Santykinių rodiklių analizė
5 (100%) 1 vote

Santykinių rodiklių analizė

1. Literatūros sąrašas -21

ĮVADAS

Mano darbo tema yra santykinių rodiklių analizė. Tai vienas iš pagrindinių metodų, kuris yra naudojamas norint atlikti finansinę rodiklių analizę.Be šio metodo yra dar naudojami šie metodai: horizontaliosios analizės metodas, bei vertikaliosios analizės metodas.

Yra išskiriamos 2 finansinių rodiklių rūšys:

1. Trento

2. Šakos lyginamoji

Atliekant šį darbą aš atlikau Trento finansinės rodiklių analizės rūšį. Trento (laiko eilučių) finansinių rodiklių rūšis, kai lyginama kelių metų, vienos įmonės finansiniai rodikliai.

Santykinių rodiklių analizė, tai finansinių ataskaitų rodiklių santykio, ar proporcijų apskaičiavimas. Koeficientai leidžia palyginti, kelių įmonių rodiklius ar tos pačios įmonės skirtingų periodų rodiklius iš kurių galime spręsti ar naudinga yra finansuoti į tą įmonę.Todėl ir dėl šio tikslo ir yra atliekama santykinių rodiklių analizė. Visi rodikliai yra suskirstyti į 4 pagrindines dalis:

1. Likvidumo analizė. Ji parodo įmonės sugebėjimą padengti trumpalaikes skolas.

2. Mokumo analizė. Ji įvertina įmonės gebėjimą padengti visas skolas.

3. Apyvartumo analizė.ji parodo kaip efektyviai naudojamas įmonės turtas.

4. Pelningumo analizė. Ji įvertina įmonės sugebėjimą uždirbti pelną, bei parodo, kas jį uždirba.

Taip pat yra skaičiuojami kapitalo ir rinkos įvertinimo rodikliai. Jie yra svarbūs didelėms įmonėms ir šie rodikliai parodo vidinės ir išorinės rinkos rūšį.

Šiame darbe aš pasirinkau atlikti AB “ALITA” santykinių rodiklių analizę.Ją atlikau remdamasi 2002 –2003 metų duomenimis.

Šio mano darbo tikslas buvo išsiaiškinti ar įmonė dirba pelningai, ar padidėjo (sumažėjo) jos pelnas ir panašiai, bet aktualiausias klausimas į kurį atlikdama santykinių rodiklių analizę ieškojau atsakymo ar verta investuoti į šią įmonę.

Taigi siekiant šio tikslo šiame darbe aš atlikau likvidumo, mokumo, pelningumo, apyvartumo analizes, bei apskaičiavau atitinkamus rodiklius, kurie buvo būtini norint atlikti šias santykinių rodiklių analizes.

ĮMONĖS CHARAKTERISTIKA

AB “Alita” įsikūrė 1963 metais Alytuje, miškininkų g. 17. Tai alkoholinių gėrimų produkcijos gamintoja. Vieni iš populiariausių šios bendrovės produktų – vynai. 1996 metais AB “Alita” pradėjo gaminti ir stipriuosius alkoholinius gėrimus. Įmonė taip pat verčiasi ir obuolių sulčių gamyba. Iš viso bendrovė gamina apie 50 pavadinimų alkoholinius gėrimus. Pagrindinės žaliavos yra įsigyjamos vietinėje rinkoje. Įmonė importuoja vynuoges, įpakavimą, etiketes ir prancūzišką spiritą brendžio gamybai. AB “Alita” savo produkciją eksportuoja į tokias šalis kaip: Vengrija, Čekija, D.Britanija, Panama, Vokietija, Lenkija bei Danija. Nuo 1984 metų bendrovė dalyvauja įvairiose tarptautinėse parodose ir konkursuose Bratislavoje, Mikulove, Sankt Peterburge, Jaltoje, Kišiniove, Rygoje, Maskvoje, Londone ir Vilniuje, kur jos gaminiai patenka į geriausiųjų sąrašus.Vartotojai ypač vertina brendį „Alita“, kuris pradėtas gaminti 1995 m.

Šampanizuotas vynuogių vynas yra svarbiausias ir reprezentacinis AB „Alita“ gaminys. Šiandien AB „Alita“ pagal naujausią ir pažangiausią srovinę technologiją gamina daugiau kaip 10 rūšių šio gėrimo. AB „Alita“ šampanizuoto vyno gamyba yra artima klasikinei šampano gamybos technologijai.

2002 m. AB „Alita“ patobulino savo Kokybės vadybos sistemą pagal ISO 9001:2000 standarto reikalavimus ir ją resertifikavo Vokietijos sertifikacinėje įstaigoje TUV CERT.

Bendra alkoholinės produkcijos gamybos apimtis hektolitrais 2002 metais padidėjo 1,8% (lyginant su 2001 metais). Tačiau atskirose produktų grupėse gamyba ir didėjo, ir mažėjo. Labiausiai sumažėjo spirituotų, natūralių vynuogių bei vaisių vynų gamyba. Koncentruotų obuolių sulčių bei obuolių aromato pagaminta perpus mažiau, nei praeitais metais. Mažėjusios keletą metų putojančių gėrimų gamybos apimtys išaugo 15,9%, alkoholinių kokteilių – 2,4 karto, sidrų – 32,8%, brendžio – 65,8%, trauktinių – 56,5%.

2002 metais toliau buvo plečiamas produkcijos asortimentas. Reikšmingiausias ir sėkmingiausias AB „Alita“ naujas gaminys – 5 rūšių alkoholiniai kokteiliai „MIX“, sulaukę didžiulio populiarumo ir padėję bendrovei tapti didžiausia kokteilių gamintoja Lietuvoje. Praeiti metai parodė, kad bendrovė vertinama ne tik Lietuvoje. Didžiausia pasaulyje sidro gamintoja – Didžiosios Britanijos kompanija „H P Bulmer Ltd.“ – šampanizuoto vyno gamintojai AB „Alita“ 2002 m. pardavė teisę gaminti ir platinti sidrą „Woodpecker“ Lietuvoje bei pasirinko ją kaip platformą sidro eksportui į kitas Baltijos šalis bei Rusiją. Lietuvos bendrovė planuoja užimti 30% Lietuvos sidro rinkos.

AB „Alita“ įstatinis kapitalas – 73,088 mln. litų. Valstybė, valdanti 83,77 proc. įmonės akcijų, rengiasi privatizuoti įmonę, kuri sulaukė užsienio ir vietos investuotojų dėmesio. Bendrovė yra

Lietuvos maisto pramonės įmonių asociacijos ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos narė. 2002 metais įmonėje vidutinis darbuotojų skaičius siekė 494.

2002 m. bendrovė uždirbo 3,226 mln. Lt pelno ir išmokėjo 2,99 ct. dividendų už akciją. 2003 metais bendrovė planuoja pasiekti 90
milijonų litų apyvartą ir gauti 6 milijonus litų grynojo pelno. Investicijoms planuojama skirti 6,5 mln. Lt.

LIKVIDUMO RODIKLIAI

Finansinės veiklos analizė paprastai pradedama nustatant įmonės finansinio likvidumo rodiklius, kurie parodo įmonės gebėjimus padengti trumpalaikius įsipareigojimus.

Bendrasis likvidumas. Bendrojo likvidumo lygis turėtų svyruoti nuo 1,2 iki 2,5.Šis rodiklis parodo ar įmonė sugeba grąžinti trumpalaikes skolas.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 782 žodžiai iš 2540 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.