Profesinis įvaizdis ir jo formavimas
5 (100%) 1 vote

Profesinis įvaizdis ir jo formavimas

TURINYS:

1. ĮVADAS 2

2. PREKINIS ŽENKLAS 3

3. ĮVAIZDŽIO FORMAVIMO YPATYBES 4

4. IŠVADOS 8

5. LITERATŪRA 10

ĮVADAS.

Šiuolaikinėmis rinkos sąlygomis organizacijos tampa lyderėmis suprasdamos klientų poreikius ir priimdamos sprendimus, teikiančius klientams pasitenkinimą dėl prekių ar paslaugų vertės, puikios kokybės bei aptarnavimo. Tokiu būdu jos formuoja stiprios ir stabilios organizacijos įvaizdį. Ištirta, kad vartotojai pirmenybę teikia populiaresniems prekės ženklams, gerą įvaizdį turinčioms organizacijoms. Todėl natūralu, kad įvaizdžio kūrimas pasaulyje laikomas vienu iš svarbiausių strateginės vadybos ir rinkodaros tikslų. Tai ne mažiau svarbu negu įgyvendinti novatoriškas idėjas, stabilizuoti finansinę sferą, ugdyti personalą, plėsti pardavimus. Teigiamas organizacijos įvaizdis tampa aktualus konkurencinėje kovoje, siekiant didinti pardavimus, pritraukiant ir išlaikant darbuotojus, įveikiant krizę bei rengiant viešas iniciatyvas. Sukurti ir valdyti teigiamą organizacijos įvaizdį pavyksta ne visiems ūkio subjektams ir ne iš karto. Savaime suprantama, kad organizacijoms, kurios užsiima daugiau kaip viena veiklos rūšimi, pavyzdžiui ir gamyba, ir prekyba daug sudėtingiau kurti bei palaikyti teigiamą įvaizdį (reputaciją), bet tai įmanoma.

Paslaugų vadybos tyrinėtojai įvaizdžio sąvoką apibūdina kaip grupės ar individo sąmonėje susidarytą realybės atitikimą, kitaip tariant anot jų, įvaizdis yra mūsų supratimo apie esamą situaciją ar tam tikrą fenomeną modelis. Pagrindinė įvaizdžio poveikio kryptis yra esami ir galimi paslaugų bei prekių vartotojai. Kai įmonės įvaizdis yra sumaniai sukurtas ir aktyvina vartotoją, tuomet mažiau pastangų reikia kituose pardavimo etapuose, kuriuos atskleidžia vartotojų elgsenos mokslas. Tačiau įvaizdis nėra nekintantis, kieno nors kartą sukurtas ir visiems laikams dalykas. Jis dinamiškas ir individualus.

PREKINIS ŽENKLAS.

Kiekviena prekė ar paslauga rinkoje susiduria su konkuruojančiomis prekėmis ir paslaugomis kurios dažnai būna beveik tokios pačio arba panašios taip pat geri pakaitalai. Pirkėjų lūkesčių atitikimas ar viršijimas yra sunkus uždavinys, ypač kai skoniai ir vertybių supratimas, kuris taikomas tos pačios paskirties prekėms ,nuolat kinta. Tik įmonės, kurios sugeba įvykdyti šiuos reikalavimus, gali tikėtis išsaugoti ir padidinti sau ištikimų potencialių pirkėjų ar paslaugų gavėjų skaičių.

Kiekviena įmonė, siekdama išsikovoti pasitikėjimą ir palankumą savo prekėms, priversta

kurti ir išsaugoti jų skiriamuosius požymius, įvaizdį ar reputaciją. Tik tuomet ją ar jos prekes galima atskirti tarp kitų konkurentų. Taigi, tuo pat metu būtina pateikti mechanizmą, kaip susieti prekių tiekėją su vertingais gamybiniais aktyvais – pasitikėjimu ir reputacija . Įmonės

dažniausiai to siekia pasinaudodamos turinčiu skiriamąją galią firmos vardu ir vienu ar keliais

prekių ženklais.

Firmų vardai ir prekių ženklai atlieka svarbiausią vaidmenį atskiriant gamintojo ar teikėjo prekes nuo konkurentų ir formuojant ilgalaikius teigiamus (ir dažnai emocinius) tarpusavio santykius su vartotojais, atkakliai ugdant teigiamą įvaizdį ar reputaciją. Kiekviena įmonė privalo siekti, kad pirkėjai, sužinoję apie prekių ženklą, greitai praeitų prekių ženklo pripažinimo etapą ir pradėtų jam teikti pirmenybę.

. Stipraus prekės ženklo įvaizdžio kūrimas nėra paprastas uždavinys. Prekių ženklų panaudojimas efektyviai produktų rinkodarai reikalauja gero prekių ženklų įstatymų ir nacionalinės bei tarptautinės praktikos žinojimo. Vis dėlto, būtina įsiminti kelis pagrindinius elementus, reikalingus kuriant gerą prekių

ženklą.:

Prekių ženklai privalėtų:

• turėti prigimtinę skiriamąją galią;

• būti lengvai įsimenami ir ištariami;

• tikti įmonės produktui arba įvaizdžiui;

• neturėti teisinių apribojimų

• turėti papildomą teigiamą prasmę.

Prekės ženklo vertė skiriasi ne tik priklausomai nuo ekonomikos sektoriaus, bet ir tame pačiame sektoriuje. Pagal neseniai atliktą įmonių apklausą, kai kuriose išvystytos ekonomikos šalyse prekės ženklo vertė pramonės sektoriuje sudarė virš 10 procentų, finansinių paslaugų ir automobilių sektoriuje, o maisto pramonės nuo 70 iki 90 procentų bendros firmos

vertės..

Brangiausiais prekiniais ženklais pasaulyje pripažinti:

1. Coca – Cola – 68,9 mlrd. JAV dolerių;

2. Microsoft – 65,1 mlrd. JAV dolerių;

3. IBM – 52,7 mlrd. JAV dolerių.

Prekių ženklai , būdami dideliu turtu, patys reikalauja rūpestingo naudojimo,

priežiūros, ugdymo ir apsaugos; priešingu atveju jie gali prarasti vertę, būti pavogti, pamesti ar paprasčiausiai netekti teisinės galios.

ĮVAIZDŽIO FORMAVIMO YPATYBES.

Besivystant šalyje naujai socialinei – ekonominei sanklodai, keičiasi akcentai įprastiniuose tarpusavio santykiuose, atsiranda naujų prioritetų. Jeigu įmonė ar organizacija iš esmės prisitaikė prie naujų ekonominių santykių ir sėkmingai plėtoja veiklą, tai su dideliu įsitikinimu galima kalbėti apie tai, kad tų įmonių ar organizacijų vadovai įsisąmonino būtinybę formuoti firmos įvaizdį, t. y. išsiskirti iš daugybės į save panašių, pasiekti, kad apie firmą žinotų kuo daugiau, įgyti
reputaciją. Vadovai stengiasi atkreipti dėmesį į konkrečias grupes: investuotojus, akcininkus, partnerius, vartotojus ir kitus gyvybiškai svarbius visuomenės sluoksnius. Neatsitiktinai žodis įvaizdis taip dažnai kartojamas.

Vienaip ar kitaip įvaizdis, kaip socialinis – psichologinis fenomenas, paliečia kiekvienos organizacijos gyvenimą. Tačiau vadovai ne visada turi aiškų supratimą apie šio fenomeno prigimtį ir būdus jį valdyti. Tad kokia gi firmos įvaizdžio esmė ir svarbiausios jo formavimo kryptys?

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 833 žodžiai iš 2654 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.