Salvadoro dali genijaus gyvenimas ir kūryba
5 (100%) 1 vote

Salvadoro dali genijaus gyvenimas ir kūryba

Įvadas

Salvadoras Dali – XX a. genijus. Tai maištingos ambicingos ir kūrybingos sielos žmogus, turintis labai didelės reikšmės įvairių stilių menui. Jis tikėjo ,kad vardas Salvadoras reiškiantis “ Išganytoją” įpareigoja jį išgelbėti tapybos meną, anot jo “momentinę spalvotą nuotrauką ,kurią galima laikyti rankose”. Dali tobulai nutapyti daiktai atrodo kaip tikri, tačiau patys paveikslai palieka keistą įspūdį . Susidomėjęs Freudo psichoanalize ,jis kūrė neįprastus ,vaizduotės ribas peržengiančius darbus . Žmonės labai įvairiai reaguoja į Dali tapybą : vieni ja piktinasi , kitiems ji kelia juoką.

Jo kūryba padarė didelę įtaką kino menui ,drabužių madai ir reklamos pasauliui. Taip pat jis svarbus tuo, kad šiuolaikiniai menininkai gali mokytis ir sekti jo pavyzdžiu. Jeigu jis būtų gyvenęs renesanso epochoje jo genialumas būtų normalus, tačiau tais laikais tai buvo nepriimtina. Tačiau dabar Dali yra pripažintas vienu reikšmingiausiu moderniojo meno kūrėju, stovinčiu lygioje gretoje su Pikasu, Matisu ir Duchampu. Taigi dabar jis yra vertinamas žymiai smarkiau negu buvo vertinamas tuomet. Šiame referate norėjau atskleisti Dali genialumą, taip pat įvardinti jo kūrybos ir gyvenimo problemas.

Turinys

1. Įvadas……………………………………………………2psl.

2. Salvadoro Dali vaikystė. Kūrybos pradžia………………4psl.

3. Galos pasirodymas. Jos įtaka Dali kūryboje. Kritinis – paranojinis metodas……………………………………5 – 6psl.

4. Dali – siurrealistas. “Kitokių” darbų menininkas……6 – 8psl.

5. Dali gyvenimo pabaiga ir paskutinės vizualinės poemos. Misticizmas…………………………………………………8psl.

6. Išvados……………………………………………………9psl.

1904m. Ispanijoje, Figere gimė Salvadoras Dali – prie garbės ir pinigų pripratęs katalonietis, kuris daug tapydavo ir daug kalbėdavo. Labiausiai mėgo kalbėti apie tai, kaip tapti genijum. Jo receptas: jei elgsies kaip genijus, tokiu ir tapsi. Jau nuo mažų dienų jo ambicijos ir didybės manija nuolat augo. Būdamas šešerių jis nutapė savo pirmąjį paveikslą, dešimties “atrado” impresionistus, keturiolikos – pompjerus, XIX a. akademinio stiliaus tapytojus. Pasak paties menininko, jam buvo skirta tapti tapybos, kuriai buvo iškilęs mirtinas pavojus dėl abstraktaus meno, akademinio siurrealizmo, išgelbėtoju.

1920m. S. Dali išbando įvairiausius stilius: impresionizmą, savo mokytojo Izidro Nonelio realizmą, įtakojamas Ch. Griso – kubizmą, puantilizmą, futurizmą, neo – kubizmą ir fovizmą. Dali buvo nuolatinis ramybės drumstėjas. Netgi dabar jo kūriniai šokiruoja, nors jis sugebėjo pakerėti publiką bei pelnyti jos simpatijas. Didelę įtaką jo kūrybai padarė Dž. de Kiriko metafizinė tapyba ir italo K. Karo kūryba. S. Dali – vienintelis tikras siurrealistas. Jis tokiu išliko, kai bendraminčiai pasinėrė į kubizmą, puantilizmą ar fovizmą. S. Dali technika – preciziška, jis siekia kokybės. Remdamasis M. Ernsto kūriniais, labai jausmingai teigia esąs kurstomas tirti įvairiausius impulsus, o prisiminimus slėpti nežinomybėje.

Mišelis Deonas Dali įvardijo dvi pagrindines S. Dali savybes. Tai – sveikas valstiečio protas ir jo “šaknys” ir jautrios “antenos”. Giliai į žemę suleistomis šaknimis jis ieško visų dalykų, kuriuos kiti žmonės sugebėjo sukurti per keturiasdešimt tapybos, skulptūros bei architektūros šimtmečių. O savo “antenas” jis nukreipia į ateitį, kad pagautų jos vibracijas, jas numatytų ir suprastų. S. Dali – nepasotinamai smalsus žmogus, visi jo atradimai ir išradimai atsispindi kūriniuose. Visos Dali manijos, akivaizdžios jau ankstyvuose kūriniuose, tiesiogiai kyla iš jo kataloniškųjų šaknų. Sakoma, kad kataloniečiai tiki tik tais dalykais, kuriuos galima suvalgyti, išgirsti, paliesti, užuosti arba apmatyti. Dali neslėpė šio materialistinio paveldo. Žymiausi jo kūriniai perėmė Katalonijos pakrantės aplinką. Visi jo suakmenėję objektai, sukaulėjimai, antropomorfizmai ir kitos keistenybės kyla iš gamtos stichijų sukurtų pakrantės uolų. Taigi visi vaizdingi Dali košmarai turi realų pagrindą jo atmintyje. Visa tai prisiminimai tokių dalykų ar įvykių, kurie paliko menininkui įspūdį.

Nuo 1928m. Dali plėtoja dūlėjimo temą, gilinasi į stingulio morfologiją, jį domina vaiduokliškos formos.Baigęs mokslus Dali įstojo Madrido Dailės akademiją, tačiau iš ten po dviejų metų buvo išmestas už studentų maišto, prieš antrarūšio menininko paskyrimą profesoriumi, sukurstymą. Tai išėjo tik į gera, nes toliau tęsė studijas Paryžiuje. Čia jis dar ieškojo moters, kuriai būtų įdomios jo erotinės fantazijos. Dabar Dali jautė stiprų potraukį kurti šiuolaikiškų seksualinių simbolių darbus.

Apsilankymas siurrealistų baliuje pakeitė visą Dali gyvenimą – jis sutiko Galą, didžiąją savo gyvenimo meilę. Ji įkūnijo jo vaikystės svajonių moterį. Pažintis su Gala Eliuar. “moterimi, kurios žvilgsnis skrodžia kiaurai sieną”, apvertė aukštyn kojomis jo gyvenimą. Dali ima vėl juo domėtis. Jis imasi tapyti fotografijas, tačiau fotografinį tikslumą naudoja, siekdamas perteikti
savo fantazijos vaizdinius. Tai jo siurrealistinės tapybos pradžia. Gala dažnai pozuoja Dali, ji ima dominuoti jo kūryboje. Tuo metu menininko gyvenime vykstantys seksualiniai pokyčiai atsispindėjo jo kūriniuose. Gala ragino jį grįžti prie realizmo.

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 806 žodžiai iš 2438 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.