojų kūrybinio potencialo

vystymuisi.

Marketingo posistemės tikslas – žinoti ir maksimaliai tenkinti vartotojų

poreikius kiek galima platesnėje rinkoje.

Tikslus galima skaidyti ne tik pagal struktūrą ir trukmę, bet ir į

socialinius, ekonominius ir kitus tikslus. Todėl sudaromas tikslų medis,

reiškiantis tvarkingą tikslų hierarchiją.Svarbiausia, kad tikslai būtų išreikšti kiekybiniais dydžiais.

Tikslinio valdymo schema yra:

1. Įgaliojimų ir atsakomybės nustatymas.

2. Tikslų numatymas, jų apibūdinimas kiekvienoje pareigybėje.

3. Tikslų įgyvendinimo planų paruošimas duotoje pareigybėje.

4. Kiekvieno vadovo veiklos planavimas ir vertinimas.

Tikslų nustatymą apsprendžiantys principai:

1. Suderinamumas. Tikslai neturi prieštarauti. Jie turi veikti viena

kryptimi.

2. Realumas. Tikslai turi būti įgyvendinami, turėti realią išraišką,

būti kiekybiniai.

3. Lankstumas. Tikslai ir prioritetai turi būti peržiūrimi atsižvelgiant

į vidinę ir išorinę aplinką, o paskui klaidingi atmetami.

4. Patrauklumas. Tai darbuotojų veiklos motyvavimą užtikrinanti

priemonė. Kiek darbuotojas naudingas, reikalingas visuomenei?

5. Išmatuojamumas. Tai galimybė nustatyti absoliučią arba santykinę

vertę kiekybiniais vienetais (net ir kokybinių dydžių).

Šioje schemoje pavaizduotos

įvairių lygių strategijos: žalia –

korporacinio lygio; geltona – atskiro verslo vieneto lygio; mėlyna –

funkcijinio lygio strategija.

Kalbant apie strategijas paaiškėja, kad planavimas – labai svarbus

procesas. Šis procesas išreiškia įvairių etapų suskirstymo laipsnį.

STRATEGINIO PLANAVIMO PROCESAS

I.ir II. Misija ir tikslai jau buvo aptarti anksčiau.III. Vertinant išorinę organizacijos aplinką naudojami tokie veiksniai:

1. ekonominiai;

2. politiniai;

3. rinkos

4. technologiniai;

5. konkurenciniai;

6. socialiniai;

7. tarptautiniai.IV. Organizacijos stiprių ir silpnų pusių įveritimas parodo ar

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 726 žodžiai iš 2414 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.